Recenze: Granblue Fantasy Relink nosí srdce na rukávu

Granblue Fantasy Relink

Když se mi to poprvé dostalo do rukou Granblue Fantasy Relink v prosinci 2023 jsem už věděl, že to bude jeden z mých nejoblíbenějších titulů roku 2024. Když jsem si hru nyní naplno prožil, nějaká ta vášeň vychladla, ale to neznamená, že odkaz Nemá cenu hrát. I když se někteří mohou jistě cítit ohromeni, když se zabývají příběhem, a některé zápletky na ně převyšují, je to neuvěřitelně kompetentní akční hra se slušným hraním po hře, aby byla herní doba dlouhá a hráči se zapojili.

Granblue Fantasy Relink začíná postavou hlavního hrdiny (Gran nebo Djeeta) a posádkou fantasy vzducholodě zvané Grandcypher. Jak cestují po obloze, dostávají se pod palbu. Astrální Bahamut již nereaguje na volání Lyrie, mladé dívky schopné využít sílu astrálů. (Jsou to elementární bytosti nevyčíslitelné síly, které se objevují v mobilní hře jako velitelé nájezdů a přivolání.) Grandcypher je téměř zničen při boji s rozzuřeným Astrálem a posádka je poslána klesat volně na nebeský ostrov pod ním.

Odtud Gran, Lyria a hrstka postav, které vám pomohou začít, nakonec pomáhají Rolanovi, postavě nové ve světě. Granbleu série, aby uklidnil dalšího Astrala, který se zbláznil a pustoší doly u východu z Folca. Příběh pokračuje sérií questů, které zůstávají většinou bez příhod, dokud Lyrii rychle neunese Id, člen tajemné náboženské organizace, který zůstává stálým nepřítelem, když prozkoumáváte další ostrovy a čelíte více astrálům.

Vyprávění je standardní a standardní a nepředstírá nic jiného, ​​než co je. Je to fantasy dobrodružství v barevném světě, který se nakonec točí kolem síly přátelství a vykoupení. Hodně mi to připomnělo The Stranger from Paradise: Origin of Final Fantasy, v tom, jak nosí srdce na rukávu. Opravdu se nedočkáte žádné hloubky vyprávění Granblue Fantasy Relink, ale jeho úmysly jsou vážné a někdy to stačí. Nakonec je poselství hry nadějné, i když příběh pokračuje i po hře.

Obrázek přes Cygames

Jedna z mých drobných stížností na Granblue Fantasy Relink spočívá v tom, že postavy, které můžete naverbovat prostřednictvím karet Crewmate, které získáváte, když postupujete hlavní dějovou linií, nejsou v hlavní dějové linii ve skutečnosti rozpoznány, kromě několika vynechaných linií, pokud je vezmete s sebou. Více se o nich můžete dozvědět prostřednictvím jejich epizod Fate, které víceméně popisují, kdo jsou a jak se dostali do Granovy společnosti v mobilní hře, ale nemají žádný skutečný význam kromě toho, že se objevují v cutscénách po boku Grana. Gran nebo Djeeta. Nakonec jsem najal Percivala, Pána plamenů, poměrně brzy ve své hře, ale pokud jde o dialogy s postavami, nebyl to velký rozdíl, protože příběh se zaměřuje pouze na hlavního hrdinu (kterého budete muset vzít v úvahu v každém příběhová mise s vámi, dokud se nedostanete na konec hry) a jejich vztah s Lyrií a spoluhráči, se kterými hru začnete. Patří mezi ně Katalina, Rackam, Eugen, Io a Rosetta.

naštěstí Granblue Fantasy Relink vám dává docela slušný seznam - vzal jsem si Io s sebou do hry po hře - s každým členem vyplňujícím slot pro každou položku, což se později stane důležitým. Využití těchto základních slabin pomáhá trochu usnadnit setkání s bossy na vyšších obtížnostech. To se u některých bossů po hře velmi doporučuje.

Bojujte dovnitř Granblue Fantasy Relink je naprosto hvězdný. Ačkoli postavy mohou vybavit pouze čtyři dovednosti najednou, můžete je vyměnit, když nejsou v boji nebo před plněním volitelných úkolů u počítadla úkolů, kterým se budu věnovat za chvíli. Každá postava má jedinečný pocit a váhu. Siegfried, kdysi zneuctěný rytíř, který má velký meč a skáče jako Artorias z Temné duše, se zdá těžší ve srovnání s rychlejšími postavami, jako je Lancelot, který se řítí po poli a ničí nepřátele svými dvěma čepelemi. Zaklínačská postava může vysílat přívaly magie nebo tuto sílu soustředit na nabití dovedností, které způsobí výbuchy poškození. Žádné dvě postavy se ve skutečnosti necítí stejně, i když zastávají podobnou roli. Rackam i Eugen jsou útočníci na dálku, ale Rackam sráží kulky na své nepřátele a Eugen může střílet z dálky. Tohle na mě opravdu udělalo dojem Granblue Fantasy Relink, protože přidává trochu rozmanitosti do her každé postavy. Zejména proto, že během bitvy nemůžete vyměňovat postavy.

Obrázek přes Cygames

Kromě hlavního příběhu, jehož dokončení mi zabralo asi 10 hodin, je hra plná nepovinného obsahu, i když je část z něj recyklována. Počítadlo úkolů je skvělý způsob, jak vyrobit materiály pro kování a vylepšování nových zbraní nebo vylepšení vašich pečetí, což jsou pasiva, které můžete přiřadit každé postavě mimo její individuální strom dovedností. Tyto mise jsou rozděleny do několika typů: setkání s bossy, eliminace vln nepřátel nebo ochrana objektu. Zde také vstupuje do hry funkce online hry pro více hráčů, protože tyto mise můžete podniknout s přáteli nebo neznámými lidmi, kteří naskočí do vaší online lobby. Jste hodnoceni na základě dílčích cílů a po dokončení mise je vám přidělena hodnost, která může poskytnout více odměn.

Kromě získávání užitečných upgradů nebo craftovacích předmětů, dokončení těchto misí také odměňuje hráče více Sigils a pomáhá získávat Mastery Points. Ty se používají k odemykání pasiv postav, nových dovedností a dokonce i ke zvýšení rychlosti nabíjení „limit break“ při útoku na nepřátele. Pasivní prvky jsou nesmírně důležité a vylepšování zbraní vám také vydělává pasivy. Takže je to všechno o zvýšení síly vašeho týmu, abyste zajistili, že přežije některé z nejtěžších bojů, které po hře nabízí.

Přestože po hře nabízí hráči více obsahu, do kterého se může ponořit, většina z toho zahrnuje souboje s bossy recyklované z hlavního příběhu. Umožňuje však hráčům prozkoumat ostrovy objevené během hlavního příběhu, aby odhalili všechna tajemství, která by jim unikla. Nejvíc mě bavily tyto souboje s bossy, které lze v některých případech zvládnout i sólo, pokud si chcete opravdu vyzkoušet své schopnosti. Ty jsou zajímavé, protože dochází nejen ke změnám fází, ale šéfové mohou řadit, aby způsobili větší poškození, byli rychlejší a byli agresivnější. Hra vás odměňuje za to, že jste v těchto případech, protože je můžete vyřadit a způsobit obrovské poškození.

Obrázek přes Cygames

Kromě toho, Granblue Fantasy Relink nabízí několik způsobů, jak hrát hru. Dvě možnosti jsou asistenční režimy. Asistenční režim efektivně umožňuje, aby se hra hrála sama, když pohybujete joystickem směrem k nepřátelům, abyste na ně zaútočili, pokud jste postavou na blízko nebo přivedete své postavy na dálku dostatečně blízko, abyste mohli vypálit několik ran. Toto nelze použít pro questy s vyšší obtížností získané na Quest Counter, protože se budete muset spolehnout na své schopnosti. Pokud si ale chcete příběh jen užít, můžete si tento režim aktivovat, upravit si obtížnost podle svých preferencí a bez problému projít příběhem. Udělal jsem to, abych prošel segmenty, které jsem již zažil během předváděcí akce, a upřímně to fungovalo dobře. Postava vhodně uhýbala pomocí útoků na odkazy (které zpomalovaly čas stejným způsobem jako Bayonetta(Čas čarodějnic, jakmile získáte 100% pouto se svou družinou), a zachránilo by to nejsilnější skupinové útoky, dokud je nespustím sám.

Nakonec, zatímco Granblue Fantasy Relink nemusí mít nejzajímavější příběh, vyprávění plní svůj účel, přičemž nejlepšími prvky jsou boj a pozápas. Jedná se o více než adekvátní akční RPG, které hráčům poskytne dostatek zábavy na nejméně 40 hodin, pokud se rozhodnou skutečně zapojit vše, co hra nabízí. Vím, že to budu čas od času hrát alespoň několik příštích měsíců.

Granblue Fantasy: Connect vyjde celosvětově na PS4, PS5 a PC 1. února 2024. K zakoupení je Deluxe Edition.