Recenze: Golfinite (Nintendo Switch) –

Golfinite je golfová simulace pro Nintendo Switch vyvinutá společností Pmurph Games a publikovaná společností RedDeer Games. Využívá umění odpalu z odpaliště a převádí jej na jednoduchý, ale zábavný virtuální výlet, navzdory jeho nedostatkům.

Myšlenka je jednoduchá: naučte se lana na golfovém hřišti, absolvujte několik tréninků a poté se utkejte v turnaji a otestujte své dovednosti. Neexistuje žádný příběh, žádné stvoření avatara; neumíš ani pojmenovat svou postavu. To trochu ubírá na skutečném zapojení do hry.

Pokud se v turnaji ocitnete na prvních třech místech, odemknete další hřiště. Hraje se ve čtyřech: Pristine Pines, Dusty Dunes, Grand Grove a Serene Sky. Každý má jinou barevnou paletu a různé pasti, ale hrají v podstatě stejně. Golf je golf, ne? Chcete-li se však zúčastnit turnaje, musíte získat hvězdy účastí na několika trénincích. To pomáhá přidat dlouhou životnost do hry a zároveň poskytuje dobrý způsob, jak se dostat do rytmu. Záměrná hra se slovy.

Golfinite - Nintendo Switch - obrazovka 2

Získáte také coiny, které lze utratit v Caddy Shack, obchodě nabízejícím skvělé doplňky do vašeho golfového arzenálu. Různé předměty vám pomohou ve vašem turnaji tím, že vám umožní dělat věci, jako je ovládání míče ve vzduchu. Trochu to zpestří, i když jsem zjistil, že to vlastně nepotřebuji.

Silnou stránkou je grafika. Golfintie má pixelovaný retro styl, který se k němu hodí. Uživatelské rozhraní je také pěkné, s přehledným a dobře prezentovaným menu. Některé zvukové prvky odpovídají této retro atmosféře, jako je zvuk úderu míče. Lahůdkou jsou i melodie, přestože se opakují. Pro mě měl soundtrack jiskřivé vibrace, které připomínaly velmi jednoduchou poctu Secret of Mana. Ne, soundtrack není zdaleka tak robustní nebo rozmanitý jako u klasického titulu, ale přesto mám takovou atmosféru. Celkově vzato, díky estetice se Golfinite cítí jako titul z počátku 90. let, což je pro hráče z té doby dobrá věc.

Golfinite - Nintendo Switch - obrazovka 1

Barevná hřiště nabízejí pěknou kombinaci terénu. Aby věci zůstaly rozmanité, je třeba překonat překážky. Mezi přírodní překážky patří pískoviště, vodní plochy a stromy, které byste na golfovém hřišti očekávali. Golfinite však přidává několik jedinečných úskalí. Patří mezi ně warp díry, které přepravují váš míč jinam na hřišti, a zvířata, která s míčem interagují tak, že jej pohybují. To je zajímavé zařazení, i když je docela snadné se jim vyhnout. Líbí se mi také možnost tyto překážky vypnout, pokud hledáte autentičtější golfový zážitek.

Golfinitu chybí pár věcí. Nechybí ani multiplayer ani žebříčky. Bylo by zábavné soutěžit s ostatními hráči v turnaji, spíše než vybírat náhodná jména AI na výsledkové tabuli. Žebříček by byl také vítaným doplňkem pro podporu přehrávání. Ve svém druhém turnajovém pokusu jsem si vedl velmi dobře, ale není to nikde zaznamenáno ani zveřejněno. Kde jsou moje práva na vychloubání?

Hra je jednoduchá a obecně snadná. Nejsou zde žádná nastavení obtížnosti. Jakmile jsem to pochopil, neměl jsem problém vyhrávat turnaje. Tlačítka z větší části fungují, i když pochybuji o rozhodnutí mapovat jak schopnost měnit hole, tak změnit směr švihu na hůl L. Je snadné náhodně vyměnit hole při úderu nahoru místo levé ruky.

Golfinite - Nintendo Switch - obrazovka 3

Taky bych chtěl mít možnost procházet kurzem při hraní, ale nejde to. Je tam mapa, která pomáhá, ale našel jsem ji jen náhodou při pohledu na ovládání. Na obrazovce to není uvedeno.

Celkově je Golfinite pěkný malý golfový sim, který nabízí zajímavé nápady spojené s retro stylem, který vypadá a zní skvěle. Je to jednoduchá záležitost, které by mohlo prospět pár vychytávek nebo doplňků. Vždycky jsem si s ním užil čas, za to, co stojí za to.