Recenze: Elderand (Nintendo Switch)

Komunita Nintenda je právě teď zamilovaná do metroidvanias. Vstupte do Elderand, metroidvania s RPG twistem pro Nintendo Switch. Úspěšně čerpal inspiraci z těch, kteří přišli před ním, včetně Castlevania, kterému je to milostný dopis, což z něj činí solidní doplněk k žánru. Elderand také hraje na jistotu tím, že neexperimentuje se vzorcem; ale je to opravdu tak špatné?

Náš hrdina bez tváře začíná svou uvízlou cestu po boku ztraceného nákladu a bezvládných těl. Tento pekelný svět je plný lovecraftovských tvorů, kteří hlídají terén, kterým jste se měli potulovat. Příběh se odvíjí prostřednictvím poznámek, tajemných zpráv a dialogů, které ponechává na vaší fantazii, abyste jej rozluštili. To je možná příliš velká záhada vzhledem ke zmatenosti příběhu. Přesto je vaší povinností odhalit jeho dávná tajemství a skryté poklady. Je zde také spousta půdy k pokrytí. Průzkum hraje v Elderandu hlavní roli, protože máte za úkol vyplnit mapu a odhalit, jak daleko jste cestovali.

Hráči se naštěstí mohou pohybovat s pocitem naléhavosti a neocitnou se v pasti výukového pekla. Učíte se za pochodu pomocí transparentů a táborových ohňů rozmístěných po celém světě. Ty poskytují informace o tom, jak hrát, a také poskytují prostor pro přestávku k léčení, ukládání a procházení všech vychytávek, se kterými jste se dosud setkali. Ovládání je tak jednoduché, jak přichází, ale hra nabízí docela výzvu.

Hrajte chytře, když se střetnete tváří v tvář s nepřáteli. Bezohledné hry stojí za to, abyste vás poslali zpět v čase k vašemu poslednímu uložení, čímž ztratíte vše, co jste doposud nasbírali. Jak se rozhodnete hrát, zda chytře nebo chaoticky, záleží jen na vás, co se zbraní týče. Hráči mají možnost zabíjet nepřátele meči, luky a šípy nebo dokonce sekerami pro ty, kteří chtějí ztělesnit svého vnitřního Simona Belmonta z Castlevania.

Hráči získávají body, jak postupují o úroveň výš, které mohou být započítány do jejich statistik: Vitalita pro zvýšení vašeho zdraví a vytrvalosti, Síla pro zvýšení poškození, Obratnost pro zvýšení šance na kritický úder a Moudrost pro extra magické body. Vaše stavba je přizpůsobena vašemu hernímu stylu, stejně jako to, jak se rozhodnete utratit své zlato. Nejlepší je být si vědom toho, jak využíváte své zdroje.

Možnosti přizpůsobení postavy jsou špatné. Hráči si mohou vybrat svůj vzhled, odstín pleti a barvu vlasů z méně než pěti možností. Zatímco náš hrdina bez tváře je trochu nevýrazný, herní svět a šéfové jsou působiví. Tito mnohem větší skřítci nechávají více prostoru pro více detailů. Možná zjistíte, že po procházení světa a mezi bitvami (nebo při pohledu na ty bossové skřítky. Doufám, že jste ušetřili jako první!) chvíli obdivujete dokonalý 2D svět v pixelech kolem sebe.

Celkově Elderand přináší to, co byste od metroidvania očekávali. Je to doplněk k žánru, který nenabízí nic menšího než solidní zážitek.

Elderand je k dispozici ke koupi na eShopu Nintendo Switch za 19,99 $.