Recenze: Ebenezer and the Unseen World (Nintendo Switch)

„Začíná to vypadat hodně jako Vánoce,“ a jak lépe představit sezónu než novou verzí filmu Charlese Dickense. Vánoční koleda?

"Bez Mupetů ne," říkáš? Je to jen. Ale co kdybych vám řekl, že tentokrát tu máme již vykoupeného Ebenezera Scrooge, který hraje akčního hrdinu s mečem, který musí bojovat s nekajícnými duchy a nenávidějícími odbory, aby sestřelil nedávno zesnulého průmyslníka, který zasahuje do vánočních lekcí. duchy?

Ebenezer and the Unseen World je tak gonzo, jak to zní. A i když váš učitel angličtiny pravděpodobně nebude s touto „reimaginací“ souhlasit, fanouškům Metroidvania to nabídne trochu vánoční nálady.

Příběh se scvrkává na příběh zkorumpovaného průmyslníka Gaiuse Malthuse, který umírá a přenechává své jmění svému synovi Casparovi. Mladý Malthus je na tom ještě hůř a dostává se mu tedy stejného zacházení s vánočním duchem, které vykoupilo Ebenezera. Bohužel s jinými výsledky. The Ghost of Christmas Coming odhaluje, že Caspar zemřel okamžitě poté, co vytvořil zařízení, které by „odřízlo“ od společnosti dělníky, které rodina Malthusových nenávidí. Caspar pochopí nápovědu, ale objeví se temný duch a říká: "Ty vole, teď už víš, že je to možné, tak to vymysli, než zestárneš a zeslábneš."

Caspar má tedy nový cíl a pro londýnský tým je ještě horší než předtím. Je na Ebenezerovi se svými znalostmi o neviditelném světě, nově objeveným svátečním duchem a schopností skákat téměř dvakrát tak, jak je jeho vlastní, aby zachránil Vánoce.

Strávil jsem spoustu času soustředěním se na nastavení Ebenezeru a neviditelného světa. Je to záměrné, protože za tím není moc co pokrýt. Pokud jste Metroidvania již hráli, víte, co můžete očekávat. To neznamená, že to není zábavná hra po částech, ale nejunikátnější je její premisa a umělecké směřování.

Znáte rutinu. Cestujete po mapě blok/obrazovku po bloku/obrazovce a po cestě bojujete s celou řadou padouchů. Je vám nabídnuto mnoho cest, kterými se nemůžete vydat, dokud nezískáte správnou schopnost, což znamená, že při postupu příběhem bude spousta couvání. Vlakové stanice proces urychlují, ale nejprve je musíte najít a odemknout. Bohužel ani ony, ani ukládací sloty hry nejsou strašně pohodlné. Možná věrná reprezentace Londýna? Už je to příliš dlouho, co jsem tam byl.

Hráčům je během postupu nabízeno mnoho vedlejších úkolů, z nichž většina vede k hodnotným předmětům, odemčeným postavám nebo peněžním odměnám.

Peníze se shánějí těžko a zpočátku je to velmi otravné, když jste v nevýhodě v dovednostech nebo nemáte nic blízko k tomu, abyste shromáždili dostatek peněz na dokončení úkolů, které vyžadují nákup předmětů. To znamená, že budete brousit, což byste stejně pravděpodobně udělali, protože nepřátelé se při ukládání respawnují. Pokud zemřete, váš postup v hledání se uloží, ale nic jiného. Výsledkem je, že opakování nastává brzy.

Boj je ale v pořádku. Je tu samozřejmě spousta skákání a útočení, stejně jako šikovná možnost rychle couvnout před nepřítelem. Trocha pokusů a omylů vám pomůže porazit většinu nepřátel. Většinu z nich nepřemýšlejte a budete v pohodě. Stačí například trefit bruslařské duchy místo toho, abyste se snažili dostat do správné polohy, když se točí, jako jsem to udělal já.

Načasování vašich útoků není proti většině gruntů obtížné a problém se stává pouze tehdy, když se také snažíte procházet platformami. Naštěstí Ebenezerovy staré kosti jsou dostatečně pevné, aby vydržely pády z jakékoli výšky.

Během postupu si budete muset osvojit nové schopnosti, ale dostanete spoustu pomoci od jiných přátelských duchů. Ty přicházejí ve formě pokročilých útoků nebo schopnosti vyskočit výš, projít zamčenými dveřmi atd. Netrvá dlouho a dostanete se na místa, kam jste se dříve nedostali.

Bohužel mapa není příliš uživatelsky přívětivá. Ukazuje vám, kde jste byli a jaké dveře jsou k dispozici, ale neřekne vám, k čemu lze dosáhnout, co jste možná našli, ale neměli jste přístup atd. Můžete například najít velkou truhlu s pokladem, kterou jste našli. Ještě nemůžu otevřít. V pohodě, vrať se a vezmi si to později, kromě toho, že ti mapa nedá vědět, kde to je; stačí si vzpomenout. Sem tam nějaká pěkná ikonka by se hodila.

V cestě také stojí několik dalších věcí. Některé jsou drobné, například skutečnost, že L-stick spouští konverzace, takže nakonec budete mluvit s lidmi, když byste před nimi raději běželi nebo skočili. Některé jsou zásadní, například kolikrát mi hra spadla. Vzhledem k nedostatku bodů pro záchranu mohou havárie vyvolávat vztek. Možná budete muset do seznamu vánočních přání přidat nový ovladač, televizi nebo stěnu.

Ebenezer and the Unseen World však vypadá skvěle. Ručně kreslené vizuály zobrazují Londýn v tom zasněženém, útulně osvětleném viktoriánském ráji, který si spojujeme s Vánocemi.

I stoky vypadají slavnostně. Je zvláštní, že musíte skákat přes střechy, abyste se dostali do určitých ulic, ale myslím Mary Poppins choreografové by to schválili.

I přes tyto problémy mohu Ebenezer and the Invisible World doporučit jako vánoční hru. Problémy s opakováním, pády a nespravedlivými ukládáními je snazší ignorovat než jiné hry s prázdninovou tematikou, z nichž většina jsou peníze. Ve srovnání s jinými Metroidvaniami jsou však k dispozici lepší možnosti.