Recenze: Doraemon Story of Seasons: Friends of the Great Kingdom (Nintendo Switch)

doraemon-příběh-období-přátelé-velkého-království-nintendo-switch-hrdina-jpg

Doraemon Story of Seasons: Friends of the Great Kingdom je farmářská simulační hra pro Nintendo Switch. Je to jakýsi spin-off i pokračování, které přináší druhý původní příběh robotické kočky a jeho přátel do farmářského světa Story of Seasons.

Pro ty, kteří Doraemona neznají, je to populární japonská ikona manga a anime. Ve skutečnosti existuje již od roku 1969. A pokud jste nikdy nehráli Story of Seasons, tak jednoduše, je to farmářský manažerský simulátor podobný Animal Crossing nebo Harvest Moon (tak se vlastně zrodila série Story of Seasons.. ale je to tak jiný příběh).

Doraemon Story of Seasons: Friends of the Great Kingdom - Nintendo Switch

Děj se týká Doraemona, modrého robotického kocourku a jeho skupiny přednáctiletých, kteří nevědomky cestují do jiného světa, aby unikli svým letním domácím povinnostem. Nějak se ocitnou na farmě (což se zdá být mnohem více práce, než pro ně jejich rodiče plánovali na předměstí Japonska). Přesto se úkolu chopí s novou chutí pomáhat místním. Někde je asi poučení.

To, co dělá Story of Seasons zajímavým, je saisons část titulu. Hra se točí kolem plynutí času, hodiny, dny, týdny a měsíce plynou docela rychle. To vede ke změně ročních období, přináší nová semena k výsevu, tvory, které je třeba chytit, a krajinu, kterou si můžete užít. Zatímco Animal Crossing také nabízí příjemnou sezónní změnu, odráží naše skutečné sezóny podle toho, kde žijete. Story of Seasons se během hraní neustále posouvá v čase, takže celý rok zvládnete za pár hodin v reálném světě.

Ve hře Animal Crossing si vytvoříte své vlastní město a povzbudíte nové sousedy, aby se usadili, když kolem vás roste. I když je v Story of Seasons několik stavebních kamenů, je to spíše o péči o vaši farmu. Doslova. Jsou zde stromy, kameny a plevel, které je třeba vyčistit, semena zasadit a zalévat, plodiny, které je třeba pěstovat a prodávat, a majetek, který je třeba udržovat. Je to zábavná rutina. Jeden aspekt, který se mi líbil, je, že se vaše postava po splnění úkolů unaví. V těchto případech si musíte zdřímnout nebo se najíst, abyste znovu získali energii. S tím souvisí i smysl pro time management, protože den má jen tolik hodin; pokud nepůjdete spát včas, budete druhý den ráno spát pozdě a ztratíte mnoho hodin slunečního světla.

Je tam také zabudovaný solidní příběh. To je pozitivní i negativní aspekt Doraemonova druhého farmářského simíka. Pozitivní je, že příběh je zábavným dobrodružstvím pro jednoho hráče, protože se dozvíte více o postavách kolem vás a budete spolupracovat na tom, aby byla vaše farma něčím výjimečná. Na druhou stranu nejde o žádný vizuální román a zdlouhavé dialogy často přerušují tok hraní.

Ano, děj může být zajímavý, lehký a místy i emotivní, ale někdy je toho až moc. Rozšířené intro a několik cutscén by mohlo být přesně to, co fanoušci Doraemon požadovali, ale značně to zpomaluje tempo hry.Obsazení je plně namluvené – pěkný dotek – ale je také celé v japonštině. I když to zní autenticky k tématu, znamená to, že na obrazovce je k přečtení spousta textu. Miluji dobrý vizuální román, ale zjistil jsem, že jsem frustrovaný neustálým vyrušováním, když jsem se chtěl jen postarat o své rostliny, než slunce zapadne.

Graficky se toho titulu hodně líbí. Doraemon a společnost jsou dobře navrženi, s autentickými anime skřítky, kteří vypadají a dobře se pohybují. Prostředí je také lahůdkou na pohled, s detailním okolím, které vyskočí z obrazovky. Jak již bylo zmíněno, roční období se mění, aby přinesly nové prvky, které si můžete užít; bez ohledu na roční období je vždy vizuálně výrazné.

Jakkoli jsou tyto vizuály nádherné, mapa je dalším zdrojem frustrace. Není to intuitivní, a i když je navigace snazší s praxí, cesty nejsou zřejmé. Ve spojení s přerušeními založenými na zápletce funguje sám proti sobě a zpomaluje tempo hry, takže trekking mezi lokacemi je fuška.

Celkově je Doraemon Story of Seasons: Friends of the Great Kingdom crossover titul, který by mohl oslovit fanoušky Doraemon a Story of Seasons. Pokud nespadnete do žádného z táborů, zůstanu u obecnějšího farmářského sim výletu. Vypadá fantasticky a má hluboký příběh, i když často překáží skutečnému farmaření.