Živá recenze hry Super Mario Bros - Pamatují si jen děti 80. let

Retro handheld Nintendo je docela přímočarý, ale přesto dokáže být vítaným zážitkem pro retro sběratele i fanoušky Mario.

Je samozřejmé, že Nintendo vždy dělal svou vlastní věc. V nedávné paměti na tom není snad nic evidentnějšího než legendární tvůrci videoher, kteří se rozhodli vydat sběratelskou novinku s novým Hra a hodinky: Super Mario Bros. z ruky ten samý týden jako uvedení dalších generací konzolí od Sony a Microsoftu. Vzhledem k tomu, že se jedná o návrat do velmi specializované části historie videoher, rozhodně není pro každého a osloví opravdu jen sběratele a fanoušky retro her. Staromódní, ale Nintendo láskyplně vytvořilo velkou novinku pro jednu ze svých často -zapomenuté franšízy v nové éře při zachování věrnosti svému odkazu.

le Hrajte a sledujte Franšíza pochází z roku 1980 a byla jednou z prvních řad ručních herních konzolí. Každý 4bitový kapesní počítač představoval jiný název a pohyboval se od základních miniher až po tituly jako např Donkey Kong, Mickey a Donald, Popeye, a samozřejmě, super mario bros. To zjevně otevřelo dveře budoucím výpadům Nintenda do kapesních počítačů, které dodnes dominují. Vzhledem k tomu, že jsem v minulosti pracoval v maloobchodním světě retro her, mohu snadno potvrdit, že tyto jsou mezi sběrateli stále populární. A k tomu tato lesklá nová verze rozhodně je.

Vydáno jako součást oslav Nintendo 35. výročí Super Mario Bros, tato nová verze Hrajte a sledujte přichází s originálem Super Mario Bros et Super Mario Bros. 2, také známý jako Ztracené úrovně v USA. Obě hry neztrácejí nic tím, že jsou na obrazovce zhruba dva krát dva palce a živá obrazovka LCD dokáže na tak malé tělo poskytnout překvapivě ostrý obraz. Pokud jste některou z těchto her v minulosti hráli, budete s těmito menšími edicemi jako doma. Všechno je přesně tak, jak si to pamatujete, a každá hra je zde celá. Toto je hlavní důkaz toho, do jaké míry technologie Hrajte a sledujte přišlo na zvážení vzhledu a funkce těchto kapesních počítačů.

Kromě dvou vracejících se titulů Mario, které si našly cestu do původního NES, přichází také s míč který byl původně první Hrajte a sledujte hra nikdy nevyšla. Je to velmi jednoduchá minihra, ve které pomocí dvou obličejových tlačítek ovládáte své paže tak dlouho, jak je to možné, žonglovat se dvěma až třemi míčky a zároveň dosáhnete vysokého skóre s Mariem, který má podivně prodloužené paže. Kromě toho, že obsahuje také hodiny (odtud část jeho názvu Watch) s několika roztomilými animacemi souvisejícími s Mariem, je to opravdu vše, co je součástí této malé sady. Nečekejte tedy, že bude poskytovat hodiny a hodiny hraní, protože realita není taková, jak by měl.

Obsah balíčku je také docela minimální a svlékl se za několik her, které se v něm vaří. Kromě samotného kapesního počítače je vše, co je zde skutečně zahrnuto, kabel USB pro nabíjení a docela základní návod k použití. Vzhledem k tomu, že se jedná o sběratelský předmět, který bude s největší pravděpodobností vystaven, bylo by hezké, kdyby existoval nějaký druh stojanu, který by jej ukázal mnohem snadněji.

hrát a dívat se

Samotný kapesní počítač je napájen lithium-iontovou baterií a mezi nabitími má výdrž přibližně osm hodin. To se zdá více než dost vzhledem k tomu, že to není něco, co budete hrát dlouho.

Pokud se to ukáže jako úspěch a já nechápu, proč by to nešlo, bylo by opravdu skvělé vidět další iterace Hrajte a sledujte získejte stejné zacházení. To je něco, co by pomohlo posílit tuto již tak vlivnou franšízu a také jí to umožnilo potenciálně najít zcela novou generaci hráčů a sběratelů.

Hra a hodinky: Super Mario Bros. je rozhodně určen pro sběratele, a pokud ne, moc zábavy zde moc dlouho nenajdete. Nemá v úmyslu být něčím, co se stane vaším novým handheldem, a v žádném případě to není nejlepší místo pro hraní těchto her, ale také se nesnaží být jednou z těchto věcí nebo nahrazovat váš Switch. Ukázalo se, že je to velmi cool novinka, se kterou si můžete trochu pohrát, ale její skutečný domov bude na vaší poličce nebo na plášti vedle vašeho dalšího zboží a sběratelských předmětů z videoher. Vypadá to opravdu skvěle a Nintendo odvedlo fantastickou práci, jak udržet retro nádech a zároveň ho do roku 2020 s trochou vkusu. Hodí se do knihovny jakéhokoli retro fanouška jako součást bohaté historie Maria a určitě se v této prázdninové sezóně stane oblíbeným rockerem pro milovníka Nintendo ve vašem životě.