Recenze: CrossKrush (Nintendo Switch)

CrossKrush má na papíře podivně znepokojivou, ale zajímavou premisu jako hlavolam. Nastavení hry spočívá v tom, že starší manželský pár, Henry a Florence, si užívají poklidný životní styl, dokud před jejich domem nepostaví hlavní dálnici. V odvetu tedy musí dvojice zasáhnout a vyhodit do povětří auta, aby si vzali zpět svůj majetek. Jakkoli to zní temně a chaoticky, je to základ této poněkud náročné logické hry, kde musíte strategicky odstřelovat náhodná auta. Naneštěstí, i když jde o zábavu a výzvy, CrossKrush je hádanka, která kromě svého vlastního bizarního konceptu nabízí jen málo co nabídnout.

Ovládáte Henryho nebo Florence, když ničí vlny protijedoucích aut (kromě sanitek), aby jim zabránily projít přes přechod ve spodní části obrazovky. Vozidla ničíte výběrem čtverce na zemi. Tyto krabice se nazývají buňky a jakmile jsou aktivovány, protože je nad nimi vozidlo, explodují a vy získáváte body. Pokud povolíte vozidlům, která nejsou sanitkami nebo válečky, projet přes přechod pro chodce, sníží se vaše celkové skóre. Navíc můžete použít Henryho nebo Florenceovu hůl k zasažení aut na cestě, ale způsobí jen omezené poškození. V každé z 10 úrovní hry budete čelit 10 vlnám provozu, které musíte zničit. Ale pokud si nedáte pozor na to, abyste se správně pohybovali nebo aktivovali buňky, budete čelit chybějícím bodovým příležitostem nebo zjistíte, že budete zasaženi a budete se muset pomalu postavit na nohy. Tento poslední aspekt sám o sobě může vést k frustrujícím okamžikům, kdy vlna postoupila o dvě až tři řady.

Jak ničíte vozidlo, blížící se vlna aut postupuje, jak spěcháte, abyste nastavili, kterou buňku aktivovat. Musíte zkoumat různé typy aut, která, pokud jsou zničena, vám mohou pomoci vyčistit každou vlnu. Pokud například vyhodíte do povětří bílé auto, buňky kolem tohoto auta se mohou postupně aktivovat. Pokud aktivujete buňku s autem převážejícím TNT, všechna okolní vozidla okamžitě explodují. V závislosti na umístění vozidel zjistíte, že v blízkosti aktivujete buňky s těmito typy aut, což vede k ničivým kombům. Ale zatímco budete házet komba, může být snadné náhodně aktivovat více buněk, které jsou pod sanitkou. Kromě ztráty bodů způsobí zničení sanitky vlnu přesunutí dalšího prostoru. Stává se z toho neustálá frustrace, když se oba vypořádáváte s rovnoměrným pohybem vlny a snažíte se najít nejlepší postup.

Více bodů lze také získat, pokud v určitém počtu akcí odstraníte vlnu. Každý výbuch, který spustíte, je považován za jednu akci. Pokud například zničíte vlnu při nebo pod stanoveným počtem akcí, získáte další body. Navíc při ničení aut blokujících sanitky je třeba poznamenat, že taková vozidla budou klást důraz na sešlápnutí pedálu na kov. Takže když aktivujete buňku, abyste osvobodili sanitku, ujistěte se, že vám nestojí v cestě, jinak najdete Henryho nebo Florence na chodníku tvrdě pěstí. Spolu s vlastním měřičem zdraví ke sledování můžete stále snadno procházet vlnu po vlně, pokud se budete vyhýbat nebezpečí. V závislosti na úrovni obtížnosti nabízí normální hraní mírnou výzvu.

Kromě základů hledání užitečné strategie, která neohrožuje sanitku a nenechá vaše postarší protagonisty bojovat, aby se postavili na nohy, CrossKrush cítí a hraje na notu až příliš. I když je tato myšlenka zpočátku trochu morbidně zajímavá, nenabízí tolik neformálního vzhledu nebo hry. Místní kooperace je zahrnuta s různými herními režimy, které mění některé aktivace nebo určité aktivace. Prostředí, aby věci vypadaly jinak spin, ale to záleží na tom, zda vám celý háček padne do oka na více než pár vln. Celá mechanika prostě začíná působit nevýrazně, dokonce i na prvních úrovních. To říká hodně, vezmeme-li v úvahu, že všech 10 úrovní ve hře zvládnete v nejlepším případě za méně než hodinu. Pokud nechcete získat vyšší skóre na různých úrovních obtížnosti, není za tím příliš mnoho znovuhratelnosti.

I s těmi průměrnými postřehy se však můžete utěšit alespoň jazzem inspirovaným soundtrackem. Chytlavé melodie jsou překvapivě uklidňující, když sledujete, jak auta vybuchují jedno po druhém. Už jen tato skutečnost může alespoň nakrátko dát zapomenout na bohužel monotónní nabídku puzzle, která je prostě holá.