Recenze: Contra: Operation Galuga je vítaným výbuchem z minulosti

Kontra operace Galuga Bill a Lance

Proti: Operace Galuga je čistý prvočíslo, 2D Contra hru na dlouhou dobu. Po široce kritizované aféře Con: Rogue Corps v roce 2019 si Konami zřejmě uvědomilo, že série potřebuje opravdové retro oživení.

Se svým vývojářem to okamžitě začalo dobře. WayForward má nejen rodokmen pro hry v retro stylu, má se sérií díky i zkušenosti Proti 4. Proti: Operace Galuga se také záměrně vrací ke kořenům franšízy, protože jde o přepracování původního Contra.

To znamená, že to není remake. I když je premisa ve skutečnosti stejná jako u originálu z roku 1987, bere nápady ze zbytku série a vrhá je do mixéru, aby vytvořil zcela nový zážitek. Například několik úrovní obsahuje Jet Motorcycle od Proti III a Lucy z Con: Zlomený voják je hratelná postava, která se odemkne později ve hře. Dokonce zahrnuli Probotector do arkádového režimu jako kývnutí pro nás Evropany, což je hezké.

Snímek obrazovky od Siliconera

Příběh Proti: Operace Galuga Je jednoduchý. Dva agenti Contra, Bill Rizer a Lance Bean, byli vysláni na ostrov Galuga, aby rozbili teroristickou organizaci Red Falcon. Kromě toho vědci zjistili, že ostrov má abnormální hodnoty gravitace a obávají se, že teroristé mohou mít přístup ke smrtící zbrani.

Na příběhu bylo vynaloženo překvapivé množství práce, včetně plně vyjádřených cutscén. Není samozřejmě nijak zvlášť hluboká, ale je v něm nestoudně nadšená Contra příběh by měl být. Tón zazní hned na začátku, když Bill a Lance vyskočí z helikoptéry a zabručí "sakra jo, brácho." Myslím, že se mohli trochu více opřít do šíleného excesu 80. let v tom smyslu Ztráta udělal to v roce 2016, ale je to dost.

Samozřejmě nikdo nepřijde Contra pro jeho historii. Jsme tu pro velké zbraně a vlny nepřátel, kterými je zabijeme. Je to tady Proti: Operace Galuga má hodně co dělat. Na jednu stranu musí být věrný původním hrám a umožnit zkušeným hráčům skočit a získat přesně to, co chtějí. Nicméně s obrovským odstupem od posledního "skutečného" Contra hra, musí udělat ústupky modernímu publiku, aby přilákala nové hráče.

Snímek obrazovky od Siliconera

Naštěstí se WayForward podařilo najít správnou rovnováhu. Je to čisté Contra hratelnost. Máte zbraň, která vystřeluje proud kulek po obrazovce, nepřátelé se na vás řítí ze všech stran a z modulů, které plují po obrazovce, padají power-upy. Je to těžká a často k vzteku doba, kdy na vás hra vrhá další a další smrtící projektily. Je to přesně to, co byste od série očekávali, představuje spoustu výzev a zároveň je dostatečně zábavná, abyste se vrátili a zkusili to znovu, když vás nevyhnutelně zabije zbloudilý granát.

Quoi Operace Galuga K tomu se přidává soubor moderních úprav kvality života. Na začátku hry jsou možnosti obtížnosti, které primárně snižují intenzitu nepřátelských střetnutí. Hra má kontrolní body a ukládá postup během hry, takže na Game Over nemusíte restartovat od začátku jako originál NES. K dispozici je také obchod s výhodami, který vám umožní nakupovat vylepšení s kredity ve hře, jako je další zdraví nebo možnost ponechat si po smrti speciální zbraně. Tyto upgrady se však aplikují na začátku úrovně a k dispozici jsou pouze dva sloty, takže není možné úplně rozbít hru se vším najednou.

To vše jsou skvělé doplňky, které neředí podstatu Contra a zároveň je zážitek mnohem méně frustrující. Navíc, pokud jste puristé, režim Arcade má vše pro každého, kdo chce výzvu. Je to dobrý kompromis.

Snímek obrazovky od Siliconera

Hratelnost je po celou dobu solidní Proti: Operace Galuga. Je neuvěřitelně uspokojující procházet úrovní a hromadně eliminovat padouchy. Sbírání vylepšení je ještě uspokojivější, protože Spread and Homing Missiles přidávají do vašeho arzenálu tolik síly pro čištění obrazovky, že je nepravděpodobné, že budete chtít používat něco jiného. Získání druhého bonusu stejného typu také vylepší tuto zbraň, což umožní větší šíření, rychlejší naváděcí střely, lasery, které odrážejí nepřátele, a širší oblouky plamenometů, abychom jmenovali alespoň některé. Kromě toho můžete kdykoli vybavit dvě z těchto zbraní, což umožňuje strategické použití.

Nechybí ani funkce Overload, kdy lze obětovat speciální zbraně pro speciální schopnost. Laserové zbraně vám poskytnou extra rychlost, kulomety poskytnou štít a naváděcí střely lze přeměnit na drony. Většina těchto schopností je užitečná, ale bohužel netrvají dostatečně dlouho, aby byly skutečně zásadní.

Snímek obrazovky od Siliconera

Některé herní problémy však vznikají kvůli vizuálnímu stylu. Ačkoli postavy a místa obecně vypadají slušně, existují určité problémy s celkovým vizuálním jazykem hry. V několika úrovních chtěli vývojáři experimentovat s 2.5D vzhledem tím, že prezentují prvky na různých rovinách postav. Problém je, že mnohokrát šlo o méně zajímavý detail a spíše o překážku. Například souboj s bossem na konci úrovně Village obsahuje chapadlo, které se pohybuje po přední části obrazovky. Jak se boj stává hektičtějším, toto chapadlo představuje vážnou překážku a často zakrývá mnoho z toho, čemu se snažíte vyhnout.

Nebylo to ani jediné. Další úroveň obsahuje projektily vycházející z popředí i pozadí, které přidávají zbytečný vizuální šum na obrazovku, která je již plná kulek. Další úroveň má krystaly, které blokují obrazovku, takže musíte mžourat na odrazy, abyste věděli, kam jdete. To mě často vedlo k pádu do prohlubní, které se staly neviditelnými kvůli deformaci skla. Tyto prvky vždy způsobovaly frustraci a bránily tomu, co bylo jinak naprosto spravedlivou výzvou.

Proti: Operace Galuga je solidní retro oživení. Vyznačuje se uspokojivou přestřelkou, dobrou rovnováhou mezi mechanikou staré školy a moderními modifikacemi a představuje dobrou výzvu. Fanoušci série si přijdou na své, i když její vizuál je někdy otravný.

Proti: Operace Galuga je nyní k dispozici na Nintendo Switch, PS4, PS5, PC, Xbox One a Xbox Series X/S.

8

Proti: Operace Galuga

Představujeme nový vstup do legendární série Contra! Contra: Operation Galuga je kompletní přepracováním klasické arkádové/run 'n' gun hry NES z 1980. let minulého století, která obsahuje nadčasovou hratelnost, ikonické zbraně, moderní grafiku a zvuky, nové úrovně, nové nepřátele a šéfa, nové herní mechanismy a intenzivní hratelnost. . Kooperativní bitvy až pro dva hráče v příběhovém režimu nebo čtyři hráče v arkádovém režimu! Skutečný odkaz Contry začíná právě teď! Revidovaná verze Switch. Kopii recenze poskytnutou společností pro účely testování. Con: Operation Galuga je uspokojivé retro oživení. Fanoušci série si přijdou na své, i když její vizuál je někdy otravný.

výhody

• Hru lze hrát v plné kooperaci na gauči, se dvěma hráči v režimu Příběh a až čtyřmi v režimu Arcade, i když nedostatek online kooperace je zklamáním.
  • Zatímco většina postav hraje podobně, Lucia i nováček Ariana mají nečekané zvláštnosti, na které by si hráči měli dávat pozor, jakmile je odemknou.