Recenze: Chaos Code: New Sign of Catastrophe (Nintendo Switch)

Chaos Code: New Sign of Catastrophe je 2D bojová hra pro Nintendo Switch. Pokud jste již někdy hráli bojovou hru – od Street Fighter po SNK Heroines – budete přesně vědět, co můžete očekávat. Škoda, že tento titul tak dobře nefunguje.

Od začátku není na kódu chaosu nic jedinečného. Zobrazí se vám obvyklá řada bojovníků, ze kterých si můžete vybrat, než budete vrženi do série bojů, dokud nedosáhnete postavy šéfa. Bitvy se skládají ze tří tahů, se speciálními pohyby, které je třeba zvládnout, komba, která je třeba provést, a speciálním počítadlem, které se zaplní, takže můžete provádět ještě silnější pohyby. Zívání.

Dobře, jsem trochu drsný, ale není to nic, co bychom nikdy předtím neviděli. Naštěstí skutečná hratelnost není tak špatná. Boje jsou rychlé a plynulé, v pozadí je japonská verze inspirovaná mangou. Je škoda, že obrazovka je na obou stranách oříznuta se seznamem pohybů vaší postavy – to je samozřejmě užitečné, ale není to něco, co by mělo být volitelné? Zejména proto, že záběry jsou dostupné i přes nabídku pauzy. Bohužel neexistuje způsob, jak tyto velké postranní panely vypnout a vytvořit tak mnohem menší oblast, ve které lze bojovat.

Code of Chaos – Nové znamení katastrofy – Nintendo Switch – Obrazovka 1

Na výběr je několik režimů. Arkádový režim je v podstatě příběhový, ale s velmi omezeným vyprávěním. Každý bojovník, kterého si vyberete, představuje základní jednořádkový příběh, než zahájí svou cestu k bossovi. Během fází nedochází k žádnému postupu a není uveden žádný důvod, proč bojujete s jinými náhodnými postavami, až do finálního bosse. Bojové hry nejsou známé svými silnými příběhy, ale to by mi dalo zabrat.

Mezi další režimy patří vaše obvyklé vs. režim pro dva hráče - CPU nebo člověka - k boji s ním. K dispozici je cvičný režim pro jemné vyladění vašich pohybů, režim přežití sestávající ze zápasů na jeden tah, dokud nebudete moci zasáhnout další, a režim misí s 50 souboji, které jsou k dispozici v závislosti na různých podmínkách. Možná neumíte skákat nebo je váš protivník super silný. Je to vlastně zábavný nápad, který se rychle stává směšným – v misi nemůžete skákat a soupeř vás může zabít na jeden zásah. To je v zásadě nemožné pro všechny kromě nejzkušenějších bojovníků.

Je důležité si uvědomit, že žádný z těchto režimů nezahrnuje online hru. Z nějakého důvodu každý režim ve svém popisu zmiňuje „offline hraní“, což mě přimělo přemýšlet, že nakonec najdu nějaký s online hraním. Proč to zmiňovat, když jsou všechny stejné?

Chaos Code – New Sign of Catastrophe – Nintendo Switch – obrazovka 2

Existuje spousta dalších problémů s uživatelským rozhraním, které tlačí hnidopišské hráče, jako jsem já. V textu jsou například překlepy a gramatické chyby. Tuším, že hra byla přeložena z japonštiny, ale tak nekvalitu nelze omluvit - zvláště s ohledem na stáří této hry. Originál vyšel v roce 2011 v japonských arkádách, ale první verze domovské platformy se objevila ve Spojených státech v roce 2013.

Když už mluvíme o jazycích, doufám, že mluvíte anglicky nebo japonsky - nejlépe oběma - protože neexistují žádné jiné jazykové možnosti. Přes veškerý text na obrazovce zobrazený v angličtině na sebe postavy samy křičí v japonštině – bez titulků. Možná to není důležité, ale některé vtipy jsou docela dlouhé - proč nevím, co říkají? Mohlo by to souviset s nedostatkem historie, kterou jsem zmínil.

Chaos Code – New Sign of Catastrophe – Nintendo Switch – obrazovka 4

Můj oblíbený matoucí moment byl, když jsem kontroloval hlavní nabídku a hledal jazykové možnosti nebo rozložení tlačítek. Existuje sekce „Jak hrát“, která vypadala slibně. Místo toho, aby mi řekl, jak hrát, poskytl špatně formátovanou lekci historie o tom, co „chaos“ ve skutečnosti znamená v „kódu chaosu“. Oh, tady je příběh!

Zde je další příklad problému s uživatelským rozhraním, který jsem našel. Když nejste schopni porazit soupeře, objeví se obrazovka „pokračovat“, podobně jako u každé klasické bojové hry. Na začátku odpočítávání od 10 jsem zmáčkl tlačítko A, abych pokračoval. Se nic nestalo. Neexistují žádné pokyny na obrazovce, ale možná se této hře naruby líbí zadání tlačítka B. Ani náhodou. Ano? X? Dvojité ne Dokonce i L a R byly zbytečné. Nakonec jsem stiskl tlačítko + (protože, proč ne?) A odpočítávání se zastavilo, obrazovka ztmavla a byl jsem připraven pokračovat ve své cestě k vítězství.

Můj problém s pupínky byl vyřešen, ale co byste čekali dál? Možná dostanete další šanci u toho šéfa, který vás právě zmlátil? Nepravdivé! Vrátíme se na začátek, přímo na obrazovce pro výběr postavy, abychom v prvním kole začali úplně znovu. Odmítám uvěřit, že takhle ta „honička“ funguje.

Chaos Code – New Sign of Catastrophe – Nintendo Switch – obrazovka 5

Jedna věc ve prospěch této hry je cena. Za pouhých 9,99 $ může být zarytý fanoušek v pokušení to zkusit, navzdory všemu, co jsem zmínil. Pokud vám nevadí špatná gramatika, standardní souboje, nedostatek online hraní a další problémy s uživatelským rozhraním, zkuste to. Pokud chcete hrát lepší bojovou hru, podívejte se na téměř každého druhého bojovníka.

Celkově je Chaos Code: New Sign of Catastrophe průměrnou bojovkou. I když hra není špatná, kvůli mnoha nedostatkům v uživatelském rozhraní, nedostatku online hraní a obecné povaze hry je těžké tuto hru doporučit komukoli kromě nejzuřivějších fanoušků.