Recenze: Black Widow: Recharged (Nintendo Switch)

Jako fanoušek dvourukávových stříleček musím původní Black Widow uznat. Hrál jsem ji na sbírce Atari Flashback Classics pro Switch, a i když na dnešní poměry vypadá velmi neohrabaně, stále je to slušná hra. Black Widow Recharged se pokouší modernizovat tuto klasiku se smíšenými výsledky.

Podobně jako u svého předchůdce z roku 1982 je Black Widow Recharged střílečka se dvěma tyčemi, kde hrajete za pavouka, který tahá brouky po síti. Chyby se budou hrnout ze všech koutů webu, takže si musíte být dobře vědomi svého okolí. První věc, které jsem si během tohoto redesignu všiml, je, že život máte jen jeden. Na druhou stranu vám originál dal několik, některé body ještě více. Nemůžu říct, že bych této změně fandil. To spolu s nepřetržitým proudem chyb oproti původnímu designu založenému na úrovních způsobuje, že věci působí spíše jako mobilní titul než jako arkáda. Vítanou změnou je přidání power-upů. Zatímco některé jsou určitě užitečnější než jiné, líbila se mi dostupná rozmanitost.

Grafika dostala zjednodušený, ale moderní přístup. A jsou tam některé zapomenutelné techno melodie, ale ne špatné (což je lepší než úplný nedostatek hudby u předchůdce). Co se týče ovládání, jde to dobře. Střela je přesná a váš pohyb je dobrou rychlostí, abyste se vyhnuli nepřátelům. Potěšilo mě, když jsem viděl, jak vaše výstřely střílejí rychle a neměnně ve srovnání s původním více nástřelem. Honba za vysokými skóre je dostatečně slušná doba, s žebříčkem, který můžete konkurovat světu. Bohužel je tato zkušenost omezována řadou problémů.

Pro začátečníky žebříček moc nefunguje. Několikrát se mi stalo, že jsem získal nové nejvyšší skóre a žebříček se nepodařilo odeslat ho do světového žebříčku. I nyní je mé nejlepší globální skóre nižší než mé současné nejlepší. Tento problém s hodnocením by nebyl problém, pokud by výsledková tabulka měla možnost aktualizace, ale nemá. Znamená to také, že žádné vysoké skóre, které získáte offline, nelze odeslat. Nechybí ani možnost zobrazení žebříčku v hlavní nabídce; jediný způsob, jak to vidět, je dokončit hru! Také své skóre (a skóre dvou lidí nahoře a dole) můžete vidět pouze ve výsledkových tabulkách. A je to. Mezi hráči nelze procházet. Žebříčky mají zkrátka obrovské problémy.

Hra také obsahuje spoustu chyb (nemyšleno jako slovní hříčka, prosím, neubližujte mi). Velké množství nepřátel na obrazovce narušuje zvukové efekty a často je umlčuje. Navíc se mi několikrát stalo, že se něco stalo s nepřátelským Thunderbugem, což způsobilo, že se některé z nich vypnuly, staly se neviditelnými a/nebo blikaly na obrazovce. U jednoho z nich jsem zemřel v režimu výzvy a nedokážu si představit, jak frustrující by bylo kvůli tomu prohrát závod nejvyšší úrovně.

Když už mluvíme o módu výzvy, ten není moc dobrý. Je třeba překonat spoustu výzev, ale ty příliš často opakují cíle. Z prvních 15 výzev mají tři za cíl zabít určitý počet sršňů. Fáze nejsou dostatečně rozmanité, aby se cítili svěží, a přestože každá výzva má žebříček, trpí stejnými problémy jako žebříček hlavního režimu.

Celkově jsem z Black Widow Recharged zklamaný. I když závady a problémy s hodnocením nebyly, není to dost na to, aby ospravedlnilo cenu 9,99 $. Zní to příliš jako bezplatná mobilní hra. Zaujalo mě vidět Atari z jiné hry „reloaded“ a překvapilo mě, že Missile Command Recharged stojí pouze 2,99 $! Za tuto cenu má větší smysl něco takového koupit; Nevím, proč to dali pryč, a Stonožka: Dobila strmou cenu. Pokud nejste velkým fanouškem Atari, nestojí to za to.