Přednosti, Nintendo

Recenze: Astrosmash (Nintendo Switch) –

Astrosmash byl původně vyvinut pro systém Intellivision v roce 1981 a prodalo se ho přes 1 000 000 kopií. Jedna z těchto kopií patřila mé rodině, ale nikdy nepatřila k mým oblíbeným. Intellivision měla mnohem lepší vesmírné hry, jako je Star Strike a Space Battle. A pokud jste právě hledali klon Space Invaders, Space Armada byla přesnější napodobenina.

Možná kvůli původní popularitě hry a poněkud nedávnému vzestupu popkultury Teorie velkého třesku et Blikat TV Shows, aktualizace Astrosmash byla vyvinuta pro zahrnutí na Intellivision Amico. Zdá se, že tento systém nikdy nespatří světlo světa, ale hra ano; vývojář BBG Entertainment ho vydal pro Nintendo Switch a je solidní... podle toho, co od retro patche očekáváte.

Stejně jako většina konzolových her z počátku 80. let (zejména těch, které byly vyvinuty k napodobování arkádového zážitku), zde není žádný skutečný předpoklad. Předměty padají z nebe. Ty je zastřelíš. Pokud nad tím příliš přemýšlíte, vyvstávají zbytečné otázky. Proč všechny spadají do ploché 2D roviny? Kdo si udělal čas na vybudování trati přímo pod jejich sjezdovkou? A proč se namáhat jejich vyhazováním do povětří, když jediné, co mohou padající předměty poškodit, jsou koleje?

Astrosmash vám umožňuje vybrat styl střílečky, ale je čistě kosmetický; všechny lodě mají stejné schopnosti, jakmile začnou padat předměty. Můžete střílet přímo nahoru a rychle utíkat na jednu nebo druhou stranu, abyste unikli nízkým cílům. Mezi troskami spadne několik vylepšení a ty se stanou klíčovými součástmi vašeho přežití: štíty, dvojité útoky, vysoce výkonné lasery a dokonce i bomba, která při zásahu vyčistí celou obrazovku.

Stejně jako původní verze existuje určitá rozmanitost v objektech, které ničíte. Padají v různých trajektoriích, chovají se jinak při střelbě, útočí ve vlnách atd. Kameny se nakonec promění v bomby a UFO, které jsou chytřejší a jejich likvidace vyžaduje více práce. Existuje dokonce příležitostný boss, který vyžaduje mnoho zásahů, než bude zničen. Po odstranění dostatečného množství těchto předmětů přejdete na další úroveň.

To nezní moc, já vím, zvlášť když existuje jen deset úrovní. Při mém prvním hraní se mi jich podařilo sedm. Ale bude mi fuk, kdyby se BBG nepodařilo zvládnout téměř všechny aspekty této aktualizace.

Za prvé, grafika je fantastická. Hra nejen skvěle vypadá, ale také se hraje s vyšší snímkovou frekvencí, než jsme zvyklí vídat na Switchi. A co je nejlepší, hra se nezadrhává, ani když je nanejvýš chaotická. Pozadí jsou nejen atraktivní, ale také někdy hrají roli v úrovni. Když sopka vybuchne na úrovni tři, můžete rychle očekávat nápor planoucích kamenů. Prezentaci Astrosmash bylo zjevně věnováno hodně pozornosti.

Zvuk je stejně působivý a obzvlášť se mi líbila hudba. I když se s akcí občas zrychlí, většinou má relaxační atmosféru, která si často bere tón z nastavení úrovně. Můj syn dobře popsal účinek a řekl, že se mu uvolňuje, když hra hraje klidnou hudbu při intenzivní akci. Souhlasím. Hra se stává intenzivní, aniž by byla stresující.

Multiplayer je zábavný, hlavně proto, že do něj může naskočit každý a být dobrý hned od začátku. Je těžké přejet doleva a doprava a střílet, zvláště když můžete povolit automatické spouštění? Online multiplayer je k dispozici, ale ani s podporou napříč platformami jsem nikdy nenašel nikoho, s kým bych mohl hrát. Jako takový bude místní multiplayer tou správnou cestou.

Nejvíc se mi ale líbí rytmus. Původní Astrosmash měl tak pomalé sestavení, že jste ho po pár dnech museli hrát půl hodiny, než se z něj stala výzva. Netrvalo dlouho a mohli jste získat nové lodě tak rychle, že jste nestačili zemřít tak rychle, aby vám došly. Hra by mohla pokračovat donekonečna, pokud byste ji nenechali a šli se na ni podívat Ghost Man. Na Switch vám Astrosmash stále umožňuje projít několik úrovní, než se objeví jakýkoli stupeň obtížnosti, ale velmi rychle se to ztíží. Zmínil jsem se, že jsem dosáhl sedmé úrovně na svém prvním sezení, ale trvalo mi o něco déle, než jsem se dostal na úroveň deset.

Můj názor je, že jsem rád, že neexistuje žádná záloha. Nemůžete se zastavit v jednom bodě a začít znovu později. Nemůžete pokračovat ze své současné pozice, když už nemáte žádné životy. Hrajete, dokud nezemřete nebo nebudete muset přestat. Jako na Intellivision. Přepínač můžete samozřejmě vždy pouze uspat a v případě potřeby jej obnovit později. Také jako na Intellivision.

Musím však říci, že jako u Sharka! Shark!, který byl také vyvinut BBG pro Amico, by Astrosmash mohl těžit ze zahrnutí původní Intellivision verze hry.Moje ocenění pro tuto verzi pochází ze skutečnosti, že jsem fanboy Intellivision. Za předpokladu, že toto je cílové publikum, by zahrnutí této verze zvýšilo příjmy z pokladny.

Tento požadavek stranou, BBG's Astrosmash mě bavil víc, než jsem čekal, a rozhodně víc než původní hra. Toto je dobře navržená a odborně provedená verze 40 let staré hry, která poskytuje několik moderních aktualizací, aniž by obětovala ducha originálu. Ti, kteří nehráli verzi z roku 1981, pravděpodobně nebudou těžit z přitažlivosti nízkých sázek, zvláště při vyvolávací ceně 15 $). Pokud ale máte v knihovně Switch pár titulů Arcade Archive, počkejte na výprodej a Astrosmash by se mezi nimi měl pohodlně usadit.