Recenze: Ancestors Legacy (Nintendo Switch)

Ancestors Legacy je jednou z posledních real-time strategických her, které byly vydány na Nintendo Switch, čímž trochu zacelují mezeru v tomto méně zastoupeném žánru. V minulosti jsem trávil spoustu času hraním strategií v reálném čase, hlavně Command and Conquer na Playstation. Miluju styl hry a je to jeden z mých oblíbených. Postupem času se hry RTS výrazně obrátily směrem k PC. Mnoho RTS her, které vycházejí na konzole, se setkalo se střídavým úspěchem nebo bylo ostře kritizováno za to, že nejsou tak dobré jako jejich PC protějšky. Otázkou zůstává, stojí Ancestors Legacy za váš čas na Switchi?

I když jsem si Ancestors Legacy užil, na cestě je několik hrbolků, kterým bych se chtěl věnovat jako první. Za prvé, není zde žádná možnost pro multiplayer – online nebo dokonce lokálně – což je zklamáním. Dalším velkým problémem, kterého jsem si všiml, bylo uvíznutí jednotek v části terénu. Výsledkem je, že mají jen jakousi rasu; nemohli zaútočit nebo být napadeni. Sice se to stalo jen párkrát, ale i tak mě to dost dráždilo a prohrávalo mě to v bitvách. Plovoucí vesnice byly zvláštní grafickou anomálií, které jsem si všiml; při invazi do vesnice se zdálo, že někteří prchající vesničané se vznášeli na obrazovce. A konečně, i když Ancestor Legacy podporuje ruční hraní, věci jsou příliš malé na to, aby se dalo přesně říct, co se děje.

Nyní, když jsme odhalili několik nedostatků, přejděme k věcem, které vám mohou pomoci ignorovat tyto kritiky a užít si tuto hru.Události středověku historicky ovlivnily historii Ancestors Legacy. Hrají se čtyři různé národy: Vikingové, Anglosasové, Němci a Slované. Každý má své vlastní zbraně a technologie. Příběh se také mírně liší v závislosti na zúčastněném národu.

Zatímco většina RTS her vám umožní vybudovat základnu, jak chcete, Ancestors Legacy má trochu jiný přístup. Zde mohou hráči převzít kontrolu nad vesnicemi; jakmile je město dobyto, existuje jen málo možností, jak stavět na věcech, jako jsou obranné věže. Hráči mohou také umístit pasti na různá místa, aby chránili vesnice, armády nebo sloužili jako strategická bojová obrana. Hlavní město, obvykle to, ze kterého začínáte, je jediné, které může produkovat jednotky. I když po bitvách můžete svým vojákům odpočinout postavením tábora. Tím se obnoví zdraví jednotek a sníží se potřeba nových jednotek. Mít na obrazovce několik vesnic ke sledování se někdy zdálo příliš mnoho. Navzdory křivce učení, jakmile jsem si na to zvykl, zjistil jsem, že je to zábavná část hry. Docela se mi líbil ten aspekt, že odtamtud nemusím stavět svou základnu. Eliminovalo to částečné drcení zdrojů, což umožnilo více se soustředit na bitvy. Také se mi líbilo, že jsem se mohl schovat ve vysoké trávě a přepadnout nepřítele.

Existuje celá řada vojáků, které lze vycvičit. To jim umožní zvýšit úroveň a vylepšit své dovednosti, zbraně a brnění. Každý typ vojáka má své silné a slabé stránky; například oštěpy jsou slabé pro jednotky se štíty. Problém, který jsem měl, byl pokus oddělit své jednotky od jednotek. Problém s tím by byl, kdybych chtěl, aby moji lučištníci ustoupili a útočili z dálky, zatímco moji vojáci házejí a útočí sekerami. Bylo téměř nemožné pokusit se je od sebe odtrhnout, jakmile se dostali příliš blízko, takže bylo obtížné neposlat všechny vojáky do útoku.

Mise byly většinou čerstvé pro každý národ, což bylo příjemné vzhledem k tomu, že byly na výběr čtyři národy. Byl to vzrušující pocit ze hry s každým. Příběhy se prolínají, takže během hraní vidíte příčinu a následek každé dokončené akce nebo mise. Zdá se, že karty se také liší a udržují je čerstvé. Zajímavé je i zahrnutí dne a noci. Například noční hra nabízí menší viditelnost. Totéž platí pro využití povětrnostních efektů, které mají výrazný vliv na bitvy, čímž znevýhodňují určité body, jako je efektivita jednotek v boji. Toto jsou detaily, které se ve skutečné bojové situaci zdají realistické.

Přestože Ancestors Legacy nesplňuje všechna očekávání, je to stále dobrá strategická hra v reálném čase. Díky zajímavému příběhu, skvělým bitvám a rozmanitým úrovním by hráči, kteří hledají solidní RTS na Switch, měli rozhodně vyzkoušet Ancestors Legacy.