Recenze: Howl (Nintendo Switch) –

Ze všech her představených na Nintendo's Indie World Showcase loni v listopadu na mě Howl udělal největší dojem. Pomáhá mi, že miluji tahovou hru a folklórní vyprávění...zvláště pokud je příběh trochu temný.

Na těchto frontách Howl nezklamal. Ale jedna konkrétní herní volba zabránila tomu, aby se stala tak poutavou, jak jsem doufal.

Začněme folklórem. Náš hrdina, Prorok, žije ve světě, kde se každý, kdo slyší „vytí“, promění v bestie. Ale Prorok je hluchý, a proto je v bezpečí. To mu dává čas vytvořit proroctví, které vyčistí svět od Howls, možná včas, aby zachránil svého bratra, jehož osud je neznámý.

Je to temný, ale nadějný příběh, který je úžasně vyprávěn celou hrou. Hra Howl připomíná poslech pohádky během příběhu na základní škole, až na to, že hrdina bude pravděpodobně neustále umírat, zatímco se budete snažit vyřešit hádanky hry.

Hráčům je předložena mapa světa plná uzlů, z nichž většina obsahuje bitvu.

Cílem těchto bojů je dosáhnout výstupního bodu úrovně, ale na cestě jsou různé cíle: zabít všechna zvířata, zachránit vesničany atd. Pokud to uděláte v určeném počtu kol, získáte sebevědomí, které lze použít ke zlepšení vašich schopností.

Zajímavé je, že i když si své tahy (až šest) naplánujete dopředu, nepřátelé budou reagovat krok za krokem. Musíte tedy předvídat, co udělají s každým vaším krokem, a podle toho se připravit. Je to docela těžké, ale hra není úplně nefér. Pokud vás nepřátelé uvidí, budou se pohybovat předvídatelným způsobem. Vaším konečným cílem je porazit AI co nejúčinněji.

Každý krok a akce, kterou uděláte, vyžaduje pohybový bod. Můžete zatlačit nepřátele a oni zemřou, pokud se dotknou předmětu. Můžete vystřelit projektily (až tři na úroveň), abyste je zabili na dálku. Ale zase budete muset předvídat, kde budou. A protože nepřátel je často více, než dokážete zabít v nastaveném počtu tahů, je nutné zabít několik v jednom tahu (například jejich přitlačením k sobě).

Můžete se pohybovat vpřed, aniž byste dosáhli par, ale budete chtít získat co nejvíce sebevědomí, jak budete postupovat.

Takže se to zdá těžké, že? Zabijte všechny nepřátele, zachraňte všechny vesničany a unikněte v rámci stanoveného počtu tahů, zejména s různými překážkami, které vyžadují pohyb? Bylo by to, až na to, že je nemusíte dělat všechny na jeden pokus. Ve skutečnosti je to mnohokrát nemožné. Howl vyžaduje, abyste většinu úrovní hráli vícekrát: jednou pro získání sebevědomí, jednou pro sesbírání všech lebek nepřátel, které budete potřebovat k odemknutí různých cest na mapě, a jednou pro záchranu všech vesničanů.

To vytváří opakování, které ubírá na hybnosti příběhu. Naštěstí lze většinu map dokončit poměrně rychle... za předpokladu, že jste ochotni trochu podvádět.

Ve standardním herním režimu je zodpovědnost za předvídání nepřítele plně na vás. To je velmi obtížné a bude to vyžadovat několik restartů. Existuje však jednodušší režim, který poskytuje rady o tom, co nepřítel udělá s každým vaším krokem, než se k němu odhodláte. Naplánujte si například pohyb nahoru a uvidíte šipky, které označují, jak se nepřátelé budou pohybovat proti pohybu. Naplánujte si další krok a možná uvidíte, že nepřítel vyskočí, aby na vás zaútočil. To vám umožní najít slušný moveset, aniž byste museli neustále restartovat. To neznamená, že jste našli nejlepší způsob, jak postupovat, ale alespoň to naznačuje, že nezemřete nebo neztratíte tahy v daném tahu.

Moje jediná další stížnost na Howl je, že vám moc nepomůže začít. V prvních několika úrovních se budete drbat na hlavě, když se budete snažit přijít na to, co můžete a co ne. Jak utratit body důvěry, je také nejednoznačné. Když jsem se snažil zjistit uživatelské rozhraní, nakonec jsem utratil asi 10 za zrušení kulatých bodů. Netuším, co to mělo znamenat a jestli mi to k něčemu bylo, ale přesto jsem ztratil sebevědomí. Schopnost takové akce vrátit zpět by byla užitečná.

Navzdory těmto problémům jsem si hraní Howl užil hodně. Celková nálada vytvořená názornou grafikou, vyprávěním a temným tónem byla i přes neustálý pocit nebezpečí uvolňující a podmanivá. Také mi přišlo obohacující naladit se na skrytý tok úrovně. Když jsem poprvé dokončil čtyřkolovou hádanku ve dvou kolech, bylo to velmi uspokojivé, když už mluvíme o sebevědomí.

Vzhledem k vestavěnému opakování však Howl není hrou, kterou bych mohl hrát po dlouhou dobu – jednu nebo dvě úrovně, pak jít dál. To může být záměrné, protože to také prodlužuje životnost hry o 60 úrovní. To ale také znamená, že riskujete ztrátu zájmu. Naštěstí existuje demo. Hráči hádanek a tahových bojů by to měli vyzkoušet. A pokud vás to na konci dema zaujme, zaujme vás natolik, že dokončíte nákup a hru si zahrajete.