15 skvělých filmových momentů ve videohrách

Marvel's Spider-Man: Miles Morales PC recenze – Krátké a sladké

JMédium videoher urazilo od svého vzniku dlouhou cestu a moderní technologie umožnila vývojářům vytvářet zážitky a vizuální prvky, které konkurují těm z filmů. Ve videohrách není nouze o intenzivní akční momenty; momenty, ve kterých se cítíte jako ve scéně z filmu – a zde se podíváme na 15 z těchto momentů:

Uncharted: Lost Legacy - vlaková sekvence

Le nezmapovaný hry byly vždy prodávány jako vysoce akční filmové jízdy a série nemá nouzi o momenty, které by každého nechaly v úžasu. Ale Uncharted: Lost Legacy's Sekvence vlaků musí být jednou z nejlepších, jednoduše proto, že do akce vkládá prvek emocí. Chloe, Nadine a Sam se snaží chytit jedoucí vlak v terénu a přes hordy nepřátel, jen aby se dostali do blízkosti vlaku. Když Chloe a Nadine nastupují do vlaku, Sam zůstane pozadu – a v další části naskakujete na náklaďáky a měníte jízdní pruhy uprostřed spousty explozí a střelby. Vše vyvrcholí soubojem bossů 2 na 1 proti poslednímu padouchovi, po kterém Chloe a Nadine využijí poslední šanci uniknout z kolabujícího vlaku.

Metal Gear Solid 3: Snake Eater – Car Chase

Přestože je mu téměř 18 let, Metal Gear Solid 3: Snake Eater Shahogodova útěková sekvence je jedním z nejintenzivnějších filmových zážitků této franšízy. V této části je vidět, jak náš hlavní hrdina Naked Snake utíká z vojenské základny, když jede s brokovnicí po boku EVA – zatímco je Shahogod pronásleduje přes bitevní pole. Zdánlivě neexistuje žádný způsob, jak porazit mecha pouhou palebnou silou, duo se ho rozhodne nalákat k mostu a zprovoznit, zatímco mech přejde. To se samozřejmě snáze řekne, než udělá – protože se musíte prosekat hordami stráží, když se k vám Shahogod přiblíží. Končí, když vystřelíte nálože C-4 na most, čímž se dokončí tato úžasná sekvence honičky.

Detroit: Staňte se člověkem – Connor Chase

Detroit se stal člověkem

Tato sekvence ukazuje, jak náš hrdina Connor pronásleduje devianta skrz budovy, farmy na střechách a dálnice. Stejně jako u většiny her Quantic Dream je sekvence honičky neuvěřitelně filmová – to vše díky vynikající režii a ohromující vizuální věrnosti. Jako Connor si můžete během sledovací sekvence vybrat mezi různými cestami, což může výrazně změnit výsledky. Ale v každém případě je to opravdu zábavná sekvence skrz naskrz.

Death Stranding – Konec

uvíznutí smrti

Zatímco Pletl smrt závěrečná cutscéna nemusí být tak akční jako ostatní na seznamu, rozhodně přináší emocionální úder. Po připojení celé Ameriky k Chiral Network a konfrontaci s Cliffordem Ungerem se Sam vydá na Amelie's Beach, kde se potvrdí, že Amelie a Bridget jsou skutečně jedno a totéž – a že vyhynutí je nevyhnutelné. Těsně nad pláží vidíme ohnivou planetu, která naznačuje blížící se zkázu. Záběry jsou zarámovány a provedeny s velkou přesností a pečlivostí a během těchto okamžiků hra nevypadá jako velkorozpočtový hollywoodský film.

Battlefield 4 – Mise v Šanghaji

Battlefield 4 Zúčtování v Šanghaji je vzrušující jízda od začátku do konce a vy jste vystaveni situacím, které neustále nabírají na intenzitě. Misi zahájíte tím, že dorazíte na místo nula se svými kumpány v dodávce a po nešťastné havárii se vydáte na vrchol mrakodrapu, abyste vyzvedli nějaké vysoce postavené VIP. O několik přepadení později dorazíte na místo, abyste unikli střechou na ukradeném vrtulníku, zatímco váš tým jednu po druhé likviduje nepřátelské síly.

Medal of Honor: Frontline – mise D-Day

Invaze do Normandie v den D byla jednou z největších událostí druhé světové války, kdy spojenecké síly zaútočily na pláže Normandie po souši, ve vzduchu i po moři. Mnoho vojenských stříleček představilo invazi ve formě videohry, ale Medal of Honor: Frontline's výkon je zdaleka nejpamátnější. Od úvodní cutscény až po útok na pláže a vyklízení bunkrů, vše je kvalitní a vše působí jako součást dobře napsaného válečného filmu.

Yakuza Zero - Nishiki se snaží zabít Kiryu

Yakuza Zero

Na pozadí temného lesa může tato cutscéna vyvolat slzy každému, kdo se do Kiryova příběhu zapojí. Kiryův dlouholetý kamarád Nishiki se ho pokusí zabít tím, že mu namíří zbraň na hlavu, ale není schopen stisknout spoušť kvůli jeho spojení a minulosti s ním. Zápis a výkon jsou naprosto na místě, a i když v této sekci není žádná hra, není to o nic méně zapamatovatelné než ostatní na seznamu.

Ghost of Tsushima – Ghost Awakens the Power

Fantôme od Tsushima

Fantôme od Tsushima odehrává se v malebné krajině, která nabízí nepřeberné množství filmových momentů – jedním z nejlepších je však bezpochyby to, kdy si Jin poprvé vysloužil pozici Ducha. Po porážce generála Temuge barva vybledne a my vidíme rozzuřeného Jina, který před sebou poráží absolutně jakýkoli odpor. Vypadá to opravdu skvěle a vyblednutí černobílých barev je skvělým odkazem na staré filmy Kurusawo.

Exit – Jak se dostat z vězení

východ

Všemi prostředky, Výjezd vypadá jako adaptace videohry Evakuační plán, a žádná scéna ve hře nevypovídá o tomto srovnání lépe než skutečný útěk z vězení ve hře. Po pečlivém naplánování celého útěku se Vincentovi a Leovi nakonec podaří z vězení propašovat hasák – a díky spolupráci se dvojice proplíží z jejich vězeňských cel a do vnějšího areálu. Útěk není nejjednodušší, protože se spustí alarm, než opustí areál, ale je to opravdu zábavné a nakonec je to úspěšný útěk navzdory všem překážkám.

Řád 1886

Řád 1886 Při svém vydání v roce 2015 to možná nebyla nejlépe přijatá hra, ale zaslouží si uznání – po celou dobu běhu to rozhodně působí jako opravdový filmový zážitek. Aby k tomu došlo, musí samozřejmě zapadnout mnoho věcí, včetně, ale nejen, plynulých animací, vysoce kvalitních vizuálů a dobře režírovaných cutscén – a Řád: 1886 nabízí vynikající výsledky v těchto aspektech.

Spider-Man: Miles Morales - Bridge Sequence

Insomniac Games vylepšili své už tak úžasné základy hry Spider-Man: Miles Morales, a stejně jako originál – i Miles Morales obsahuje velmi dobře režírované rychlé akce. Nejlepší částí hry je bezpochyby sekvence, kde Miles musí zachránit stovky občanů před utopením ve vodě tím, že zabrání pádu mostu. S velmi malou časovou rezervou Miles chytře používá své sítě k udržení mostu nad vodou - a my sledujeme veškerou akci ve vysokém rozlišení - což není nic jiného než sledování filmu Spider-Man.

Mass Effect 2 – úvodní sekvence

masový efekt 2

Mass Effect 2 je masivní vesmírná opera, která obsahuje spoustu zajímavých misí a postav, a přestože ve hře není mnoho filmových záběrů, intro je skutečně nezapomenutelné. Po krátkém pohledu na Iluzivního muže se záběr přepne na Shepardovu normanskou loď, která je brzy napadena nepřátelskou lodí. Když se posádka dostane přes únikové raketoplány, Shepard se snaží přesvědčit Jokera, aby odešel, než se loď potopí. Pomalý pochod zničenými uličkami a chodbami lodi je nezapomenutelný, jak jen může, a to vše umocňuje naprostá absence hudby v této části, díky čemuž je film tak filmový, jak jen může.

MOKRÁ – Car Chase

Tato konkrétní sekvence ukazuje, jak naše hlavní hrdinka míří ke svému cíli, když skáče a naráží do aut při rychlosti po dálnici. Když sundáváte cíle a účastníte se rychlých akcí, létá spousta explozí a výstřelů – mnohé z nich jsou filmařské uhýbané v poslední vteřině, zatímco v pozadí hrají zkreslené kytarové riffy. Vše vyvrcholí filmovým zúčtováním, kde Rubi spálí svůj cíl, když majestátně odchází ze scény jako správný gangster.

Star Wars Battlefront – Speeder Bike Pursuit

star wars battlefront speeder bike

Přestože se jedná pouze o výukovou misi, která má hráčům pomoci zvyknout si na kola Speeder, je stále úžasná. Tváří v tvář planetě Endor musíte lovit rebely při jízdě na speederu lesem. Pocit rychlosti, který získáte při řízení vozidla, spolu s neuvěřitelným vizuálním zpracováním a majestátním zvukovým doprovodem, tvoří z této sekvence důstojnou reprezentaci Hvězdné války ve formě videohry. Škoda, že se nedá říct to samé Star Wars Battlefront obecně nebo jeho pokračování.

Red Dead Redemption 2 – Útok na Braithwaite Mansion

červený mrtvý 2

Navzdory některým slabým stránkám, jako je Guarma, Red Dead Redemption 2 má působivý počet misí, díky kterým se budete cítit jako ve filmu odehrávajícím se na Divokém západě. The Assault on Braithwaite Manor vidí, jak gang Van Der Linde vtrhne do sídla a hledá Jacka, a zůstává jedním z vrcholů zážitku. Po dosažení bodu nula se gang vydá do sídla společně s nabitými zbraněmi – všechny jsou dokonale zarámované a spárované se skvělými dialogy a vhodnou hudbou. Poté, co se Dutch a Arthurovi nepodaří najít Jacka na místě činu, spálí celé místo do základů a završí tuto neuvěřitelnou a bezpochyby filmovou misi.