Stray Review – jako Catnip

Zatoulaná recenze - Jako Catnip

anoHrajete za toulavou kočku v dystopickém kyberpunkovém městě obývaném pouze roboty. Dobrodružná hra od BlueTwelve Studio má silný nádech, který vzrušuje mnoho lidí od svého prvního odhalení, ale i když je tento předpoklad určitě jednou z největších předností hry a něčím, co vás okamžitě vtáhne, Bloudit opravdu nezapomenutelným zážitkem pro celé jeho provedení je, že to není hra bez obsahu. Její jedinečná premisa může být tím, co podnítí vaši zvědavost natolik, že si budete chtít hru vyzkoušet, ale netrvá dlouho a zjistíte, že je toho ještě spousta, co vás udrží v chodu. Strayův svět je bohatý a dobře vyrobený, jeho vyprávění je zajímavé a dobře vyprávěné, jeho hra je jednoduchá, ale poutavá.

Je tu spousta, na co lze zapůsobit, a to nejen na úrovni povrchu. Hraní například za kočku není jen rychlý a snadný způsob, jak vás zaujmout. Hra jde také do značné míry, aby prosazovala autenticitu, od detailních a realistických animací koček až po věci, které můžete dělat, včetně shazování předmětů z říms a škrábání zdí, nábytku a koberců. Sakra, hra vám dokonce nabízí vyhrazené tlačítko mňoukání, abyste mohli mňoukat, kdykoli uznáte za vhodné. Více často než ne, nedělá žádný skutečný mechanický rozdíl. Ale sakra, řeknu to jen a jsem zde jen částečně ironický – opravdu tě to nutí cítit jako kočka.

"Její jedinečná premisa může být tím, co vzbudí vaši zvědavost natolik, že si budete chtít hru vyzkoušet, ale netrvá dlouho a zjistíte, že je v ní mnohem víc, co vás žene dál." Strayův svět je bohatý a dobře realizovaný, jeho vyprávění je zajímavé a dobře vyprávěné, jeho hra je jednoduchá, ale poutavá.“

Svět Bloudit také odhaluje vrstvy hloubky, jak postupujete hrou. Okamžitě osloví jeho kyberpunkové prostředí, které je jak špinavé, tak živé, zlověstné a výstřední, ale každý z jeho různorodých prvků působí zaslouženě a působí dojmem, že přispívá k větší Celý. Neonová světla, drsná a špinavá prostředí, blázniví robotičtí obyvatelé, kteří jsou tak plní osobnosti, celková tajemnost a dystopická atmosféra světa - to vše se spojuje, aby vytvořilo něco, co je naprosto jedinečné. Cítí se jako vylepšená lokace s vlastní minulostí a hledání skrytých vzpomínek, které poskytují další příběh a chuťový text, aby to ještě více dokreslily, je často skvělou motivací dostat se ze zaběhnutých kolejí a prozkoumat tyto volitelné lahůdky.

A stejně zajímavé jako Strayův velké otázky o jeho světě a jeho minulosti jsou malé příběhy jeho postav. Ve hře se setkáte s překvapivým množstvím vedlejších postav, které nebudou mít moc času na obrazovce, ale zalíbí se vám i za krátkou dobu, co tam jsou. Jejich osobní příběhy jsou krátké a sladké, ale dost na to, aby se tyto postavy cítily odlišné a velmi příjemné. Nejlepší postavou je B-12, váš společník létajícího robota, který se vznášel po vašem boku po drtivou většinu hry. Kromě toho, že je hlavním způsobem interakce kočky s jejím bizarním okolím, B-12 si také pomalu vytváří přátelství s kočka, což je povzbuzující vidět. B-12 má také tajemnou minulost, která se v průběhu hry pomalu odkrývá, což je další z nejsilnějších prvků příběhu.

Mezitím stejně jako Bloudit podtrhuje brilantní vzhled svého světa a příběhu skutečnou hloubkou a podstatou a zároveň přináší poutavější herní zážitek, než by někteří očekávali. Nejde jen o to dělat věci, které by kočka dělala bez skutečného směru. Jako dobrodružná hra, Bloudit neobsahuje velké množství bojů a místo toho je postaven na řešení ekologických hádanek, prozkoumávání prostředí a uhýbání před nepřáteli v tajné nebo honičce. Pouhé přemisťování se při chatování je zábavné a předvídatelné, a zatímco skoky jsou spíše napsány, než aby vyžadovaly skutečnou platformu, vymyslet, jak se dostat z místa na místo Strayův hustá vertikální prostředí jsou vždy příjemná.

„Jen se pohybovat při chatování je zábavné a předvídatelné, a zatímco skoky jsou napsány spíše než aby vyžadovaly skutečnou platformu, přijít na to, jak se dostat z místa na místo Strayův hustá vertikální prostředí jsou vždy příjemná.“

Na druhou stranu hádanky nejsou zrovna hlavolamy a jen velmi zřídka vyžadují, abyste o něčem přemýšleli déle než pár sekund. Ačkoli se někteří z nich mohou občas cítit zaneprázdněni, Strayův tempo zůstává poměrně rychlé a tyto hádanky zůstávají natolik rozmanité, že to ve skutečnosti nepředstavuje problém. Stejně jako hádanky, stealth sekvence a další sekce, které vás přivedou tváří v tvář nepřátelům, jsou také jednoduché, ale účinné. Vzhledem k jejich prosté povaze se o nich nedá říct nic jiného, ​​než že jsou stále zábavné alespoň na základní úrovni.

Mezi jeho napsanými momenty, Bloudit také často vyžaduje tempo, aby hráči mohli prozkoumat malé, polootevřené oblasti světových center. Nebudu zabíhat do toho, kolikrát se to stane nebo jak jsou tyto oblasti velké, ale jejich prozkoumání je vždy zábavné z několika důvodů, ať už kvůli pěkné vertikální navigaci, nebo jak velké jsou vizuálně působivé a detailní, nebo se s nimi setkat. zajímavé nové věci. NPC, nebo provádět paralelní aktivity. Překvapivě poutavé mohou být zejména vedlejší činnosti, od hledání vzpomínek, o kterém jsem mluvil dříve, až po řekněme hledání tří různých květin pro robota, který si chce rozzářit zahradu. Tyto otevřené části mají vždy správnou délku a samotné oblasti mají správnou velikost a jsou tak husté, jak potřebují.

Vše je řečeno a uděláno, Bloudit dokončení by vám mělo zabrat přibližně 6–8 hodin a během této doby maximálně využije své nápady na vyprávění a hraní. Pohybuje se z rytmu do rytmu rychlým tempem, tráví správné množství času věcmi, kterými by měl trávit čas, a posouvá se kupředu, než může nechat cokoli uniknout jeho přivítání. Líbilo by se mi, kdyby to bylo trochu delší? Naprosto, ale to je spíš proto, že jsem od hry prostě chtěl víc, než že jsem s jejími nápady nedělal dost. To může být složitá rovnováha pro většinu her, pokud jde o délku, ale Bloudit zasáhne to sladké místo. Pomáhá to, že také skvěle vypadá a ani jednou za celý zážitek nebudete mít pocit, že byste obětovali na kvalitě výroby.

bloudit

"Bloudit dokončení by vám mělo zabrat přibližně 6–8 hodin a během této doby maximálně využije své nápady na vyprávění a hraní. Svižným tempem přechází z rytmu do rytmu, tráví správné množství času věcmi, kterým by měl věnovat čas, a jde dál, než stihne nechat něco uniknout jeho přivítání.“

ze hry, Bloudit nevyhraje žádné ceny. Je to jednoduché, i když si dává pozor, aby to nikdy neznamenalo nezapojit se. Ale neustálým udržováním hráčovy pozornosti, ať už prostřednictvím hry nebo jejího jedinečného prostředí a atmosféry, Bloudit je velmi přesvědčivý případ pro sebe a pro hráče, aby se držel nad počáteční zvědavostí, kterou výška výtahu podněcuje. „Kočka v kyberpunkovém městě“ není trik s malým úsilím k vyvolání konverzace a zájmu – je to základ opravdu dobrého hraní s velkým srdcem.

Toto bylo recenzováno na PlayStation 5.