Zbloudilá recenze: Dojemný příběh o důležitosti domácích mazlíčků, naději a přátelství – odehrávající se na dokonalém hřišti

Naložím Straye a okamžitě mě přivítá náš malý zázvorový Outsider. Abych postoupil, musím se stýkat se svými kočičími kamarády, dát jim ženicha nebo s nimi bojovat, než se všichni sejdeme a půjdeme si zdřímnout. Velmi rychle je zřejmé, že tyto kočky jsou moje rodina.

Po této krátké, ale silné úvodní scéně se Stray zbarví do černé. Vlastně už mám slzy v očích. Možná si myslíte, že bych se měl dát dohromady, ale já jsem skrz naskrz kočičí člověk. Už několik let nemám kočku, ale Stray má vtipný způsob, jak vám připomenout všechny kočky, které jste mohli potkat, minulé i současné, a jak moc tito tvorové ovlivňují naše životy.

Podívejte se na Tray trailer zde, pokud jste tak ještě neučinili.

Tohle dobrodružství se ale netýká mě, ani žádné z koček, o které jsem se měl možnost postarat. Stray je celý o Outsiderovi (naše chlupaté kouli), Momo a společnících, Seamusovi a jeho otci a možná – to nejdůležitější – B-12. Stray je dojemný příběh ztráty, osamělosti, ničení životního prostředí a toho, co to znamená být člověkem. Stray je ale také příběhem naděje a smysluplných spojení a toho, jak jsou důležité pro naše přežití. Ať už jste kočka nebo ne.

Jakmile je náš čtyřnohý přítel po nešťastném pádu v Dead City odloučen od své rodiny, začíná to pravé dobrodružství – a jak krásná je to cesta, na kterou se nakonec vydáme. Jak se odehraje první hodina nebo dvě, budete skutečně pohlceni životem na všech čtyřech a ponoření do hry je vynikající. Zejména proto, že to je role kočky, do které vstoupíte, a ne – další – lidské bytosti.

Tento malý Outsider může pít z kaluží, kolik chce.

Jak budete postupovat přes The Flat a The Slums, setkáte se s řadou dynamických postav, které mají podobu robotů, a začnete odhalovat jejich jednotlivé příběhy a zjišťovat, jak zapadají do širšího příběhu. Co se tu stalo? Proč je město takové? Když však začnete oddělovat nitky vyprávění, neustále si vzpomenete, že vaším hrdinou je kočka: klepání plechovek od barev, škrábání dveří nebo koberců a přitulování se k babičce jsou jen některé z chatovacích aktivit, kterým se náš Outsider může věnovat. Ty mohou být provedeny samy o sobě, i když existuje mnoho případů, kdy budou také potřeba na vrcholu akce.

Existuje stálá důvěra v hbitost a obratnost Outsidera, které jsou potřeba k pokroku, a je osvěžující vidět, jak hluboce jsou kočičí schopnosti zasazeny do herních mechanismů a také do designu prostředí.

Producent Swann Martin-Raget v našem náhledu popsal svět jako „dokonalé hřiště“ pro kočku. Teď, o pár týdnů později, přesně chápu, co tím pocitem myslí. Od Slums po Midtown a celou cestu do vězení je Strayovo prostředí nejen vizuálně ohromující, ale je poseté platformami a předměty, které si náš Outsider může užít. Záclony, koše, knižní věže. Co si jen vzpomenete, naše kočka na něj pravděpodobně umí vylézt. Nebo to svrhnout.

Kočka Outsider má přes hlavu papírový sáček poté, co ho našel v Elliotově bytě v Stray.

Tato malá kočka dokáže dělat nejrůznější neplechu… včetně toho, že se nechá chytit do hnědých papírových sáčků.

Nejen, že proplouváte každou kapitolou tak, že přirozeně proplouváte malými mezerami, elegantně skáčete z plošiny na plošinu nebo skáčete přes střechy – jak to často dělají kočky – ale zodpovědnost vám často dávají ostatní lidé, které potkáte v The Slums, Midtown, a za. Tito rozkošní (většinou…) roboti, kteří obývají Slumy, Ant Village a Midtown, vám pomohou na vaší misi návratu domů – ale musíte jim také pomoci. Znamená to procházet kanalizací a všemi dalšími druhy malých, složitých oblastí, které by váš standardní robot nebyl schopen procházet, a každá akce je tak cenná a užitečná. Je to skoro, jako by váš vliv na tyto postavy převážil nad skutečným úkolem – přivést ho domů – protože automaty jsou tak vděčné za všechno, co pro ně vy, elegantní zrzavé kotě, můžete udělat.

Přátelství, která se vyvinou jako výsledek vašeho úsilí, jsou neuvěřitelně emotivní a rozvíří něco ve vaší duši. Aniž byste prozradili příliš mnoho z příběhu, nejste jediní, kdo touží být zpátky doma se svou rodinou a pryč ze slumů. Zdá se, že všichni zde jsou osamělí, rozrušení a touží po nějakém účelu – účelu, který patří vnějšímu světu. Vnější svět, ze kterého byli všichni vyloučeni, svět, ve kterém si většina našich přátel už nemyslela, že existují nebo že jsou v bezpečí.

Kočka The Outsider si povídá se Sojirem v podniku rychlého občerstvení Midtown v Stray.

Je tak trochu zřejmé, k čemu tento kousek dialogu může odkazovat...

Takže když náš Outsider přistane v tomto neznámém světě, jeho obyvatelé to považují za znamení naděje. Pro mnohé jsou to naši mazlíčci; jsou mnohem víc než čtyřnozí přátelé a známí. Domácí mazlíčci jsou součástí rodiny a pro mnohé také symbolizují domov a bezpečí. V Stray to symbolizuje náš čtyřnohý Outsider, takže teď už není cesty zpět – nejen pro ně, ale pro kohokoli, koho cestou potkáme.

Zmínil jsem, že prostředí bylo skvělé pro kočku, ale co jsem nezmínil, bylo to, jak podrobné bylo vše. Každá kapitola Stray má svou vlastní určenou oblast a žádná z nich není méně krásná nebo lákavá než ta předchozí. Neonově zalitá krajina je poseta plošinami, uměleckými díly, nápisy a dokonce i přátelskými roboty. Nejen, že je každá ulička nebo opuštěný dům navržený pro naši kočku k valčíku, ale také vyprávějí své vlastní příběhy.

Když vás omrzí mňoukat do bezpečnostních kamer, které vám vzdávají poctu, nebo vás omrzí tulit se k Morusqueovi, když hraje noty, které jste pro něj našli, nakonec zjistíte, že Momo bydlí v The Rooftops. Momo a její tým Outsiderů vítají našeho roztomilého a hbitého Outsidera s otevřenou náručí, jakmile si uvědomí, čeho je dobrodružné kotě schopné. Dříve oddaný hledání cesty ven, než se definitivně vzdá, dává Outsider Momo záblesk naděje, že bude pokračovat. Zde je náš první příklad toho nejlepšího vyprávění o životním prostředí.

Kočka The Outsider si zdřímne po boku hudebníka Morusque ve Slums, zatímco hrají písničku na kytaru.

Pokud jsou věci příliš drsné nebo si potřebujete odpočinout, odpočiňte si Morusqe a trochu hudby.

Budete mít za úkol dříve nebo později najít knihy pro Momo a budete k tomu muset navštívit pár opuštěných bytů. Při procházení každého bytu a téměř všech ostatních oblastí ve hře můžete shromažďovat podrobnosti, abyste zjistili, co se stalo a kdo tam žil; ty ne potřebovat k tomu, ale když se budete snažit najít předměty a přejít k další kapitole, často zjistíte, že vás prostředí hypnotizuje a stejně to uděláte. Nezapomeňme zmínit, že mnoho z těchto bytů je poseto hrnky k rozlití, klávesnicemi k prohlížení a obrázky krav pro vaše potěšení ze sledování.

Průzkum je dále posílen B-12. B-12 je malý droid, kterého najdeme brzy v Stray, a stává se naším společníkem po celou dobu. Robot sleduje vaše cíle, ukládá položky, překládá za vás a další. Na konci hry není pochyb o tom, že je to váš nejlepší a nejbližší společník. Během hlavní show B-12 také přináší vzpomínky. Čí vzpomínky? Nemohu říci, ale většina z nich je skryta v oblastech, které najdete pouze tím, že sejdete z vyšlapané cesty a budete je prozkoumávat, což vás povzbudí, abyste strávili více času skutečnou analýzou prostředí a toho, jaký bod je podrobně popsán pomocí kočky. Pohled.

Kočka The Outsider of Stray je na Momoně lodi v The Sewers vedle B12.

Když opustíte Slums, můžete si udělat roztomilý, i když napínavý výlet na Momoově lodi.

Mechanika, jako je tato, je neuvěřitelně důležitá při vyprávění celého příběhu Straye, ale také tak důležitá při povzbuzování hráčů, aby se podívali trochu tvrději. Abyste skutečně ocenili krásné prostředí při hře a vychutnali si nádhernou syntetickou zvukovou scénu, která s tím přichází, řekl bych, že je nezbytné, abyste se dostali z kritické cesty – a často také. Budete tak příjemně překvapeni a neuvěřitelně dojati detaily tohoto podivného světa a jeho obyvatel, které budete moci odhalit.

Jak dlouho může chatovací hra zůstat čerstvá? No, připravil jsem se na to, že se hra bude opakovat, ale Stray zůstává kouzelný. Kolik toho však kočka skutečně dokáže? Stray tento předpoklad zcela obrátil. I když postupujete nejnovější hrou, hádanky a plošinovky zůstávají čerstvé, protože potkáváte nová prostředí, nové nepřátele a nové situace, kterými se budete pohybovat.

V době, kdy jste v The Sewers, jsou plechovky od barev a poškrábané dveře, abyste se dostali ven, minulostí a vše je ještě intenzivnější. To však neznamená, že se naše dobrodružství stane méně chatováním; každá výzva je taková, kterou může udělat jen náš Outsider a nikdo jiný, a Stray se nenechá srazit tím, že něco opakuje.

Ať jdete kamkoli, najdete detaily, které si můžete užít, a nové hravé úkoly velikosti kočky, které musíte splnit. Vzhledem k tomu, že jsem už nějakou dobu bez kočky, hra byla zřetelnou připomínkou toho, jak jsou tato zvířata schopná. Prostě nikdy nenajdou něco, co by převrátili nebo zlomili, to je jisté.

Kočka Outsider of Stray slétá ze střech do slumů pomocí kbelíku.

Chytře umístěné zipline vám často umožňují obdivovat zatoulanou krajinu.

Stray je skutečným důkazem vášně, odhodlání a lásky vývojáře BlueTwelve ke kočkám. Stray, nezávislé studio založené dvěma milovníky koček, kteří odešli z Ubisoftu, aby se věnovali novému projektu, vývoj trvalo sedm let a je první hrou studia – a upřímně doufám, že ne poslední. Bylo úžasné ponořit se do života kočky v tak nedotčeném prostředí a ještě okouzlující poznat každou postavu na cestě.

Kočka Outsider si zdřímne na polici v The Rooftops of Stray.

Jaká šikovná místa najdete, kde se můžete schoulit a zdřímnout si pro kočku?

Hra je tak vzdálená od mechanického a překypuje láskou a životem, a to i ve světě, který se jí někdy zdá tak vzdálený. Bylo potěšením vzpomínat, jak mocná a důležitá zvířata jsou pro lidi. Lidé z Midtownu a níže nikdy nezapomenou na našeho Outsidera a ano, svou příští kočku pojmenuji po Momo. Sledujte toto místo.

Stray může být nakonec indie velikosti, ale je to kvalita triple-A, a přestože trvá jen osm až 10 hodin, je to hra, která mě dojala na celý život. Nemůžu se dočkat, až uvidím, jak Stray spojí lidi, protože přesně to bude dělat. Teď za mě jdi obejmout svou kočku, pokud nějakou máš.