Recenze Xenoblade Chronicles 3

nintendo jam

V dnešní době se skutečně vyrábějí pouze dva typy videoher; ty, které jsou vytvořeny co nejlevněji a nejefektivněji s cílem dosáhnout velkého zisku, a ty, které jsou vytvořeny s opravdovou láskou a vášní s cílem dodat skvělý produkt. S radostí mohu oznámit, že Xenoblade Chronicles 3 je zcela určitě nejnovějším favoritem, přičemž Monolith Soft a Nintendo poskytují to, co lze popsat pouze jako naprosto mistrovský zážitek. Všechno od grafiky až po příběh je prostě skvělé a spojuje se ve formě téměř dokonalého JRPG. I když jste nikdy předtím nehráli hru Xenoblade, vřele doporučuji vyzvednout si XC3, když bude spuštěn na Nintendo Switch 29. července 2022.

Rád bych začal tuto recenzi Xenoblade Chronicles 3 chválou jejího soundtracku. Pokaždé, když jsem spustil hru, zjistil jsem, že na krátký okamžik sedím, abych ocenil nádhernou orchestraci hrající během hlavního menu, než jsem pokračoval v ukládání souboru. Ve skutečnosti to poslouchám právě teď, když píšu tento odstavec. Skvěle zorganizovanou hudbu samozřejmě nenabízí jen menu, ale celá hra, ať už jde o akční nebo poklidné sekvence, hudba vždy velmi dobře doplní scénu. To vše díky zkušeným skladatelům série Xenoblade Manami Kiyota, ACE (TOMOri Kudo, CHiCO), Kenji Hiramatsu a Mariam Abounnasr, stejně jako Yasunori Mitsuda, který také dělal hudbu pro další hry JRPG, jako je Chrono Trigger a Xenogears.

Hudba není jen prvkem pozadí, je také velkou součástí celkového děje. Některým postavám je přidělena role věštce, který je instruován, aby uctivě poslal zesnulého tím, že zahraje emocionální retuální flétnovou melodii. Mimo malé internetové kruhy nejsou videohry bohužel vysoce respektovány jako médium, pokud jde o kvalitní vyprávění, a Xenoblade Chronicles 3 je dokonalým příkladem toho, proč by tomu tak mělo být. Jasně, je plná nespočtu klišé a suchého humoru, ale to je zjevně součástí kouzla. Základní příběh je hluboký, smysluplný a poutavý, přičemž každá cutscéna přitahuje vaše oči k obrazovce, i když jde jen o nádherné vizuální prvky a speciální efekty. Sázky se neustále zdají vysoké a my mluvíme o situacích života a smrti, které by mohly nakonec změnit váš pohled na svět samotný. Kapitola za kapitolou jsem měl zadek přilepený k sedadlu a ruce k ovladači. Byl jsem velmi ohromen většinou hlasových her, japonských i anglických, takže gratuluji všem zúčastněným. Nezapomeňte se podívat na naši ukázku Xenoblade Chronicles 3, abyste získali dobrou představu o tom, co přesně příběh obnáší, ale i tam jsou věci velmi volné, aby to nezkazilo nikoho, kdo by chtěl hrát hru s co nejmenšími znalostmi. spravovat .

Xenoblade je jednou z exkluzivních franšíz Nintendo zaměřených na dospívající/dospělé, aniž by dosáhla chlípné úrovně Bayonetty. Jak již bylo řečeno, Xenoblade Chronicles 3 obsahuje slušnou porci násilí, jazyka, sexuality a tematických prvků, i když většina z nich je tam za účelem prohloubení zápletky a nikdy nemá pocit, že překračuje své přivítání. Kromě dekoltu, občasných komediálních narážek a několika příkladů zkrocení nadávek, jako je zamumlal shi*t, pochází většina zralosti z násilí, protože jak již bylo zmíněno, ústřední děj se silně zaměřuje na témata masové války. a smrt. Dokonce i během sprchových scén hustá mlha zcela zakryje vše, co by se dalo považovat za obscénní.

I když Xenoblade Chronicles 3 většinou obsahuje otevřený svět, s výjimkou překvapivě krátké doby načítání mezi oblastmi, je také docela lineární. Průzkum se v podstatě scvrkává na plnění vedlejších úkolů, shromažďování materiálů, které vám pomohou při vašem dobrodružství (naštěstí není omezen počet předmětů, které můžete držet), a poražení nepřátelských střetnutí, abyste získali odměny. EXP a upgradujte členy vaší skupiny. Postup hlavním příběhem se provádí cestováním z bodu A do bodu B, přičemž navigační bod je vždy snadno dostupný na minimapě, takže se neztratíte v rozlehlých prostředích, když se budete snažit přijít na to, čím byste měli být. další. Stejně jako u ostatních her ze série Xenoblade jsou zde všechny tradiční prvky JRPG, provedené obzvláště uspokojivým způsobem. Nové mechaniky jsou zaváděny často, aby byla hra vždy svěží, i když si myslíte, že jste konečně přišli na složitý a propracovaný, přesto velmi zábavný a poutavý bojový systém. Je tu trochu křivka učení, dokonce i na začátku, ale i přes přemíru statistik, schopností a mechanik to pro hráče nikdy nepřipadá nijak zvlášť ohromující.

Přestože snímková frekvence při postupu hrou trochu trvá a nepřátel je stále více, jinak zůstává po většinu času stabilní na 30 snímcích za sekundu. Vím, že jsem to již zmínil v našem náhledu, ale nedokážu pochopit, jak ohromující hra vždy vypadá, zejména na jasné a barevné obrazovce modelu Nintendo Switch OLED. Určitě existují některé zřejmé optimalizační metody, které se používají pro účely výkonu, jako je blednutí trávy pod vašima nohama, některé nestandardní textury a kolísající rozlišení, ale celkově jsem nebyl jen zmatený, jak tato hra funguje, musím vám to připomenout. , relativně malé přenosné zařízení určené pro použití na cestách. Zejména cutscény působí jako sledování velkého rozpočtového anime, a i když se 3D animacím při použití pro anime často vyhýbáme, rozhodně to funguje ve prospěch Xenoblade.

Po dokončení první kapitoly hry, která v podstatě funguje jako tutoriál, naučí vás mechaniky a seznámí vás s dějem, nakonec ve vaší družině skončíte celkem se šesti postavami. Na rozdíl od většiny JRPG máte plnou kontrolu nad pohyby členů vaší party během bitvy a můžete mezi nimi kdykoli snadno přepínat. Ti, které momentálně neovládáte, útočí automaticky, ale existují také taktické metody, jak jim dávat přímé rozkazy. Každá postava má přiřazenou třídu bojovníka s mečem, Zephyra, Medic Gunner, Tactician, Heavy Guard nebo Ogre, ale nakonec odemknete možnost měnit a hodnotit třídu každého člena party individuálně. HP, útok, léčivá síla, obratnost, hbitost, kritická rychlost, rychlost blokování a obrana jsou statistiky, které jsou připojeny k postavám a lze je vylepšit použitím různých doplňků, vylepšením nebo změnou třídy. Některé z těchto postav si mezi sebou nakonec vytvoří silná pouta, což jim umožní propojit se a transformovat se do jedinečně silné formy Ouroboros na krátká období během bitvy. Nakonec budete také schopni provádět pohyby, jako jsou řetězové útoky, které jsou velmi uspokojivé.

Základní poškození je udělováno prostřednictvím automatických útoků, které se provádějí jednoduše tím, že stojíte v patřičném dosahu vašeho soupeře. Takzvané umění a umění talentu jsou tam, kde přichází na řadu strategie, a je samozřejmé, že typy umění, které lze použít, se liší v závislosti na třídě postavy, kterou používáte, léčitelé zaměřující se na obnovu zdraví, útočníci zaměřující se na poškození atd. Kromě toho existuje také omezený počet pasivních schopností nazývaných dovednosti a drahokamy, které lze připojit ke členům vaší party. Vaše družina se po skončení bitvy plně uzdraví, protože v Xenoblade neexistuje žádný ekvivalent k léčení předmětů, což je příjemná změna tempa vzhledem k tomu, že jsou obvykle součástí JRPGS. Pokud všichni ve vaší družině zemřou v bitvě, znovu se objevíte na posledním navštíveném kontrolním stanovišti.

Bohužel, během střetnutí není mnoho rozmanitých, pokud jde o dialogy postav, takže mají tendenci se poměrně často opakovat. Toto je pravděpodobně největší slabá stránka hry, která upřímně říká hodně, když vezmeme v úvahu, že můžete v nastavení snížit hlasitost hlasu, pokud je příliš rušivá. Postavy samy o sobě jsou skvělé, jejich design je podle mého názoru velkým krokem vpřed oproti XC2. Každý z nich má také velmi odlišné osobnosti, přičemž všichni na sebe v průběhu příběhu znatelně poskakují a riffují a vývoj postavy je také skvěle zvládnutý.

Upřímně řečeno, Xenoblade Chronicles 3 je jednoznačně úžasný, pokud jde o hratelnost i rozsah. Je to nejen zatím nejlepší hra ze série, ale také moje zatím nejoblíbenější hra celého roku. Každá sekunda strávená ve světě Aionios se cítí jako dítě v největší cukrárně na světě; od začátku do konce jsme se nikdy nenudili. Zajímavý a propracovaný soubojový systém, výjimečně režírované cutscény a skutečně dobře napsané postavy plné jedinečných osobností jsou jen některé z důvodů, proč miluji toto JRPG. Nemohu být šťastnější, že Xenoblade jako franšíza v posledních několika letech rostla v popularitě, protože se určitě stala jednou z největších sérií Nintenda díky neuvěřitelně působivé vývojářské práci Monolith Soft.

9/10

Kopii Xenoblade Chronicles 3 pro účely recenze poskytla společnost Nintendo UK.