Probíhá revize Wild Hearts – chybný začátek

Jako zarytý fanoušek Monster Hunter chci Wild Hearts vyzkoušet. Je to nádherná akční hra, kde můžete bojovat s obrovskými monstry pomocí směšně silných a občas neortodoxních zbraní. Divoké útoky příšer vás nutí používat k obraně jedinečný herní systém Karakuri. Má to velký potenciál a přál bych si, aby se mi to líbilo mnohem víc, ale bohužel neustálé problémy s výkonem způsobují, že tyto souboje se vlečou bažinatou bažinou, když by měly být svižné a akční.

Je to obrovská škoda, protože to, co jsem dosud hrál Wild Hearts, mi připadá stejně svěží, jako když jsem poprvé hrál Monster Hunter World. Hrajete za nejmenovaného lovce, který dorazí do regionu Azuma, aby padl v boji proti ledovému vlkovi, jedné z mnoha příšer Divokých srdcí nebo „Kemono“. Když váš lovec leží a umírá, zdá se, že maskovaný muž do něj něco vložil, což mu umožnilo použít dávno zapomenuté Karakuri – prastarou technologii lovců, kterou kdysi používali k ovládání zvířat.

Když sestoupím po schodech ze svého prvního lovu, získám pocit rozsahu této hry v otevřeném světě. První oblastí čtyř map je barevná džungle, kde příroda převzala dávno opuštěné budovy a příšery se volně potulují. Divoké srdce zde dělá pozoruhodný první dojem; pulzující flóra tančí ve větru a majestátní zvířata se pasou na slunci. Větší monstra mají všechny éterickou, zvýšenou kvalitu, kterou ekvivalenty Monster Hunter Rise postrádají. Když se postavím dokonce i svému prvnímu monstru – trávě porostlé myši jménem Ragetail s poupětem na ocase – mám pocit, že bojuji spíše s bohy než s pouhou bestií.

Nadšení rychle vyprchá, když alespoň na PC objevím největší problém hry: neustálý pokles výkonu. Podle mých dosavadních zkušeností se Wild Hearts snaží dostat se nad 20 snímků za sekundu, když jsem v boji, přičemž další náhodné poklesy snímkové frekvence ztěžují reakci. Předvídání příchozího útoku je součástí zábavy akční hry, ale když je pohyb nepřítele prezentací, je to jen stresující a frustrující.

Wild Hearts Revue - lovec mluví s maskovaným mnichem jménem Mujina.

A nejde jen o snímkovou frekvenci. V mém případě spouštím hru s Nvidia 3080 Ti, i7-7700K a 32 GB DDR4 a další problémy se pohybují od občasného trhání obrazovky po časté vyskakování blízké textury. S poměrně vysokými požadavky na systém Wild Hearts není možná překvapivé, že existují problémy pro ty, kteří používají starší hardware, ale podle mých zkušeností někoho, kdo splňuje doporučené specifikace, je PC port Wild Hearts nepořádek.

Načasování úderů zbraní je zásadní ve hrách jako Monster Hunter, a to se zdá být obzvláště pravdivé u odemykatelných zbraní Wild Hearts, které se objevují krátce po mém prvním lovu. Okamžitě vyměním nudnou katanu za podivně úžasný deštník, protože jeho zubaté okraje a rychlý pohyb se líbí mému preferovanému hernímu stylu. Klíčem k tomu, aby tato zbraň způsobovala monstrum znatelné poškození, je jeho parry schopnost, která vyžaduje přesné načasování. S nízkými snímkovými frekvencemi ve hře rychle zjišťuji, že provádět odražení ve skutečném boji proti monstru je téměř nemožné, a tak jsem se rozhodl místo toho použít kladivo. Vyžaduje také přesné načasování, aby došlo k největšímu poškození, ale jsem schopen to zvládnout i přes problémy s výkonem.

Recenze Wild Hearts - lovec používá zipline k útoku na obřího kance dole.

Stejně jako v Monster Hunter má každé monstrum v Wild Hearts dva stavy. Jejich rozzuřené formy mohou využívat širší škálu útoků, což je dočasně činí nebezpečnějšími, ale některým se můžete vyhnout chytrým použitím Karakuri. Toto je ústřední mechanika hry, která vám umožňuje stavět konstrukce z drátu získaného rozbíjením kamenů nebo kácením stromů. S Karakuri se můžete vyhnout určitým útokům, kterým se hůře uhýbáte, jako je například postavení masivní zdi, kterou by útočící Kingtusk prorazil. S potěšujícím zvukem se zeď zadrží a pošle obřího kance vzlétnout vzduchem, ale ani toto přerostlé prase nemůže létat, a tak se s uklidňujícím žuchnutím zřítí dolů, takže je zranitelné vůči dalšímu útoku.

Aktivace dračích jám, které najdete v blízkosti určených kempinkových oblastí, vám může pomoci postavit základny, takže pokud omdlíte, nemusíte cestovat daleko. Umožňuje také nastavit další gadgety v místní oblasti, jako je zipline, které vám pomohou s rychlou navigací na mapě. Nastavení základen, zkratek a struktur pro boj proti útokům monster zabere fanouškům Monster Hunter trochu času, ale nakonec se to stane druhou přirozeností.

Recenze Wild Hearts - Sapscourge se rozzuří, když se ho lovec chystá udeřit obří paličkou.

V těchto bojích je možné selhat trojitým pádem v bitvě, podobně jako Monster Hunter, ačkoli neexistuje žádný výchozí časový limit. Mohu také kdykoli zpochybnit monstra, která jsem zabil na mapě světa, ale to přidává 60minutový časový limit, který budou fanoušci Monster Hunter znát. Můžu dokonce zavolat další dva lovce, aby mi pomohli, ale zatím jsem nezkoušel multiplayer, protože jsem si jistý, že hra bude mít ještě větší potíže s dalším hráčem, který bude pobíhat kolem, zvláště v tomto ohledně crossplaye Wild Hearts.

Na Wild Hearts mám ještě hodně co vidět, než jí dám skóre, ale v současné době se mi tento úkol nelíbí. Kvůli problémům se snímkovou frekvencí a grafickými závadami je tato RPG hra nehratelná na PC, a to nejsem jen já; ostatní kolegové PCGamesN a PC recenzenti na internetu našli to samé. Zoufale jsem potřeboval jeden patch na opravu těchto problémů, protože hra je velmi slibná. I když to může pro některé zkušené lovce vyžadovat trochu přeučení, existuje spousta zábavných nových nápadů, díky kterým je lov ve Wild Hearts dostatečně odlišný. V současném stavu ale nemůžeme doporučit jeho vyzvednutí.