Recenze Banishers: Ghosts of New Eden – Co je mrtvé, nemusí nikdy zemřít

Recenze Banishers: Ghosts of New Eden – What is Dead May Never Die

NVýpravné adventury mohou být chlebem a máslem Don't Nod, ale v posledních letech se vývojáři také rozvětvují do různých žánrů s novými a experimentálními projekty. Jedna z těchto her byla z roku 2018 Upírakční RPG, které v typickém stylu Don't Nod staví do popředí mechaniku výběru a důsledků, a přestože bylo více než trochu brutální a rozhodně působilo jako první pokus o studio v žánru, dříve bylo zcela neznámý, ukázal se také jako velký slib.

Nyní je studio zpět s dalším novým akčním RPG v podobě Banishers: The Ghosts of New Edendalší hra, která jako Upírklade důraz na vyprávění příběhu a volbu hráče, ale s mnohem lepšími výsledky. Bannery neinovuje ve všem, co dělá, a v mnoha ohledech se může zdát až příliš jednoduchý a mechanicky okleštěný, ale také poskytuje konzistentně solidní a stabilní zážitek, který řeší mnoho problémů. Upíři drsné hrany – technické i hratelnostní – a přitom stále dokáže vyprávět působivý příběh v dobře realizovaném světě, který nabízí skutečně strhující momenty volby a důsledků.

"Bannery neinovuje ve všem, co dělá, a v mnoha ohledech se může zdát až příliš jednoduchý a mechanicky okleštěný, ale také poskytuje konzistentně solidní a stabilní zážitek, který řeší mnoho problémů. Upíři drsné hrany – technické i herní – a přitom stále dokáže vyprávět působivý příběh v dobře realizovaném světě, který obsahuje skutečně strhující momenty volby a důsledků.

Odehrává se v severoamerickém městě New Eden na konci 17. století a jeho okolí. Banishers: The Ghosts of New Eden vypráví příběh Antey a Reda, kteří jsou manželé a pracují společně jako krotitelé duchů známí jako Vyháněči. Po příjezdu do města na žádost starého přítele, aby zbavil komunitu děsivé kletby, se dvojice rychle střetne s nepřítelem mnohem hrozivějším, než předpokládali. V následném boji Antea umírá, i když se vrací jako duch a nechává ji a Reda čelit matce všech dilemat. Nyní, když se stala věcí, kterou přísahali, že budou bojovat, jak se budou pohybovat vpřed?

Téměř o všem Vyháněči hlavní narativní premisa funguje přesně tak, jak má. Zvláště Antea a Red jsou vrcholem zážitku. Díky silnému psaní a výkonům jsou oba okamžitě roztomilí a dobře vyvinutí, nejen jako jednotlivci, ale také jako pár. To je něco, čeho hry dosahují velmi zřídka, ale v Banneryvždy je radost vidět Reda a Anteu, jak spolu interagují, vidět, jak jejich vztah roste a mění se, a vidět, jak se navzájem podporují tváří v tvář kavalkádě problémů, které se zdají nepřekonatelné.

Rámec hry je stejně silný jako vedoucí dvojice. Kombinace dobové výzdoby s fantasy a okultními prvky, Banishers: The Ghosts of New Eden vytváří velmi silný pocit sounáležitosti, který mu dává jedinečnou identitu. Touha dozvědět se více o světě a přízracích, kteří ho pronásledují, stále zůstává jednou z hlavních hnacích sil hry a prostřednictvím několika příběhových oblouků a vláken, Bannery odvádí skvělou práci, protože umožňuje hráčům zkoumat jeho svět několika různými objektivy a skutečně se do něj ponořit.

„Téměř všechno Vyháněči hlavní narativní premisa funguje přesně tak, jak má. Zvláště Antea a Red jsou vrcholem zážitku.“

V typickém módu Don't Nod hra také skvěle využívá mechanismy voleb a následků. Nemylte se - Zaklínač 3 to není. Bannery je velmi nízkorozpočtová hra, takže byste rozhodně neměli očekávat něco s rozsahem a rozsahem zážitku AAA, ale v rámci, který zavádí, odvádí skvělou práci pomocí svého prostředí, narativní premisy a postav. vést hráče k legitimním přesvědčivým rozhodnutím.

Většina z toho pochází z vnitřního boje, kterému Antea a Red v průběhu příběhu čelí. Jako vyhnanci vědí lépe než kdokoli jiný, že samotná existence duchů a duchů jde na úkor skutečného života. Jejich cílem proto bude pomoci Antei dosáhnout další roviny existence, jak mají povinnost. jako Vyháněči, nebo se místo toho chtějí vyřádit, bojovat o svou lásku a přežití a pokusit se přivést Anteu zpět, i kdyby to znamenalo zabít více než hrstku lidí? Zároveň, na přiblížené úrovni, jak se pohybujete od úkolu k úkolu a oblouku k oblouku, vám hra také předkládá menší, izolovanější příběhy, kde vyšetřování strašení a kleteb může vést k překvapivým odhalením, kde znovu. , budete požádáni, abyste se rozhodovali na základě toho, co jste našli. Nejčastěji se jedná o volby, o které jste požádáni Bannery cítit se těžce a působivě, především díky tomu, jak je hra kontextualizuje z narativního hlediska.

Větvící se příběhy a hráčské volby byly samozřejmě vždy charakteristickými znaky her Don't Nod, ale jak Bannery jak si vede v jiných oblastech souvisejících s hratelností, zejména jako akční RPG? No, to je místo, kde hra klopýtá, i když celkově jde o mnohem vybroušenější a lépe realizovanou verzi toho, čím se snaží být, než Upír byl. Vezměte si například boj, který je svými mechanismy jistě funkční, ale zůstává nejslabší částí hry. Získávání nových dovedností a schopností, zejména během prvních hodin hry, dělá věci zajímavějšími než způsob, jakým začínají, zejména jak hra začíná klást větší důraz na výměnu červeného a antea během bojů, aby se vypořádala s různými hrozbami, ale stále z větší části bojujte v Bannery vypadá docela jednoduše a přímočaře – což nemusí být nutně špatné, ale při absenci jakékoli skutečné výzvy nebo smysluplně poutavého designu setkání věci často selhávají.

Vyháněči duchů z Nového Edenu

„Malé objížďky a omezené postranní oblasti tvoří většinu průzkumu a odměny, které získáte – většinou upgradujte materiály na vedlejší úkoly – plní svou práci v udržování konzistentnosti, alespoň na velmi základní úrovni. Hra také často umožňuje vracet se do dříve nepřístupných oblastí s novými pravomocemi, což také přidává další rozměr volitelnému průzkumu.

Nepomáhá ani to, že pohyb a obecné ovládání během boje může působit trochu strnule a neohrabaně, což zůstává problémem po celou dobu hry. Mezitím je postup také v průběhu hry poněkud omezený. Postupem na vyšší úroveň získáte body dovedností, které můžete použít ke zlepšení dovedností Antey a Reda, zatímco nasbírané zdroje se použijí k vylepšení vašich zbraní a vybavení. Je to docela standardní jízdné a jeho provedení ho nikdy příliš nepovýší za užitečnou, ale zcela obecnou a zapomenutelnou součást hry.

Průzkum je na tom mnohem lépe. Stejně jako boj (a většina dalších herních aspektů hry), průzkum v Bannery je poměrně jednoduchý, ale vytváří správnou rovnováhu mezi soustředěním a odměňováním. Hra je strukturována jako zážitek z polootevřeného světa a umožňuje vám cestovat různými lokacemi, od divočiny zamořené duchy až po usedlejší a civilizovanější města a vesnice, a to i přesto, že často máte volnost prozkoumávat a přemýšlet venku. krabice. Cesta vám hra jen velmi zřídka nabídne velké plochy, klikaté větvené cesty nebo super skrytý obsah. Malé objížďky a omezené postranní oblasti tvoří většinu průzkumu a odměny, které získáte – většinou upgradujte materiály na vedlejší úkoly – plní svou práci při udržování konzistentnosti, alespoň na velmi základní úrovni. Hra také často umožňuje vracet se do dříve nepřístupných oblastí s novými pravomocemi, což také přidává další rozměr volitelnému průzkumu.

Z technického hlediska Bannery je rozhodně dosud nejpůsobivější hrou Don't Nod. Opět byste asi neměli očekávat hyper-leštěný AAA trhák – občas narazíte na zvukové a vizuální chyby všeho druhu, problémy se synchronizací rtů a tak dále – ale celkově hra funguje docela dobře a vypadá opravdu dobře. Hodně z toho je také díky solidnímu uměleckému designu, který pomáhá oživit herní svět působivým způsobem.

vyháněči duchů Nového Edenu

„Naučení se novým dovednostem a schopnostem, zejména v prvních několika hodinách hry, dělá věci zajímavějšími, než jak začínají, zvláště když hra začíná klást větší důraz na výměnu mezi Redem a Anteou během bojů, aby se vypořádala s různými hrozbami. ale i tak z větší části zabojuj Bannery Zdá se to docela jednoduché a přímočaré.

Jak jsem řekl na začátku této recenze, Banishers: The Ghosts of New Eden nemusí prolomit žádnou novou půdu, ale i když jde ve stopách řady starších akčních RPG zaměřených na výběr a důsledky, dělá to a přitom drží většinu základů. Silnými stránkami hry jsou zejména její příběh, vyprávění, prostředí, mechanika výběru hráče a ústřední protagonisté, takže i když se ostatní aspekty – jako postup nebo boj – cítí trochu zklamáním, celkově, Bannery zůstává poutavým zážitkem.

Ohodnoťte tento článek