Recenze Tower of Fantasy: Nový rival Genshin Impact bude mít štěstí, že přežije zimu

Zdálo se, že Tower of Fantasy přes noc propukla v humbuk a popularitu, že? Jistě, ti, kdo investovali do této konkrétní značky RPG, možná věděli o jejím příchodu již nějakou dobu, ale kdo by čekal, že upoutá tolik pozornosti – že se stane předmětem konverzace v herních prostorách. Na pozadí toho humbuku jsem vyskočil dychtivě vidět, co se stane mezi tisíci dalších podobně smýšlejících lidí.

Ačkoli zpočátku skvělé, teplo a humbuk vycházející z Tower of Fantasy rychle vyprchá. Je to záblesk, který nejprve upoutá vaši pozornost, než skončí rychlým a neuspokojivým závěrem, který v tomto prchavém okamžiku spálí váš čas (a možná i peněženku).

Ale co je Tower of Fantasy? Za prvé, nejde v žádném případě o úplně novou hru. Akční RPG, které bylo vydáno v Číně před chvílí, bylo nyní celosvětově vydáno pro mobilní i PC platformy. Spadá do kategorie „stále se rozšiřujících a směšně ziskových open-world Gacha ARPG“, žánru, kterému v současnosti na západě dominuje Genshin Impact a se stále více tituly se sdílenou DNA.

Tower of Fantasy odvádí skvělou práci a okamžitě vás zaujme dynamickým a výbušným bojovým systémem, kde i váš první meč působí v tutoriálu jako těžký a mocný. Hra vám nabízí tři sloty pro zbraně místo členů party v tradičních RPG, a ty lze libovolně zaměňovat uprostřed boje, což vám umožní vytáhnout si vhodný nástroj pro danou práci podle libosti.

Pokud mě nějaká část Toweru nutí hrát, je to ve skutečnosti proces boje se základními nepřáteli roztroušenými po celém světě. Rychlý pohled na stránku se seznamem každé zbraně vám ukáže, že se nejedná o vytrvalostní test toho, jak tvrdě a rychle můžete mačkat knoflíky – existují jedinečné struny, které mohou vést k rychlým úderům a vzdušné akrobacii, které přetrvávají ve své intenzitě.

Hra má styl, nejlépe vidět na klíčových postavách.

Boj jako takový má dobrou hloubku. Každá zbraň má elementární atribut, vůči kterému budou mít nepřátelé odpor nebo slabost, což vás nutí pečlivě si vybírat aktivní výzbroj v náročném obsahu. Ke zbraním jsou připojeny schopnosti a supers, které často vyžadují, abyste mezi nimi přepínali, aby byly účinné. Uhýbání ve správný čas zmrazí nepřátele na místě, což vám umožní volně se léčit nebo udělovat bezplatné poškození. Oh, a nezapomeňte na relikvie! Získatelné předměty, které lze vybavit a použít při cooldownu pro silné efekty, přidávají další část vaší sady, kterou musíte sledovat a mačkat, abyste získali extra úder.

Všechny tyto odlišné komponenty se kombinují, aby byl proces zabíjení náhodných nepřátel ve světě příjemný a silnější nepřátelé objevení ve světě nebo obsah instancí skupin přímo vzrušující. Nechápejte mě špatně, není to Devil May Cry 5, ale přesto je to stále poutavé.

Ale co svět samotný? Koneckonců nebojujete jen v bílé místnosti, kam vlastně jdete? No, svět ve Tower of Fantasy je roztříštěný a rozdělený do šesti oblastí; každý z nich je koktejlem divočiny a technologického zmaru po katastrofě. Zatímco střet starého futuristického světa a nového přírodního je prezentován celou hrou, dynamika hry činí krajinu okamžitě zajímavou. Jste bombardováni jasně oranžovými a temně modrými, které upoutají pozornost a udržují věci při životě.

Nepřátelé zrcadlí svět kolem sebe způsobem, který se skutečně odlišuje od ostatních aktuálně dostupných kolosálních Gacha-ARPG. Členové gangu ve stylu Borderlands, zvaní Hyeny, se potulují s brněním a zbraněmi pro vlastní potřebu, zatímco tajemné síly Dědiců Arie – hlavních antagonistů hry – získají uhlazenější vzhled s nejmodernější technikou a laserovými meči. Jsou tam někteří skuteční vítězové, jako křiví chlápci, kteří existují na Raincallerově ostrově, chodí s polovinou pneumatiky na zádech, zatímco elitní jednotky pocházejí z jejich území.

A co příběh? Je to smíšená taška. I když obvykle o vyprávění a jeho zvratech moc nemluvím – spoilery koneckonců nikdo nemá rád – nevidím bod, kdy by hra měla na načítacích obrazovkách, výběru serverů, oficiální stránky a v době psaní tohoto článku hvězda aktuálního banneru speciální události. Jakmile opustíte tutoriál, setkáte se s dívkou jménem Shirli a jejím bratrem Zekem, kteří vám pomohou, jen aby byla temperamentní Shirli infikována Aberranty (v podstatě technickými zombiemi) a odsouzena k smrti. Zeke, kterému se tento nápad nelíbí, místo toho vystoupí a spojí se s velkými padouchy, aby ji zachránil, což odstartuje vaši cestu napříč světem.

Tento počáteční příběh je nevýrazný a banální. Je to základní struna, která spojuje vaši cestu kolem světa, ale daleko lákavější jsou nitky, které z ní plynou. Po vašem pobytu v Banges je v historii bod, který se začíná ponořit do toho, co se přesně stalo se světem, aby způsobilo neštěstí, které je mnohem přitažlivější - natolik, že jsem měl opravdu špatnou náladu, když jsem se tím prošel. V tu chvíli však vystoupí do popředí jeden z nejvíce frustrujících problémů Tower of Fantasy... časová brána!

Cutscéna příběhu Tower of Fantasy

Občas se objeví opravdu zajímavé příběhy.

Nesnáším blokování času. Pokud chci skončit v práci v 17:2 a jezdit na Tower of Fantasy až do 30:8, chci mít k tomu svobodu – pokazit si plán spánku a vyhodit skutečnou družnost z okna místo toho, abych procházel hrou. video. Z toho, co jsem slyšel, je to těžší, až když dosáhnete XNUMX, takže to chci udělat hned. Při pokusu o to ve Tower of Fantasy narazíte do betonové zdi se slovy „Tento úkol bude k dispozici za XNUMX hodin“ nalepeným jasně červeným písmem. Právě teď není příběh Tower of Fantasy ve hře – ne celý. Musíte se vrátit zítra, pozítří nebo příští týden, abyste viděli, co bude dál.

Možná si říkáte „jdi prozkoumat svět!“ Sbírejte ceny a odemykejte luxusní věci“. Dobrý nápad! Existuje spousta zásobovacích truhel a koulí, které mohou upustit zdroje nebo dokonce herní měnu, pokud najdete něco opravdu dobrého. Hra je v tomto ohledu dokonce docela pěkná, protože vám dává přesné umístění skutečných cenností na vaší minimapě ze slušné vzdálenosti, což znamená, že nestrávíte tolik času čištěním rohů mapy, jak byste očekávali. Při svém dobrodružství s vykořisťováním a pleněním se dokonce můžete setkat s Dream Orb – v podstatě randomizovanou minihrou, která vám pomůže zamíchat nudu úskoků a otevírání krabic. Zábava, že?

Až na to, že i toto je časově omezené. Častěji než ne, zvláště při startu, by polovina krabic, se kterými byste se setkali, byla uzamčena na 24 hodin, 48 hodin a někdy i déle! Dokončil jsem hádanku v Crown Mines a otevřel sklad s kapslí se zásobami zlata uvnitř, jen abych narazil na 48hodinový časovač, než jsem si mohl nárokovat odměnu za svou zuřivou práci. Pokud budete hru sledovat, přihlašovat se každý den a prozkoumávat oblasti vyšší úrovně, které máte k dispozici, budete za to potrestáni. Je to strašné.

Důvod, proč to tady je, je jasný a i když jsem se zpočátku snažil vymýšlet optimističtější důvody, proč tomu tak je, ztrácel jsem čas v naivitě. Je to gacha, finanční motor, který pohání nejen tuto hru, ale všechny hry v tomto žánru. Pokud byste si mohli sednout na víkend a překonat příběh, mohli byste zanechat nějaký obsah. Místo toho se posaďte a týden sbírejte přihlašovací bonusy, objevujte poklady, ke kterým se nedostanete bez datových čipů, které si můžete koupit, vyžádejte si kořist ze společné mise, ale ocitněte se bez vitality hry, abyste to zvládli do zítřka. To vše vás žene k nákupu, a čím více se přistihnete, že hrajete, tím větší je nutkání vložit 4 £, 10 £, 20 £ a více.

Časová truhla Tower of Fantasy

Po chvíli přestanete koulet očima, když se objeví časově uzamčená truhla.

Zásobovací moduly jsou uzamčeny a příběhové questy jsou načasovány tak, aby zajistily odkapávací tok odměn – zpočátku rychle, protože hra shromažďuje odměny v prvních dnech, než pomalu uzavře kohoutek. Jste 100 temných krystalů od nákupu 10 červených koulí, které potřebujete pro omezený banner, který za týden zmizí? No, nemůžete je vypustit do světa, takže asi budete muset počkat. Nebo... koupit je.

Pokud by tento aspekt hry byl v uzavřeném prostoru, odděleně od zbytku hry, mnozí by s ním mohli žít v pozadí. Ale úponky lpí na každém z hlavních a menších problémů hry způsobem, který znemožňuje ignorovat. Myslím, že super vzácné fialové postavy vypadají dobře, ale jsou to ty zlaté Super vzácné vzácné postavy, které explodují na vaší obrazovce a poskytují ten nejlepší vzhled.

To také ztěžuje analýzu obtížnosti hry. Měl jsem velké štěstí, že jsem King a Samir - dvě z nejmocnějších postav ve hře v době psaní článku - vytáhl z transparentů pomocí měny, kterou jsem vydělal ze slídění. To usnadnilo rané hodiny hry a veškerý obsah příběhu. To je samozřejmě případ, protože pokud očekáváte, že se hráči zbaví peněz ze skutečného světa, zaslouží si snazší čas bez ohledu na to, jak to vede k širším problémům pro ostatní hráče.

Přidejte k tomu pomalu se zvyšující obtížnost skupinového obsahu – něco, co očividně chcete vidět ve hrách, jako je tato, abyste mohli oddaným hráčům něco dělat – a pokušení přihodit pár kilo na kotoučích je hmatatelné.

Myslím, že největší obětí je PvP, které se v době psaní tohoto článku skládá pouze z režimu 1v1 arény. Zatímco statistiky jsou mezi oběma hráči neutralizovány, stejně jako vylepšení výbavy, každá zbraň přichází s vlastní sadou pohybů a útoků. Pokud já se svou kosou, svým ledovým mečem a Chakramem dokážu vytvořit masivní AOE výstřely, Chakramské zabíječe a vlny nepřerušovaných střel na dálku, jaké štěstí má někdo, kdo měl smůlu a střílel méně dobře, méně optimálními zbraněmi? Problém není v počtech, ale v útocích, které si vyděláte získáním těch nejlepších a nejvzácnějších zbraní.

PvP Arena ve Tower of Fantasy

PvP se teď nezdá být fér.

Také mě to znepokojuje ohledně budoucnosti hry z hlediska PvP. Pokud je síla spojena se zbraněmi a jejich pohybovou sadou a nová zbraň je vydána na transparentech vyšší úrovně, měli by oddaní hráči držet palce a modlit se za nové meta zařízení? Samozřejmě že ne, mají vytáhnout kartu a platit za rohlíky, dokud ji nedostanou. Bude existovat režim Battle Royale, který tento problém zjevně opraví, ale v době psaní tohoto článku není ve hře přítomen, takže nemohu komentovat jeho silné nebo slabé stránky. Jak to tak je, PvP mě opustilo – režim se standardizovanými zbraněmi by dával smysl.

Je těžké něco takového ignorovat, když se to vkrádá do tolika aspektů hry. Je těžké odpustit drobné chyby a závady, které by se obvykle dostaly pod radar, když hra působí spíše jako továrna na velryby než jako hratelná hra. vlastní zásluhy. Moje oblíbená malá chyba ve Tower of Fantasy je na bezpečnostních klávesnicích, kde je číslo 9 nahrazeno „10% slevou“, což mohu interpretovat pouze jako připomínku toho, co je na tomto titulu nejcennější.

Nakonec se s Tower of Fantasy můžete bavit, ale je těžké vidět, že tento titul má velkou budoucnost. Příští týden vydá Genshin Impact svou verzi 3.0, která vyčerpá většinu davu gacha chtivých obsahu, zatímco Zenless Zone Zero se zdá jako bezprostřední gigant, který představí postapokalyptické sci-fi prostředí ve skvělé kvalitě. Investovat spoustu času a peněz se nezdá být fér, když silné stránky titulků nedokážou překonat zdrcující negativa.

Hype kolem Tower of Fantasy zimu nepřežije, možná už vyprchává.