Recenze Vampire: The Masquerade Swansong - tesáky pro vzpomínky

Our Vampire: The Masquerade – Swansong Review začíná titulárním „Masquerade“ – typicky elegantním termínem upíří společnosti pro utajení jejich existence – v ohrožení. Princ Hazel z bostonského vládnoucího kultu Camarilla právě vydal červený kód po útoku na jeho milované na večírku v centru města, což je jasný signál, že někdo chce narušit status quo. Jsou to Anarchové, sekta upírů, kteří odmítají žít podle civilizovaného kodexu Camarilly? Vnitřní spiknutí? Konkurenční organizace?

Bram Stoker měl představu o upíra jako osamělý lothario, strouhaná, ale bezvadně vychovaná postava s nabíraným límcem a manžetami. Hrabě Drákula myslí jen na jemný taft, nové řady pickupů a půvabné mladé ženy z vyšší společnosti a v této hře by vydržel snad 20 minut, než ho princ z Camarilly zasáhl.

Vampire: The Masquerade's upíři jsou spíše nemrtví Ilumináti: chladné, vypočítavé postavy s tesáky, to ano, ale také mysli plné machinací a politických manévrů. Táhnou za nitky naší společnosti, sledují vše, co děláme, náš dopad na životní prostředí, naše zdraví. Protože jsme chodící krvaví vaky, které potřebují, aby se nakrmili, a musí od nás navždy držet Maškarádu, abychom je nepronásledovali k vyhynutí.

Je to opravdu fantastické prostředí pro hru, a to nejen kvůli nostalgii VTM: Bloodlines. Svět temnoty, který vznikl ve stolním RPG Marka Rein-Hagena z roku 1991, je bohatý na detaily a poskytuje vám stejné vzrušení jako první film Matrix: vidět náš známý svět v úplně jiném a mnohem zlověstnějším kontextu.

Dostat se tam však nějakou dobu trvá. Je to hra se třemi protagonisty, kteří přepínají perspektivu mezi trojicí upírů v úzkém kruhu prince Hazela. Jako takové to zarazí neuvěřitelné množství expozice, než vám poskytne jakoukoli agenturu. Je to pochopitelné – pro nováčky ve světě musíte vysvětlit koncept, pravidla upírské společnosti, červený kód, který se právě stal, a poté představit klíčovou postavu a zjistit její motivaci. Třikrát za sebou. To je spousta práce během úvodní hodiny hry. Přesto se nemůžete zbavit pocitu, že existovalo elegantnější řešení, než je současná záplava rozhovorů.

Swansongův Boston je dekadentní a necitlivý, stejně jako Architectural Digest a Twilight tím nejlepším způsobem

Jakmile konečně zjistíte, kde, kdy a proč, jsou vám předány otěže detektivní hry s prvky RPG hry a konverzačními bitvami s bossy. Není to nepodobné předchozí hře studia Big Bad Wolf, The Council, v tomto ohledu všechny dvorské příběhy a zvednuté obočí, kde by obvykle mohlo dojít k nějakému boji. Interakce s prostředím jsou dost povrchní, a pokud byste k tomu chtěli být reduktivní, řekli byste, že se to scvrkává na pročesávání každé místnosti, kde najdete výzvy k „interakci“, téměř vždy umístěné na papírech a zásuvkách, a pak přejít na další oblast.

V rozhovorech a při používání upírských schopností je to však pikantnější. Ty vám umožňují přístup k dalším smyslům, ukazují vám vodítka k tomu, kde byla postava, kterou sledujete, signalizují přítomnost iluze a skrývají vás před ostatními. I když tyto schopnosti nejsou na žádném typu cooldownu, takže se s nimi můžete procházet, pokud si to budete přát, kdykoli aktivované, kontextové akce stojí body.

Řekněme, že se chcete nabourat do počítače, ovládnout postavu v konverzaci, abyste ji přizpůsobili své vůli, nebo využít svého vzdělání k lepšímu pochopení důkazu, který jste našli. K tomu všemu budete muset utrácet body a tyto body se špatně rozdělují. Můžete získat jeden nebo dva jako odměnu za mluvení nebo postupování po scéně. Vždy máte pocit, že nemáte dost na to, abyste dělali to, co chcete, zvláště v konverzacích, kde se můžete rozhodnout utratit ještě více bodů za akci v případě, že se váš protivník také rozhodne „zaměřit“ a zvýšit své sociální dovednosti. nástroj, kterým se je pokusíte porazit. To je asi dobře. Utrácení bodů se zdá smysluplné, i když je frustrující nechat kameny neotočené, aby je rozpočítaly.

Swansong má něco do sebe – atmosféru, fiktivní hloubku – která vás udrží v daném okamžiku

Emem, Galeb a Leysha jsou důstojné trio protagonistů a Swansong vytváří dobrou rovnováhu mezi tím, že vám dá jasnou představu o tom, jak se chtějí chovat, a nechá vás, abyste si zvolili svůj přístup. Můj Emem je především o detektivních schopnostech, Leysha je fyzický typ a Galeb je jackpot všech stinných obchodů a záleží na tom, kolik bodů jsem utratil za jejich schopnosti. Mohou mít ve vaší hře úplně jiné speciality. Emem bude vždy milá otevřená osoba, ale Leysha bude bojující matka a Galeb si svou roli užije, jako by byl ve filmu TV na Channel 5.

Během několika dní v září 2019 všichni tři čelí tvrdým rozkazům prince Hazela a zjistí, že jsou vtaženi hlouběji do série vražd. Co se týče vyprávění, není nijak zvlášť literární ani hluboké, ale je poutavé a maximálně využívá prostředí World of Darkness. Je to dekadentní, bezcitné místo, jako je svět nových her Hitman, plný tajemných superbohatých, kteří, jak se zdá, mají všechno, ale žijí v soukromé špíně, a ožívá fantastickými interiérovými sadami. Je to, jako by se Architectural Digest setkal se Twilight tím nejlepším možným způsobem.

Recenze Vampire The Masquerade Swansong: Jako Galeb, upír s dobře zastřiženými černými vlasy z klanu Ventrue, hráč čelí v konverzační výzvě výběru odpovědí.

Nejsem si jistý, jak moc máte slovo v tomto příběhu. Rozhodně existují velká rozhodnutí, od první scény, a mají dopad na celou hru. Ale také jsem v jednu chvíli vynechal konfrontaci a očekával jsem, že zaplatím cenu s masivními důsledky. Na místě činu jsem se setkal s ghúlem převlečeným za policistu, který získal citlivé dokumenty od Camarilly a chystal se je sdílet s policií.

Díky mým nemotorným debatním schopnostem zůstala ve svém rozhodnutí odhodlaná, ale poté, co mi HUD řekl, že jsem v konfrontaci selhal, jsem dostal tři po sobě jdoucí možnosti konverzace se 100% šancí ovládnout svého nepřítele a v podstatě udělat to, o co jsem se pokoušel. dělat celou dobu. Katastrofa odvrácena, dokumenty ukryté, ghúl odeslán. Co bylo v sázce konfrontace?

Není nijak zvlášť naleštěný ani hezký. Interakce nijak neposouvá příběhové hry jako žánr. Ale Swansong má něco do sebe – atmosféru, fiktivní hloubku – co vás udrží v daném okamžiku a snadno odpustíte povrchnost toho, co po vás scénu od scény žádá.