Recenze: Yurukill: The Calumniation Games (Nintendo Switch)

yurukill-splash-jpg

Nevím přesně, jak mluvit o Yurukill: The Calumniation Games. Dělá toho tolik a zaskočilo mě to tak úplně nepřipraveného, ​​že jakýkoli přístup k jeho shrnutí se zdá nepřesný. Jediné, co můžu říct s jistotou, je, že mě to hraní opravdu bavilo.

Protože nesnáším tryskání, přidám rychlé upozornění. Yurukill je mix akčních her typu bullet hell a logických dobrodružství. To je část přitažlivosti, ale rovnováha mezi těmito dvěma může odradit zaryté fanoušky obou žánrů. Bohatá expozice mezi akčními sekvencemi může obtěžovat fanoušky shmupů a ti, kteří hledají příběh o puzzle, mohou být zmařeni všemi kulkami, kterým musí uhýbat.

Naštěstí to vývojáři poznali prostřednictvím nastavení obtížnosti a herních režimů. Hraní na Easy je téměř nemožné prohrát akční segmenty typu bullet hell. A protože se tyto segmenty odemknou po dokončení v příběhovém režimu, fanoušci akce se mohou potýkat s těžšími problémy a usilovat o umístění v žebříčku. Naštěstí je k dispozici demo, které vám pomůže zjistit, kde jste.

Yurukill začíná úžasně bláznivým příběhem. Skupina vězňů odsouzených za vraždu dostane druhou šanci dokázat svou nevinu v zábavním parku na ostrově (?!). Musí se s pomocí parťáka prokousat různými lákadly, ale to je nakopávač. Partneři jsou pozůstalými oběťmi trestného činu a mají možnost vás kdykoli omilostnit nebo popravit v závislosti na kvalitě vašeho případu. Nakonec zvítězí „tým“, který tomuto vězni umožní získat svobodu. Ostatní se vrátí do vězení (pokud nebyli po cestě popraveni).

To samo o sobě by stačilo k vyprávění příběhu, ale Yurukill se noří hlouběji. Existuje mezi těmito kandidáty spojení? Kdo financuje Yurukill Land? Proč Binko, "hostitel", nosí liščí masku? Co si o tom všem myslí soudní systém země?

Každý tým (kromě skvělého komediálně-reliéfního dua) dostane úroveň puzzle zaměřenou na svůj zločin. I když se nastavení těchto úrovní stává rozmanitější, než jsem původně očekával, všechny zahrnují logické hádanky, které je třeba vyřešit, abyste postoupili. Budete hledat v místnostech stopy a pak to, co najdete, použijete k odemknutí cesty vpřed. Zde se zkoumají podrobnosti zločinů a kde se vězeň pokusí prosadit svou (nebo v jednom případě svou) nevinu. Některé z nich jsou trochu hrůzostrašné, ale přesto jsou zpracovány se smyslem pro humor, který udržuje debaty odlehčené. Žhářství, pobodání, masové vraždění zločineckých rodin, dokonce i pronásledování idolů jsou součástí příběhu, ale jména týmů jako Crafty Killers a Peeping Toms říkají, že bychom to neměli brát příliš vážně.

Tyto puzzle úrovně jsou zábavné hlavně kvůli japonskému příběhu a hlasovému hraní. Našeho moderátora, Binko, skvěle hraje Yu Kobayashi, kterého znám jako Lucinu z Fire Emblem a Sasha Blouse z Attack On Titan. Je zde báječná, daleko za hranicemi děsivého smyslu pro humor ve hře. Hádanky samotné jsou však hodně smíšené. Některé jsou příliš snadné, některé jsou příliš známé a podařilo se mi jich překonat, aniž bych plně pochopil, co jsem vůbec udělal správně.

Všimněte si systému nápovědy v pravé horní části obrázku výše. Použil jsem ho párkrát, ale více jsem ho používal s pomocí nejstaršího syna.

Jakmile postavy projdou hádankami, vstoupí do „BR“ simulace, ve které se musí bránit před svým mučitelem. Toto je část hry shmup. Před bojem bude vězeň položen řadu otázek o zločinu. Čím úspěšnější budete, tím více životů budete mít k dispozici. Při nastavení Easy to může jít až na 30. Opět se nemusíte bát, pokud nejste dobří ve střelbě.

Boj je rozdělen do fází, mezi nimiž je ještě více otázek (v některých případech ve vysoké rychlosti). Akce je simulací katova hněvu vůči vězni, takže je na vězni, aby tuto nevraživost zlomil. Poskytněte dostatek pochybností o své vině a půjdete dál. Ale boj je to, na čem opravdu záleží, a může být docela intenzivní i v jednoduchém režimu (který jsem hrál... musím dodržet termíny recenzí). Máte primární útok, ale tento umožňuje alternativní zbraně, které lze vypustit pro ničivější výstřely nebo schopnost odstranit potíže. Existují také skryté "Binkos", které poskytují životy navíc, pokud je můžete objevit a zasáhnout je speciálním útokem.

Akční fáze obsahují několik bitev s bossy, ve kterých musíte prolomit „Zdi mysli“ a „Brain Barriers“ popravčích a přitom se vyhýbat jejich útokům. Zahrňte pár měřených kvízů a prezentací důkazů ve stylu Ace Attorney a nakonec můžete projít.

Yurukill je úspěšnější jako shmup než logická hra, ale byl to příběh, který si mě získal; Do těchto postav a jejich vztahů jsem opravdu investoval. Vyprávění jde tam, kde jsem to nečekal, a hlavní záhadu jsem rozluštil až těsně před velkým odhalením. Hra se příliš dlouho zdržuje v určitých prvcích a někdy jste požádáni o dedukce na základě poněkud šikmých vodítek. Tempo je však solidní a s časem dokončení kolem 15 hodin (opět v režimu Easy) to nevyčerpává své přivítání. Pokud jste za příběh hráli Yurukill, máte hotovo. Pokud jste ji hráli pro akci, existuje spousta důvodů, proč pokračovat, včetně schopnosti řešit úrovně na různých obtížnostech a s různými loděmi.

Co se týče ostatních prvků, grafika i hudba jsou dobré. Doporučuji nehrát hru v kapesním režimu jen proto, že v úrovních shmup dochází k přetížení složitými pohyby. Hra se může zpomalit, když jsou animace příliš intenzivní, ale ne natolik, aby ovlivnily hru. Také jsem havaroval po porážce bosse a musel jsem začít bitevní úroveň od nuly. Není to vtipné.

Celkově jsem si čas s Yurukill: The Calumniation Games náležitě užil. Zarputilé fanoušky bullet hell nebo logických her může druhá polovina odradit, ale já jsem byl v pořádku s rovnováhou. Ještě důležitější je, že jsem miloval tón, miloval jsem postavy a miloval jsem, kam nás příběh zavedl. Premisa a závěr si žádají pokračování. Rád bych viděl s každým jiný žánrový mashup, jen doufám, že se pokaždé objeví určité postavy.