Recenze: Xenoblade Chronicles 3: Future Redeemed (Nintendo Switch)

Varování: Tato recenze obsahuje některé drobné spoilery.

Xenoblade Chronicles 3: Future Redeemed je poděkováním fanouškům. I když byste teoreticky mohli hrát kteroukoli z her Xenoblade Chronicles samostatně, tato nejnovější vlna Xenoblade Chronicles 3 Expansion Pass očekává, že jste hráli 1, 2 a 3, a budete za to odměněni.

Hra se odehrává v Aionios před událostmi Xenoblade Chronicles 3 a představuje nám dva nové hrdiny: Matthewa a A. Než se s nimi setkáme, dostaneme cutscénu s Shulkem (XC1), Rexem (XC2) a Z. (ze všech lidí – XC3) přebírá Alvise z XC1. Nejenže na nás okamžitě vypustí postavy z celé série, ale zpochybní to, co o těchto postavách víme. Alvis je padouch? Z je dobrý chlap? Shulk a Rex jsou přátelé?

Zvykněte si na to, protože Future Redeemed tráví spoustu času propojováním detailů všech tří her. Ne vždy se to daří; scénáristé občas udělají docela výrazné skoky a přehlédnou důležité prvky dřívějších příběhů tam, kde je to vhodné. Nemohu uvést podrobnosti, aniž bych zkazil události, ale tyto problémy s příběhem stejně nestojí za to, abyste se jich znepokojovali. Pokud vývojáři neměli pečlivě naplánovanou vizi toho, jak příběh Xenoblade Chronicles skončil, dostali se k tomu důsledněji než například George Lucas s Hvězdné války.

Také se musím pokusit bez spoilerů divit, proč se některé postavy v Xenoblade Chronicles 1 a 2 líbily, zatímco jiné nebyly ani zmíněny. V memoárech vidíme některé oblíbené, na některé se jen odkazuje (otevřeně nebo šikmo) a některé jsou zcela ignorovány. Ani ti, o kterých mluvíme, nedostávají mnoho podrobností o tom, co se s nimi stalo. Příběh Future Redeemed je v tomto ohledu trochu nedomyšlený.

S radostí mohu říci, že je to však jediné zklamání. Nikdy jsem neměl pocit, že ani okamžik z více než 40 hodin, které jsem si vzal na jeho dokončení, byl promarněný. To je částečně způsobeno povahou expanzních pasů. S vědomím, že to bude mnohem kratší dobrodružství než hlavní hra, mi trvalo déle, než jsem se do všeho trefil. Ne, samozřejmě. Stále zbývá odemknout několik questů, Collectopedia (hej, vítejte zpět!) není plná a musím sejmout několik unikátních mobů na úrovni 90+. Ale hra vám dá tolik zabrat, že se budete cítit naprosto spokojeni, i když ji nedohrajete na 100 %.

To pomáhá dále zpřesnit průzkum. Matthew má X-Radar, který vás upozorní, když se například přiblížíte k něčemu důležitému, a přál bych si, aby toto zařízení dostal Noah v hlavní hře. Nevýhodou je, že budete upozorněni na položky, na které se zatím nedostanete, což může ztratit spoustu času snahou dostat se tam, kam momentálně nemůžete.

Zabíjení příšer v krajině zlepšuje vztahy s komunitou (myslím, že výzkum) a hra na hlavní obrazovce ukazuje, zda se to má udělat pro každou příšeru, kterou uvidíte. Jsou také identifikovány questové příšery. Nemusíte tedy bojovat nebo kontrolovat dílčí obrazovku, abyste zjistili, zda konkrétní zvíře poskytuje více než požadované zkušenosti nebo předměty. V komunitním menu se také snáze orientuje. Vidění toho, co je potřeba udělat pro zlepšení vztahů NPC, je jasně definováno a vypořádat se s tím vám často dá co dělat, když se vám nechce bojovat.

Combat byl také přepracován a díky bohu za to. Nedávno jsem na Pure Nintendo Podcast zmínil, že návrat do Xenoblade Chronicles 3 pro vlny rozšiřujících balíčků po několika měsících je matoucí, protože je těžké si zapamatovat všechny nuance postav, které jsem vylepšil. Future Redeemed to vše odkládá stranou a mění boj v reálném čase novými a zábavnými způsoby. Stále se spoléháte na automatické útoky, které posílí vaše umění, a můžete si vybrat tato umění a dovednosti na základě/podporovat postavu, kterou chcete ovládat.

Na rozdíl od komb Ouroboros hlavní hry však nyní mohou být dvě hratelné postavy spárovány dohromady pro útoky jednotek a komba. Míchání a párování bylo zábavné a pravděpodobně se rychle spokojíte s páry, které odpovídají vašim bojovým fázím (nebo jen mají nejlepší animace). Souboje ovlivňují vaše řetězové útoky a dosažení/použití těchto řetězců je tentokrát jednodušší. Je toho spousta, co si můžete přizpůsobit pomocí zápasů, dovedností, umění a doplňků, ale nikdy to není ohromující. Jen se ujistěte, že zůstanete nahoře a budete v pořádku.

Hra vypadá lépe než kdy předtím, s nádherně barevnými a detailními prostředími k prozkoumání. Je úžasné sledovat změny denního světla a fanoušci předchozích her budou nadšeni, když vstoupí na známá místa. Bojové animace jsou nádherné, ale pravděpodobně strávíte více času sledováním svých uměleckých ukazatelů než svých postav. Nakonec jsou cutscény stále dobré. Nemají emocionální dopad jako hlavní hry, ale poskytují některé velmi roztomilé momenty pro hratelné postavy, zejména Shulka a Rexe.

Stejně jako u Xenoblade Chronicles: Future Connected a Xenoblade Chronicles 2: Torna ~ The Golden Country poskytuje Monolith Soft naprosto zásadní doplněk k Future Redeemed. Je zábavné hrát, poskytuje nostalgii fanouškům celé série a kropí to, co je potřeba kropit (a přitom nechává některá T nezkřížená). Jedno konkrétní odhalení bylo tak nádherné a nečekané, že jsem musel jednoho školního večera nechat svého syna dlouho vzhůru, aby se mnou znovu sledoval celou cutscénu.

A nakonec, i když to dovede trilogii k solidnímu závěru, dostaneme vzdálenou záblesk naděje na to, co by mohlo přijít dál. Mám své teorie o tom, co by to mohlo být, ale nechám si je pro budoucí podcast.