Recenze: Coromon (Nintendo Switch) –

kapsle_616x353-jpg-2

Pokud jste vždy chtěli hrát Pokémony, ale ve skutečnosti jste Pokémony nehráli, nyní máte příležitost! Coromon je nejnovějším přírůstkem v žánru „kapesních monster“. I když téměř vše na této hře vypadá… povědomě, liší se od svého (zřejmého) ovlivňovače v několika ohledech. Hráč začíná hru v první den vzrušující nové práce v obrovském výzkumném zařízení v Coromonu s názvem Lux ​​Solis. Jako bitevní výzkumník Lux Solis je vaším úkolem bojovat, chytit a trénovat více než 100 Coromonů a hlásit svá zjištění zpět do laboratoře.

Na první pohled se zdá, že Coromon patří do GBA, a to není špatné. Vrací mě to do doby, kdy jsem se hraním těchto her opravdu bavil. Můj jediný problém je, jak moc je to podobné Pokémonům, takže budu pokračovat a odstraním to. Připraveni?

Na výběr jsou tři předkrmy. Divoká setkání se odehrávají na místech, jako je vysoká tráva. Bojové animace vypadají téměř stejně. Můžete nést šest Coromonů najednou. Bojem s nimi získáte zkušenostní body, které zase zvýší úroveň vašeho Coromona a zvýší jeho statistiky. Můžete skákat přes římsy, abyste se vyhnuli vysoké trávě. Místo Poké Ballu zachytíte Coromona v zařízeních zvaných „Spinners“. Můžete zasadit bobule, které porostou a pomohou vám během bitvy různými způsoby. Váš Coromon pojme předměty...A (zhluboka se nadechne) typy jsou v podstatě stejné; normální, oheň, led, voda atd. Útoky jsou také podobné.

Nyní, když jsem vám řekl většinu podobností, pojďme se podívat na některé z původních konceptů Coromonů. Opravdu se mi líbí, že vám Coromon umožňuje vybrat si úroveň obtížnosti. Můžete si vybrat, zda si budete užívat jednodušší a uvolněnější zážitek, nebo pokud se chystáte na výzvu, vyberte si těžší obtížnost a otestujte své dovednosti a obtížnost můžete kdykoli změnit z výzkumného zařízení Lux. Samotné Coromony vypadají úžasně. Jejich typy a útoky jsou podobné Pokémonům, ale jejich návrhy jsou elegantní a originální. Můžete chytit a vyvinout 120 různých druhů Coromonů. Bylo také docela fajn, že jsem si mohl přizpůsobit svou postavu. Přestože jsou možnosti oblečení jednoduché, na výběr je z mnoha variant. To dává Coromonu osobní dotek.

Dalším významným rozdílem je, že bitvy jsou založeny na výdrži. Takže místo toho, aby měl PP pro samostatné útoky, musí hráč používat měřič výdrže Coromonů, který se snižuje pokaždé, když je použita nějaká akce. Předměty a stavové efekty mohou zvýšit vaši výdrž během bitvy, což dává hráči více práce, pokud jde o strategii a útoky. Měřič výdrže byl problém pouze při delších a intenzivnějších bitvách. Stále však můžete použít předměty koupené nebo nalezené v obchodě k doplnění výdrže vašich Coromonů. Nechybí ani souboje s bossy. To byla pravděpodobně nejvíce frustrující část hry. Jejich útoky vás mohou zabít jedním zásahem. Jen se mi zdají příliš těžké ve srovnání se zbytkem hry.

Neexistují žádní vůdci posiloven, s nimiž by se dalo bojovat, ani liga, kterou se musíte snažit porazit. Vaším cílem je hledat a najít podstatu šesti Titánů v této oblasti. I když později si uvědomíte, že v příběhu je toho víc, a samozřejmě nakonec nějak zachráníte svět. Co se týče vzhledu, tak se mi moc líbí retro grafika, takže není co vytknout. Hudba byla také dobrá. Věřím, že jsem četl, že existuje více než 50 originálních titulů, které vás doprovází na vašem dobrodružství. Herní doba se může lišit v závislosti na vašem stylu hry.Pokud chcete mít vše a vidět každou lokaci v plném rozsahu, můžete hrát Coromon po dobu více než 20 hodin. Coromon hraje velmi dobře. Je to jedna z těch her, které vypadají přirozeně v kapesním režimu, ale vypadají skvěle i na velké obrazovce. Ovládání a grafika mi připomíná hru Golf Story. Ve skutečnosti, když to teď zmíním, zní to hodně jako Golf Story.

Mapa světa je pokryta obřím mrakem, který se při průzkumu vzdaluje. Pomohlo mi to pochopit, kde jsem a kam potřebuji jít. Hráč bude cestovat do šesti různých oblastí světa Velua. Každá oblast má různé druhy Coromonů, titánskou esenci ke sbírání, vedlejší úkoly k plnění a různé cesty k prozkoumání. V závislosti na cestě, kterou se vydáte, můžete najít nejrůznější věci. Mezi těmito oblastmi můžete také cestovat pomocí teleportu, jakmile je poprvé navštívíte. Různá prostředí jsou opravdu detailní a vypadají mnohem větší, než ve skutečnosti jsou. Můžete cestovat do pouště, ohnivé sopky, zamrzlé říše divů a další. Cestou minete několik rušných městeček a měst plných tajemství, předmětů, úkolů a trenérů do bitvy.

V nabídce pauzy je užitečný protokol úkolů, abyste měli přehled o svých vedlejších úkolech. Obsahuje také seznam trenérů Coromon, které potkáte na svých cestách a kteří chtějí vyměnit Coromon. Když už mluvíme o ostatních trenérech Coromon, můžete také vyzvat své přátele na online bitvy. Je to docela fajn funkce. I když to není nic nového, stále je zábavné být soutěživý a zjistit, zda je váš tým Coromonů lepší než tým vašeho přítele.

Je zřejmé, že Coromon byl ovlivněn několika skvělými hrami, ale opravdu si myslím, že každý fanoušek Pokémonů nebo RPG by to mohl hrát a užít si ten zážitek. Pravděpodobně budete vše porovnávat jako já zpočátku, ale po chvíli má Coromon pocit, že je to jeho vlastní hra, a místo podobností si začnete všímat všech rozdílů. S více než 20 hodinami hraní (pro finalisty) je Coromon skvělou hrou, pokud hledáte něco zábavného a známého.