Recenze: Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp (Nintendo Switch)

Advance Wars 1 + 2: Re-Boot Camp čekala dlouhá doba. Nejen, že se jedná o první záznam v sérii od roku 2008, ale také trpěl dlouhými zpožděními. Nyní, když jsme konečně měli čas vychutnat si tyto vylepšené tituly Game Boy Advance, stálo za to čekat na Re-Boot Camp? Jednoduše řečeno: ano!

Princip Advance Wars je jednoduchý: ovládáte armádu ze sestupného zorného pole. Hra je tahová a obě strany mohou každý den přesouvat své jednotky. Každá bitva je napínavou hrou přetahování lanem, při které se snažíte splnit jeden ze dvou cílů: dobýt nepřátelskou základnu nebo zničit všechny nepřátelské jednotky. Je to návykový předpoklad, který je zároveň stresující a zábavný.

Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp – Nintendo Switch – obrazovka 2

Na konci každé bitvy jste odměněni hodnocením na základě vašeho výkonu. Líbí se mi tento aspekt; vyhrát bitvu je samo o sobě uspokojivé, ale získání první hodnosti S tento pocit dále potvrzuje. Získání A je bienale pokud jste finalista nebo úspěšný hráč, je to dobrá pobídka hrát znovu a dosáhnout vysokých skóre ve všech oblastech.

Bitvy se liší obtížností, která je označena počtem hvězdiček. Občas si můžete vybrat mezi bitvami, jak se příběh vyvíjí, což vám dává možnost jít trochu jednodušší cestou. Po cestě jsou také představeny různé prvky, aby byli hráči ve střehu. Například válečný mechanik zakrývá část mapy nízkou oblačností a nedává žádné informace o tom, kde je nepřítel. Strategií je zde použití konkrétních jednotek s lepší vizí k odhalení nepřátelských lokací dříve, než budete přepadeni.

Během zážitku jsou také představeny nové mechaniky. Nakonec budete velet letectvu a námořnictvu a také své výchozí pozemní armádě. Někdy dostanete konečný počet vozidel a vojáků, zatímco jindy dostanete speciální základny, které za určitou cenu rozmístí doplňky. Hra tyto prvky dobře vyvažuje a dává každé bitvě jedinečný pocit, díky kterému budete chtít hrát „ještě jednu“.

Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp – Nintendo Switch – obrazovka 4

Příběh je dalším zábavným prvkem Advance Wars. Přidává odlehčený tón tomu, co by mohlo být vážnější, vzhledem k prvku válčení. Hrajete za Andyho, nového rekruta v armádě Orange Star. Andyho tým vede Nell, chytrá a přátelská kapitánka, která vás naverbuje pro věc. Orange Star je o obnovení míru na Zemi, pohybem po mapě světa, aby osvobodil každou sekci od jakékoli okupační síly.

Cestou potkáte další členy Orange Star. Přátelské žertování mezi bitvami udržuje Advance Wars v této světelné zóně, doplněné barevným anime stylem. Některé bitvy vám umožňují přepínat mezi protagonisty, což vám dává možnost vyzkoušet si každého z nich, než si vyberete svého oblíbeného. Každý člen týmu má jiné dovednosti; například Andy je všestranný, zatímco vysoký, milý Max je silnější s útoky na blízko a slabší s těmi na dálku.

Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp – Nintendo Switch – obrazovka 1

Další režimy dodávají hře dlouhou životnost, včetně obchodu s odemykatelnými mapami a melodiemi, designové místnosti pro vytváření a sdílení map a režimu místní versus. Později se také odemkne online hra a galerie. Zkrátka mimo hlavní kampaň je co dělat.

Oproti původním titulům je také několik vylepšení. Nejpozoruhodnější jsou aktualizované vizuály s mnohem čistšími liniemi ve srovnání s pixelovým stylem originálu. Samozřejmě, že originál vypadal stejně dobře, takže fanoušci mohou dát přednost retro vzhledu těchto vydání GBA – záleží na osobních preferencích. Přesto čisté vizuály aktualizují sérii, aby vytvořili něco, co působí mnohem větší než originály. Každá postava je také částečně namluvená, přičemž brilantní a brilantní herci odvádějí skvělou práci, aby je přivedli k životu.

Jedinou nevýhodou Re-Boot Campu je, že je to drahý výlet pro něco 20 let starého. Ano, do vylepšování těchto klasik se dalo hodně práce a mít dvě plné hry zkombinované v tomto balíčku je skvělé, ale bylo by hezké odměnit dlouholeté fanoušky po všech těch letech novým obsahem. To znamená, že jsem miloval svůj čas znovu navštěvovat tento svět, a pokud to může získat nějaké nové fanoušky, pak to rozhodně stojí za to.

Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp – Nintendo Switch – obrazovka 3

Celkově je Advance Wars 1 + 2: Re-Boot Camp věrným znovuuvedením série pro nové i dlouholeté fanoušky. Po dlouhé nepřítomnosti je skvělé mít Advance Wars zpět v našich životech s aktualizovanými vizuálními prvky a hlasovým projevem, které tento titul oživují. Doufejme, že toto vydání znamená začátek všech nových dobrodružství pro Orange Star!

Pokud vás zajímá více podrobností o Advance Wars 1+2, mluvili jsme o tom v nedávném podcastu Pure Nintendo a podívejte se na některá herní videa na našem kanálu YouTube.