Sbohem světe recenze

Indoorlands nyní ve službě Steam Early Access

Celkově – 75 %

75%

GOODBYE WORLD nabízí skvělý příběh, ale bez příliš velkého prostoru k růstu. Ti, kteří se nevyhýbají stručné historii, si tento příběh o vývoji hry užijí, ale trvalo déle, než se tato dvojice začínajících designérů skutečně zhmotnila.

Uživatelské hodnocení:

Buďte první!

Může to znít zábavně a vtipně, ale YO FUJII, Flyhigh Works a IndieArk svým novým titulem GOODBYE WORLD vystavují hráče skutečnému světu vývoje her. Má tato metapříběh to, co je potřeba k tomu, aby se rozrostlo, nebo je tato videohra o videohře bomba?

Sbohem světe recenze

Začíná před čtyřmi lety v březnu 2017, Goodbye World vypráví příběh Kanii a Kumade, když se rozhodli navrhnout videohru ze staré školy – představte si starou školu Nintendo Game Boy. Kumade je o vytváření pixel artu, zatímco Kanii je programátorský génius, který oživuje pípání a bloops jejich titulu.

Vytvoření dokonalé hry je však vášeň – tito dva absolventi si museli najít práci na částečný úvazek, aby zaplatili účty, protože jejich hra se neprodávala. Je to ale těžký život; Kanii nemůže udržet práci a Kumade má šéfa, který ho chce zaměstnat na plný úvazek.

Přestože jde o jednoduchý příběh, GOODBYE WORLD udrží hráče v nadšení až do samého konce a čekají, kam se cesty Kaniiho a Kumadeho vydají dál. Není dost tratě, která by hráče skutečně zabavila – trvá asi hodinu a půl – ale užili jsme si, jak se tato dynamická dvojice potýkala s problémy, kterým čelila při práci na tomto vášnivém projektu, který změnil kariéru.

Mimo příběhový režim je hra, na které tým pracuje: Bloky. Tato logická plošinovka žádá hráče, aby otevřeli dveře na konci každé oblasti a postavili se nepřátelům a vysokým oblastem, aby se tam dostali. Aby hráči postoupili, mohou přidat titulní bloky, které vyryjí do krajiny každé úrovně, a použít je ke stavbě schodišť. Bloků může být najednou asi pět a systém funguje, jak má.

Jen je škoda, že část názvu je trochu příliš zjednodušená a zní spíše jako dodatek než jako hlavní lákadlo. Není to zdaleka žádná fuška, ale akce, kterou zde najdete, je poměrně rudimentární – ti, kteří zvládli něco tak jednoduchého, jako je Kirbyho hra, se těmito sekcemi bez problémů zorientují. Nejsou příliš dlouhé – myslím, že maximálně 5-10 minut – ale názvu moc nepřidávají. Naopak je jasně vidět, proč tým naráží na odpor, když ho nabízí velkým vydavatelům a stává se skutečnou senzací.

Bohužel kromě hlavního příběhu hry toho v GOODBYE WORLD není moc k vidění. Je tu bonusová část, která poskytuje hře další kontext, ale její lineární formát a obsah založený na příběhu znamenají, že jde spíše o jednorázový typ dohody. Ti, kteří hledají dynamičtější hru, budou zklamáni, ale titul se pyšní svou historií – nakonec záleží na tom, co člověk ve hře hledá.

Tato recenze GOODBYE WORLD byla vytvořena na PC. Hra byla zakoupena digitálně.