Recenze: Samurai Riot Definitive Edition (Nintendo Switch)

samurairiot1-jpg

Nebojte se, účast na tomto konkrétním nepokoji je v pořádku. Dnes je to samurajská vzpoura. Konkrétně jde o Samurai Riot Definitive Edition od Houndpicked Games a Wako Factory.

Tato hra je převážně 2D posouváním po stranách. Říkám „většinou 2D“, protože je zde určitý prostor pro boční pohyb, ale jen několik šířek těla, právě tolik, abyste se dostali do útočné dráhy nebo z ní. Může to být docela pohodlné nebo docela frustrující. Pokud se chcete vyhnout útoku, je to skvělé. Být na správném místě k seřazení útoku je ale někdy složité. Pokud jste tento typ her již hráli, není v tomto ohledu žádné překvapení. Pokud jste v tomto typu hry nováčky, bude vám trvat jen pár minut, než si na to zvyknete. Nevadí.

Samurai Riot nabízí dobrou kombinaci herních možností. Příběh můžete projít v režimu pro jednoho nebo pro dva hráče. K dispozici je také možnost PvP, takže si to můžete trochu zamíchat. Strávil jsem svůj sólový čas s přepínačem v ručním režimu a dokoval jsem, abych získal přehled. Přestože je obrazovka Switch pro tuto hru funkční, doporučuji pokud možno použít vaši televizi; hojný text, který musíte přečíst, je trochu malý, takže velká obrazovka hodně pomáhá.

Pokud jde o vzhled a zvuk hry, máme dobrou zprávu. Vizuální stránka je docela dobrá. Umění je do značné míry grafické románové kvality (dobře, lepší než levné komiksy, ale ne fotorealistické) s dobrými barvami a detaily. Animace postav jsou dobré a tempo akce se dá snadno sledovat.

Zvuková stopa se skládá z krátkých smyček, které dobře poskytují zvuk na pozadí.

Ovládání hry není špatné, ale není dokonalé. Pohyb (levá páka Joy-Con) a útoky (různá tlačítka) jsou dobré s nízkou latencí. Někdy se zdálo, že změna směru nebo stisknutí tlačítka útoku se na obrazovce překládalo trochu pomalu, ale nebylo to mimo normu jiných her s podobnou bojovou mechanikou. Existuje několik speciálních útoků, které vyžadují, aby hráč stiskl dvě tlačítka současně. Načasování není příliš velký problém, ale mít tlačítka ve stejné oblasti na jedné straně ovládacích prvků může vést k náhodnému použití speciálních útoků. Vzhledem k tomu, že je jich počet omezen, je to něco, co byste si měli být jisti, že je použijete záměrně. Není to zásadní průšvih, ale může to být trochu nepříjemné.

Když už jsme u typů útoků, nezapomeňme, že hráč má možnost být jednou ze dvou postav: Sukane nebo Tsurumaru. Zhroucení spočívá v tom, že Sukane je tajný agent s liščím pomocníkem. Nepoužívá žádné zbraně, ale její údery a kopy jsou víc než na tuto výzvu. Tsurumaru je samuraj a velmistrův poradce pro válečné umění. Jeho hlavním útokem je samozřejmě katana, ale má dobrý kop, který způsobí poškození a srazí jeho protivníka zpět, aby mohl dostat dobrý zásah jeho mečem. Každá postava má přístup k několika různým školám disciplíny bojových umění. Každá škola má trochu jiné přednosti a statistiky, které mohou postavě propůjčit.

Jak budete postupovat hrou, můžete sbírat mince a další předměty, abyste zlepšili své statistiky a naučili se nové dovednosti. Chce to čas, takže buďte trpěliví. Ať už jste začátečník nebo mistr žánru, hra má pro vás nastavení. Samurai Riot lze hrát v jednoduchém, normálním, tvrdém nebo nejtěžším režimu, takže máte spoustu výzev a času na opakování. Získáte dokonce omezenou akci s výběrem cesty. Ve hře je třeba učinit volby, například zda se přidat nebo nepřidat k rebelům.

Přestože hra začíná dobře a je velmi zábavná, setkal jsem se s některými problémy. Například při prvním pokusu s bossem na konci úrovně se mi dařilo dobře, dokud šéf nespadl přes římsu, kterou jsem nemohl projít, dokud jsem ji nezmlátil. Výsledkem bylo, že jsem nemohl dokončit bitvu (frustrující asi tři nebo čtyři zásahy poté, co jsem ho porazil) a hra se prostě zasekla. To vyžadovalo restart/přehrání celé úrovně.

Cestou byly i další závady. Prohrál jsem s jiným bossem a hra se pokazila při pokusu o použití možnosti restartu a skončil jsem tak, že jsem znovu hrál celou úroveň. Tato poslední závada byla nejotravnější. Ve hře budou padat dobroty jako extra zdraví, mince atd. Bylo několik případů, kdy jsem objevil kořist, ale nebyl jsem schopen ji získat. Musíte stát na správném místě, ale bylo příliš mnoho míst, kde bez ohledu na to, jak moc jsem se pohyboval dál/kolem místa, jsem nemohl sebrat kořist.

Samurai Riot Definitive Edition poskytuje akčním hráčům skvělou zábavu se všemi dostupnými školami, dovednostmi, příběhovými možnostmi a úrovněmi obtížnosti. V tutoriálu o používání dovedností by však mohl využít trochu více a problém s úbytkem kořisti je frustrující. Bohužel nemohu dát nejlepší známky kvůli uvedeným problémům. Pokud to ale vývojáři trochu vyladí a přijdou s aktualizací, rád bych to zkusil.