Sackboy: A Big Adventure PC recenze – Velké dobrodružství pro nejmenší

JV průběhu herní historie měly plošinovky zvláštní život. Kdysi v podstatě nejvšudypřítomnější žánr na jakémkoli systému, plošinovky byly na přelomu tisíciletí z velké části opuštěny, přičemž celý žánr v podstatě zůstal zachován. Mario hry na AAA straně věci a indie tituly na druhé straně spektra. Jakákoli jiná plošinovka je v dnešní době v podstatě odsunuta do kategorie dětské hry a Sony Sackboy: Velké dobrodružstvízdá se, že potká podobný osud.

Původně vydáno jako jeden ze zahajovacích titulů pro PS5, Sackboy: Velké dobrodružství nijak zvlášť nezapálila svět, a to z velké části proto, že jako poměrně slušná plošinovka se příliš neliší od svých konkurentů. K tomu se ještě dostanu, ale pojďme se nejprve bavit o kvalitě PC verze.

Sony prokázalo, že je na poměrně působivém trendu, pokud jde o PC vydání své debutové deskové hry. Společnost a její hry ušly dlouhou cestu od chyb a problémů s výkonem Horizon Zero Dawn PC verze při spuštění a Sackboy: Velké dobrodružství pokračuje v této sekvenci docela dobře.

„Původně vydáno jako jeden ze zahajovacích titulů pro PS5, Sackboy: Velké dobrodružství nijak zvlášť nezapálila svět, a to z velké části proto, že jde o docela slušnou plošinovku, takže se moc neodlišuje od svých konkurentů.

Sackboy: Velké dobrodružství nabízí spoustu grafických možností, se kterými si mohou PC hráči hrát, aby našli nastavení, které nejlépe vyhovuje jejich systému. Pokud jde o naše zkušenosti, byl jsem schopen spustit hru se vším, co mohla nastartovat tak vysoko, jak je to jen možné, včetně možností sledování paprsku, a stále si užívat snímkovou frekvenci přes 60 ips, aniž bych musel povolit DLSS. Pro kontext jsem hru testoval na systému relativně střední třídy: Ryzen 5 3600, 32 GB RAM a GeForce RTX 3060 Ti.

A jak jsem již zmínil, hra šla jako absolutní sen. Nedošlo k žádnému výpadku snímkové frekvence a kromě malého zasekávání, protože deaktivace možnosti omezení snímkové frekvence pro hru navrženou tak, aby běžela maximálně 120 snímků za sekundu – něco, před čím vás hra varuje na obrazovce nastavení – nedošlo k žádným závadám hru vůbec. Samozřejmě, vezmeme-li v úvahu, že doporučené hardwarové specifikace hry uvádějí GTX 1060 a relativně starý CPU, mohl jsem si naši cestu k dobrému výkonu s naším modernějším hardwarem jen hrubě vynutit.

Nyní k samotné hře.

Sackboy: Velké dobrodružství je 3D plošinovka založená na úrovních, která vám umožní čistit úrovně tím, že budete skákat a prorážet si cestu přes rozkošné úrovně s látkovou tématikou, sbírat měny, sběratelské předměty a oblečení, to vše ve snaze zastavit velkého zlého Vexa v dosahování jeho cílů. Není to zrovna ten typ hry, kde najdete naplňující příběh se zvraty a patosem se složitými postavami s jejich dobře odůvodněnými motivacemi.

Ne, Sackboy: Velké dobrodružství, v podstatě působí jako dětská hra. Nenapadám vás – děti si také zaslouží hrát roztomilé, zábavné a nenásilné hry – ale tohle opravdu působí jako dětská hra téměř ve všech aspektech, od prezentace a příběhu až po design úrovní a ovládání.

Pokud jde o skutečné hraní hry, Sackboy: Velké dobrodružství je relativně jednoduchá plošinovka; máte tlačítko pro skok, jedno pro uhýbání, jedno pro uchopení (pro nepřátelské ocasy nebo jiné předměty v úrovni) a jedno pro útok. Existuje několik složitějších věcí, které můžete dělat s kombinacemi těchto tlačítek - úder skoku hned po útoku vám umožní dosáhnout vyšší úrovně - ale nikdy není ve hře bod, který by skutečně vyžadoval, abyste se skok naučili. jeden z nejúžasnějších triků v rukávu. Nenajdete úroveň tvrdého režimu pro pozdní hru, která otestuje vše, co jste se naučili. Dokonce i jeho kooperativní úrovně jsou docela přímočaré a k úspěchu vyžadují naprosté minimum koordinace a komunikace.

„Nenajdete úroveň tvrdého režimu pro pozdní hru, která otestuje vše, co jste se naučili. Dokonce i jeho kooperativní úrovně jsou docela přímočaré a k úspěchu vyžadují naprosté minimum koordinace a komunikace.“

Mluvit o tom, Sackboy: Velké dobrodružství podporuje kooperaci až čtyř hráčů. Kromě online multiplayeru podporuje PC verze také místní kooperaci, za předpokladu, že máte dostatek ovladačů na pohyb. Velkým zklamáním je však chybějící crossplay s vydáním hry na konzoli.Být si ji zahrát s kamarádem, který už měl verzi pro PS5, by bylo skvělé. V době, kdy téměř každá hra pro více hráčů má crossplay, se její opomenutí neobešlo bez povšimnutí.

Když jde o obtížnost, Sackboy: Velké dobrodružství do značné míry jde ve stopách svých předchůdců, the Malá velká planeta Hry. kde jsou tři Malá velká planeta buildy zvýšily jejich nedostatek obtížnosti ve svých příběhových režimech díky robustním sadám pro tvorbu, které hráčům umožňují vytvářet a sdílet své vlastní úrovně, Sackboy: Velké dobrodružství má pocit, že dělá velký krok zpět v nedostatku podobných nástrojů. Bylo by možná příliš složité nabízet nástroje pro vytváření úrovní pro 3D plošinovku? Pravděpodobně. Ale nemít tyto nástroje ve hře se Sackboyem mi připadá zvláštním způsobem jako svatokrádež. Náš odvážný protagonista je koneckonců v podstatě definován úrovní přizpůsobení a interaktivity.

Ne vše je však pochmurné, zejména co se týče vzhledu hry. Sackboy: Velké dobrodružství má nádherné vizuály. Barevné palety na displeji jsou jasné a rozmanité a téměř každá úroveň má šílenou úroveň hravosti, kterou si ve svých hrách opravdu užívám, zvláště když jsou určeny jako odlehčené dovádění. Nepřeháním, když řeknu, že pokud jde o krásu všeho z pohledu uměleckého směru, Sackboy: Velké dobrodružství dokonce soupeří žánrové těžké váhy jako 3D svět Super Mario.

Nádherná vizuální stránka jde ruku v ruce s hravým soundtrackem Sackboy: Velké dobrodružství. Každá úroveň má zajímavou hudbu k poslechu, od standardní veselé plošinovky, kterou byste očekávali, až po hudbu, která někdy zní přímo experimentálně. Týmy stojící za vizuálem a zvukem hry rozhodně nelenily.

Zdaleka to není hra pro každého, Sackboy: Velké dobrodružství je to opravdu pocit, jako by to bylo stvořeno pro děti. I když to není nutně špatná věc – který rodič by nakonec nemiloval trávit kvalitní čas hraním nenásilných, brilantních a šťastných videoher se svými dětmi – znamená to, že to pro děti může být docela nudné, zkušenější hráče. . Zatímco její úrovně vypadají fantasticky, pokud jde o vizuální stránku, nikdy ve skutečnosti nevyžaduje žádnou skutečnou úroveň dovedností s herní sadou pohybů, a dokonce ani její kooperativní úrovně ve skutečnosti nevyžadují mnoho, kromě minimální úrovně koordinace mezi dvěma hráči. .

sackboy velký dobrodružný počítač

"ackboy: velké dobrodružství má nádherné vizuály. Barevné palety na displeji jsou jasné a rozmanité a téměř každá úroveň má šílenou úroveň hravosti, kterou si ve svých hrách opravdu užívám, zvláště když jsou určeny jako odlehčené dovádění.“

Bohužel, Sackboy: Velké dobrodružství nakonec mi připadá jako horší plošinovka než Herna Astro– hra předinstalovaná na každém PS5. Zatímco Herna Astro také nenabízí příliš náročnou hratelnost, alespoň smyslem této hry je předvést schopnosti PS5. Sackboy: Velké dobrodružství bohužel to opravdu nevypadá dobře. Naopak je to v nejlepším případě dobrá hra. Dostatečně slušná plošinovka pro někoho, kdo možná nevlastní konzoli Nintendo Mario na hraní her, ale i na PC by možná bylo něco jako A Hat in Time lepší způsob, jak trávit čas a peníze.

Tato hra byla testována na PC.