Recenze Serial Cleaner – Pocit 90. let

Recenze Serial Cleaners – Feel the 90s

SSériové čističe je neuvěřitelně zajímavý koncept pro videohry. I když jsme všichni měli hry, ve kterých jsme gangsteři nebo nájemní vrazi, vyslaní na tajnou misi s cílem zničit cíle, příběhy obecně mají tendenci ospravedlňovat jakýkoli nepořádek, který jste cestou udělali tím, že práci s úklidem přenesli na „úklidové týmy“. . “. Představte si postavy jako opravář Pulp Fiction nebo úklidová firma John Wicknapříklad. Sériové čističe postaví vás do kůže těchto čističů a umožní vám nahlédnout do jejich příběhů, příběhů, které se ve hrách jen zřídka objevují.

Podle popisu na Steamu Sériové čističe má být stealth akční hrou a při pohledu na tato slova a přečtení obecného popisu jsem byl připraven na pohlcující simulaci ve stylu Deus Ex prostřednictvím složitých úrovní. I když jsem se v této oblasti neuvěřitelně mýlil, jsem také docela rád, že jsem se mýlil. Sériové čističe nabízí překvapivě jedinečný zážitek, o kterém pochybuji, že byl skutečně dosažen dříve, než jeho vlastní předchůdce, matoucí název Serial Cleaner.

„Přemýšlejte o postavách, jako je opravář Pulp Fiction nebo úklidová firma John Wick. Sériové čističe postaví vás do kůže těchto čističů a umožní vám nahlédnout do jejich příběhů, příběhů, které se ve hrách objevují jen zřídka.“

Alors, že Sériové čističe je pokračováním, je třeba mít na paměti, že se svým předchůdcem vlastně nemá moc společného kromě obecné hratelnosti. Všechny postavy, příběhy a úrovně jsou zcela odděleny od událostí z první hry, takže se opravdu nemusíte nikam snažit hledat kopii hry. Čistič řady jen pro získání celého příběhu.

Sériové čističe se zaměřuje na čtyři čističe a je z velké části zasazen do Ameriky 1990. let XNUMX. století. Každý čistič hraje jinak, protože každý má svou vlastní oblast odbornosti. Erin Reed je například hackerka. Úrovně, které s ní hrajete, se proto točí kolem používání technologie k rozptýlení a zmatení stráží, zatímco vy se schováváte ve stínu a snažíte se zbavit důkazů a mrtvol. Na druhou stranu Bob Leaner může svými úrovněmi urychlit klouzáním po krvavých stopách zanechaných taženými mrtvolami.

I když jedinečné schopnosti čističů zdaleka nemění hru, nabízejí právě tolik jedinečnosti, aby vás opravdu přiměly přemýšlet o tom, jak nejlépe tyto postavy využít naplno. Úrovně nejsou nijak zvlášť dlouhé, takže přehrání misí ve skutečnosti netrvá tak dlouho, zejména díky tomu, jak deterministické je v základní hře téměř vše.

Když už mluvíme o základní hře, Sériové čističe možná není plnohodnotným pohlcujícím simem, ale rozhodně si bere docela dost nápadů z žánru. K dispozici je překvapivá úroveň interaktivity, od rozlití krve, které můžete vytvořit náhodně nebo záměrně, až po schopnost rozptýlit stráže vydáváním zvuků, zhasínáním světel nebo dokonce ponecháním otevřených dveří. A cokoli, co uděláte, může mít nezamýšlené následky.

Ty stříkance krve, po kterých může Leaner klouzat? Součástí mise na téměř každé úrovni je také vyčistit tyto skvrny, aniž byste byli spatřeni. To znamená, že budete muset použít hlučný vysavač, který by mohl svým hlukem přitahovat strážné. Chcete se vyhnout dalšímu rozlití? Raději dejte ty mrtvoly, kterých se potřebujete zbavit, do vaků na mrtvoly, aby jejich tažením nezpůsobilo ještě větší proud krve.

sériové čističe

"Sériové čističe možná to není plnohodnotný pohlcující simík, ale rozhodně si bere docela dost nápadů z žánru. K dispozici je překvapivá úroveň interaktivity, od rozlití krve, které můžete vytvořit náhodně nebo úmyslně, až po schopnost rozptýlit stráže vydáváním zvuků, zhasínáním světel nebo dokonce jen ponecháním otevřených dveří. A cokoli, co uděláte, může mít nezamýšlené následky."

Přes veškerou interaktivitu však Sériové čističe“ se točí kolem příběhů svých čtyř „protagonistů“. Hra je striktně rozdělena do úrovní, přičemž výukový program zahrnuje čtyři setkání kvůli práci. Poté v podstatě získáme příběh všech postav, z nichž každá má svou vlastní úroveň navrženou speciálně k předvedení svých speciálních schopností. Například Leanerova hladina je do značné míry pokryta krvavými skvrnami, takže klouže po celém místě. Reedova úroveň se odehrává v márnici, takže není moc co uklízet, ale bezpečnost je přísná a počítače jsou hacknutelné.

Sériové čističe odvádí obdivuhodnou práci tím, že svou hratelnost tak těsně propojuje s příběhy svých postav, a i když ne všechno psaní je toho nejvyššího možného kalibru, je to všechno docela sympatické. Stojí za zmínku, že se také nejedná o nejoriginálnější postavy – pokud jste fanouškem kultovních klasických filmů z 90. let, všimnete si několika vystavených archetypů, takže archetypy postav jsou záměrně součástí hry.

Sériové čističeJeho největší předností je jeho styl. Vzhledem ke své filmové inspiraci z 90. let má umělecký styl opravdu pocit, jako by evokoval velmi specifický čas a místo ve hře. Modely postav mají nízký počet polygonů a textury prostředí jsou jen zablácené a dostatečně pixelované, aby evokovaly vzhled klasické hry pro PlayStation. Je v něm zmínka o neuvěřitelně specifickém druhu nostalgie Sériové čističe- jedno z špinavých měst 90. let až po okraj plné vražd a dalších zločinů obecně.

Ať už to bylo záměrné nebo ne, věřím, že tento vzhled dokáže přidat k celkovému stylu hry. Naštěstí lo-fi grafika nepřekáží hraní, hlavně proto, že interagovatelné předměty jsou viditelné díky čistší vizi každé postavy. . To je pravda, Sériové čističe má verzi Detective Vision na čištění vražd, která je skvělá pro věci, jako je zjišťování, kde jsou všechny důkazy, hlídání strážních hlídek a hledání menších věcí, se kterými byste si mohli chtít hrát, jako jsou vypínače.

sériové čističe

"Sériové čističe"Největší výhodou je jeho styl."

Největší stížnosti, které jsem měl Sériové čističe Z velké části se točí kolem hraní her.Jeho ovládací schéma se zdá být dost nevhodné pro tradiční herní myš a klávesnici na PC. Vzhledem k tomu, že používá izometrický úhel kamery, pohyb s klávesnicí WASD vypadá docela nemotorně. Při hraní her na PC totiž už nikdy nechcete sundat ruku z myši.

I když to obejdete, ovládání postav a uživatelského rozhraní je docela neohrabané. Jelikož jsem od té doby hrál převážně s ovladačem, mohu s jistotou říci, že použití ovladače je způsob, jak hrát tuto hru. Nemusíte natahovat prsty po klávesnici pro různé zkratky. A vážně, používání kláves se šipkami na klávesnici k ovládání kamery může být jedním z nejpodivnějších designových rozhodnutí, jaké jsem ve hře za poslední desetiletí viděl.

Celkově, Sériové čističe je velmi dobrá doba. Není to nijak zvlášť dlouhá hra, ale rozhodně je to hra, která odměňuje opakované hraní díky své překvapivé úrovni interaktivity. Její příběh je také docela zábavný a na konci hry se pravděpodobně překvapivě připoutáte ke všem čtyřem protagonistům. Nicméně jsem ke hře zvláštně přitahován díky jedinečnému použití prostředí, které považujeme za samozřejmost. v těchto dnech. Přidejte k tomu zajímavé téma a skvělé využití estetiky k navození určitého stylu a Sériové čističe rozhodně se stane hrou, kterou je třeba sledovat. Hrajeme všechny druhy mafiánů a nájemných vrahů, tak proč si neodpočinout od páchání vražd a třeba pro změnu zvážit náročnou práci s úklidem po vraždách?

Tato hra byla testována na PC.