Recenze Xenoblade Chronicles 3: Pomalé vypalování, ale zatím nejlepší ze série

Pro mě asi nejvíc osvěžující věc na moderně Nintendo je jeho plné dodržování žánru role-playing. Žádná série lépe nereprezentuje tento nedávno upravený postoj než Xenoblade – a jeho nejnovější záznam, Xenoblade Chronicles 3dokazuje, že nedávný zájem a oddanost Nintendo tomuto žánru se vyplácí.

Xenoblade Chronicles 3 v mnoha ohledech působí jako vyvrcholení všeho, co vývojář Monolith Soft doposud udělal. Hru si může užít každý - je to prostě dobrá hra. Ale skutečné pochopení hloubky uznání, které si zaslouží, je pravděpodobně spojeno s pochopením historie vývojáře, od doby, kdy se jeho zakladatelé osvobodili od Square poté, co zjistili, že jsou příliš posedlí Final Fantasy na nové nápady. , na jeho dny s Bandai Namco a nakonec jeho čas jako dceřiná společnost Nintendo. Zde vývojář pracuje jak na původních hrách, tak jako podpůrné studio pro nejoblíbenější Nintendo tituly. Xenoblade Chronicles 3 působí jako přirozený závěr všech těchto událostí – a je to úžasné.

Tento třetí titul Xenoblade hlavní řady je stejně bohatý na funkce jako všichni jeho předchůdci, ne-li více. V důsledku toho bych mohl snadno strávit spoustu slov mluvením o mechanismech hry – ale pravděpodobně postačí, když řeknu, že jde o zajímavý a poutavý akční RPG soubojový systém, který obsahuje známé prvky z Xenoblade 1. , 2 a X Na první pohled se ale nejvíce podobá druhé hře.A to není na škodu. Tato hra kralovala – s jedním zvláštním upozorněním – a stejně tak i toto pokračování.

Xenoblade Chronicles 3 staví na všem, co bylo předtím.

Jak už bylo v této sérii základem, boj je rušný – a může toho být hodně. Xenoblade je popisován jako akční RPG, ačkoli většina základních útoků je řešena automaticky. Skutečná akce nastává při řešení různých faktorů na bojišti. Umístění, stav nepřátel a spojenců, cooldowny pohybu, ukazatele aggro: pro hraní na vysoké úrovni je třeba vše neustále pečlivě sledovat. Uživatelské rozhraní je neustále plné informací, dokonce i na začátku hry, a občas to vypadá jako velmi ne-Nintendo informační přetížení, se složitostí kvůli složitosti.

Chce to čas, než si na to zvyknete, a ještě víc, abyste si toho opravdu, ale opravdu vážili. Ve skutečnosti je Xenoblade 3 obecně pomalá vypalovačka, která se otevírá bouchnutím jako jedna velká tlustá bitva, která mi (povrchově) připomněla zahájení velké Lost Odyssey, než jsem zpomalila, abych se plazila, než představí postavy, svět a status quo. Stále uvidíte podivnou výukovou výzvu, i když zadáte dvojciferné číslo odehraných hodin, což, jak vím, bude pro někoho příliš. Ale abych byl spravedlivý, mám také pocit, že to přichází s územím: to je součástí toho, o čem tyto hry jsou, a součástí radosti je vědět, jak obohacující se tyto složité systémy stanou, když je začnete ovládat.

Snímek obrazovky z Xenoblade Chronicles 3.

Velké bitvy, velká monstra, velký svět.

Po chvíli budete mít plnou partu šesti protagonistů a všichni se zapojí do každé bitvy. Vedení týmu je zásadní, stejně jako budování rozumného složení týmu pomocí komplexního a hluboce všestranného systému práce. V tomto ohledu mohou postavy nosit specifické oblečení, které bude reprezentovat jejich různé naučené profese – malý detail, který vždy ocením, když jej RPG představí. Úkoly jsou ústředním bodem pro vývoj postavy, i když mnoho dalších systémů z předchozích her se vrací, včetně naštěstí zjednodušené verze výroby drahokamů z první hry.

Budete mít také možnost přidat do mixu sedmou postavu: „hrdinu“, nehratelného spojence, který může rozšířit nebo dokončit nastavení vaší party. Hrdinové jsou klíčovou součástí hry a jsou v podstatě ozvěnou systému „Blades“ z Xenoblade 2. Naštěstí zde není žádný gacha mechanik. Místo toho se hrdinové odemykají prostřednictvím úkolů, takže můžete získat přístup ke slušné družině a poté si vybrat tu, která nejlépe vyhovuje vašemu hernímu stylu. Mnoho hrdinů má některé docela specifické zvláštnosti, které mohou skutečně změnit způsob, jakým řešíte bitvu jako celek. je skvělý.

Kdo bude vaším hrdinou, kdo doplní vaše obsazení?

To samozřejmě nejsou všechny systémy. Ale tento popis poskytuje dobrý přehled o hloubce a složitosti, kterou hráči najdou, když se ponoří hlouběji do hry. Četné možnosti hráčů a faktory soubojů se vzájemně uspokojivě doplňují, aby vytvořily skutečně přizpůsobitelný bojový zážitek – který je pro mě přítomen pouze ve hře. nejlepší svého druhu.

Kromě hloubky boje se rozsah hry také rozšiřuje s tím, jak se příběh odvíjí, což nakonec vede ke skutečně otevřenému přístupu, který se opět může zpočátku zdát ohromující. Je lepší zabývat se některým z tohoto obsahu, ale také se z různých důvodů neodchylovat od příběhu na příliš dlouhou dobu – můžete se cítit přetíženi, množství věcí může být ohromující – ale také proto, příběh neustále stojí za to se posouvat vpřed, protože, no... je dobrý.

Pomalé neznamená, že to také není silné. Hned od začátku jsem našel připoutanost k tomuto obsazení mnohem větší, než jsem cítil v předchozích titulech této série, nebo dokonce v RPG před Nintendo od Monolith Soft. Nějakým zvláštním způsobem začínající láska k hereckému obsazení, světu a příběhu Xenoblade 3 konkrétně vylepšuje momenty, ve kterých prvky z předchozích her tančí do vyprávění, a možná dokonce funguje tak, že mě zpětně přiměje některé z těchto věcí milovat více – což je solidní výkon.

K anime mám komplikovaný vztah. Jako, jsem známý jako milovník japonských RPG, které jsem jako dítě zapnul Final Fantasy, ale plnohodnotné anime tropy mě často trochu škubnou. Jsem Zlatovláska anime v RPG; nemůže to být příliš mnoho a nemůže to být příliš málo – musí to být „tak akorát“. Tato rovnováha se hledá těžko. Dokonce ne všechny hry Final Fantasy jsou docela úspěšné. Xenoblade v minulosti obchodoval s některými věcmi, kterých nejsem velkým fanouškem, ale byly podpořeny herním designem Monolith Soft a úžasně britskou lokalizací. I tak mám pocit, že tato třetí hra působí mnohem mainstreamověji než předchozí tituly a je to závan čerstvého vzduchu po velké části Xenoblade 2. Myslím, že příběh je lepší, vzhled je lepší a v angličtině funguje hlas je rozhodně lepší. Všechny tyto věci velmi umocňují zážitek. Fanoušky anime potěší, že je zde stále spousta anime a BS tropů; prostě mi to přijde o něco lepší než v Xenoblade 2.

Jak můžete z této recenze říci, VG247 to opravdu cítí.

Ve skutečnosti je hra jako celek v dobrém i zlém o něco strohější, než byl její přímý předchůdce. Je to návrat k pohledu blíže k první hře – a to znamená překvapivě drsný příběh, kde smrt a spory jsou všude a postavy čelí docela srdcervoucí realitě. Do jisté míry je to příběh národů ve válce, ale je to také zjevně víc než to. To je důvod, proč časem začnete komunikovat s různými koloniemi a budovat si s nimi vztah, který je reprezentován herním systémem, který vidí, jak váš vztah s koloniemi roste, když jim dáváte vědět o své přítomnosti tím, že jim pomáháte nebo jednoduše tím, že být pro ně viditelný.

Vzhled a dojem ze světa odpovídá tomuto tónu příběhu - takže je zpočátku trochu méně přívětivý a možná ne tak nápadný na pohled. Spálená bojiště a válkou znavená sídliště nakonec nebudou zalité barvami. Vizuální rozmanitost začíná prosakovat, jak postupujete a odemykáte další oblasti, což opět přináší toto pomalu se vypalující téma.

Nečekejte barevně zaplavenou hru hned od začátku.

Spousta věcí na Xenoblade 3 je pomalých – ale jedna věc, která naštěstí není, je jeho výkon. Podle mých zkušeností většinou běží rychlostí 30 snímků za sekundu, přičemž přijatelné zpomalení se projeví pouze tehdy, když bitvy skutečně probíhají smysluplně. V handheldovém režimu je mnohem lepší než Xenoblade 2, hra, z níž se mi po odpojení z doku opravdu udělalo trochu nevolno. Monolith Soft se stal technologickým studiem Nintenda, a proto skončil jako podpůrné studio u her jako Zelda a Splatoon. Tato hra dokazuje, proč si studio zaslouží status experta, aby ze Switche vytěžilo maximum.

Jak jsem stárl, mé priority se změnily a můj herní vkus se také nenápadně změnil. Připadá mi těžší než kdy jindy dopřát si skutečně obrovskou hru, zvláště takovou, která se zpočátku pohybuje trochu jako melasa. To, že tímto způsobem dávám Xenoblade 3, svědčí o kvalitě balíčku, který sem Monolith dodal. Ještě působivější je, že tým nějakým způsobem dodal hru, která dokáže vzdát hold a respekt třem docela odlišným titulům Xenoblade před tímto různými způsoby. . Možná proto chvíli trvá, než se rozběhne, a pak jindy, než se vyrovná – protože se najednou točí tolik talířů. Může to znít chaoticky – ale není. Cítí se navržený.

Opravdu, Xenoblade Chronicles 3 je tak pomalé vypalování, že zatím nejsem připraven dát hodnocení. Musím víc hrát, víc vidět a víc dělat. Zároveň ji však již mohu bez výhrad doporučit a již nyní s potěšením říkám, že je nyní mým nejoblíbenějším dílem série.

Xenoblade Chronicles 3 vyjde 29. července 2022 pro Nintendo Switch.