Recenze: Xenoblade Chronicles 3 dosahuje světa ambicí

Xenoblade Chronicles 3 je obrovská hra, a to jak rozsahem, tak úrovní očekávání od své oddané fanouškovské základny. Jeho ambice se shodují! Je tu spousta práce, vidění a učení. S tím vším se však pojí vysoká očekávání. Takže se s nimi setkává? Pojďme si projít menu.

Postavy

Hrdinové hry, dva bojové týmy z hlavních válčících frakcí hry, jsou zde, aby...zachránili svět? Řešit problémy všech? Je to poměrně standardní nastavení JRPG, ačkoli Monolith odvádí dobrou práci, aby vás přiměl investovat do jejich dobrodružství a tajemství. Dva hlavní hrdinové, Noah a Mio, jsou "off-seers", odborníci na posílání mrtvých bojovníků do světa, který je jich plný. To se používá k vystředění příběhu kolem života a smrti a důsledků zkrácené existence.

Tón Xenoblade Chronicles 3 působí jako mix originálu xenolam a exkluzivní Wii U X. Je to vážnější tón a realističtější ve vizuální prezentaci. Je to také méně „přenosná“ hra. Neměli jsme žádné problémy s hraním na našem Switch Lite, ale je jasné, že hra je navržena pro širší televizní herní zážitek. Xenoblade 2 měl velký text, skryté prvky uživatelského rozhraní a podobně, a to tady prostě není. Je to také temnější a atmosféričtější hra 2 byl obecně dynamický anime svět.

Tím samozřejmě neříkám, že zde není anime inspirace. V nejlepším i v nejhorším! Existují tropy. Existují některé... víte... návrhy postav. (I když ne ve směšné kvalitě nebo rozsahu svého předchůdce.) Ale jsou tu také velmi animované věci, které jsou docela zábavné! Jako jet na svém velkém meči jako na surfovém prkně v kombinovaném útoku. A nebudeme spoilovat jak, ale hra pomocí estetiky maskuje některé ze svých největších zvratů.

Hrdina

Dans Xenoblade Chronicles 3, vedete tým šesti bojovníků. Sedm, možná? I když pozvaní spoluhráči jsou méně pod vaší kontrolou. Všechny jsou velmi flexibilní, pokud jde o schopnosti, protože třídy hodně mění vaše statistiky. To znamená, že každý má své silné stránky díky svým schopnostem. I když kdokoli může patřit do jakékoli třídy, pokud je kombo méně vhodné, odemknutí a zvýšení úrovně nějakou dobu trvá.

Tento systém může být občas frustrující. Jeden člen party odemkne třídu pro začátek, ale její plné vytěžení s touto postavou často nezvýší metry natolik, aby ji jiný začal používat. Jsme rádi, že máme flexibilitu, ale určitě byly chvíle, kdy jsme si mysleli, že by mohlo být lepší, aby byly třídy výslovně uzamčeny, místo abychom tu možnost věšeli před sebe a na tak dlouho ji odebírali.

Také pro případ, že byste potřebovali vědět: ano, bitvy jsou upovídanější než kdy jindy. Členové party neustále křičí a s celou sedmičlennou partou to opravdu může být kakofonie. Tip: existuje samostatný ovladač hlasitosti pro vokály. Možná to použít?

xenoblade kroniky 3 umístění

carte

Docela jednoduché, Xenoblade Chronicles 3 je gargantuovská hra. Dokonce i podle standardů Xenoblade! Trvalo nám asi 80 hodin, než jsme se dostali k závěrečné bitvě, a když jsme to udělali, zbývala ještě spousta vedlejších úkolů a aktivit. Ani jsme neodkryli celou mapu. Zcela chybí kolonie. Jsou oblasti, které budete prozkoumávat, pouze pokud vás zajímá, co tam je. Má to být soudržný svět, který není zcela navržen pro vaše dobrodružství.

Přesto je tam hodně struktury. Kruhový tvar znamená, že postupujete z oblasti do oblasti s hlavními kontrolními body mezi nimi. Je to zajímavý spoušťový systém, vzhledem k tomu, že i rané zóny mají protivníky, které nemůžete porazit. To slouží k tomu, aby prostředí bylo stravitelné, spíše než ohromující, a to je dobře.

Pokud se stejně jako my většinu času věnujete spíše průzkumu než boji, XC3 má příjemný dotek, který vás udrží motivovaný. Porazit speciální a mocná monstra? Odemykají body rychlého cestování na svých místech a často se tato místa hodí. Elitní a vzácní nepřátelé také poskytují více zkušeností a odměn, takže zaměření na ně může omezit obrovské množství cílů, které musíte sestřelit.

jak jsi mohl říct ne té tváři

Afinitní tabulka

Xenoblade Chronicles 3 jde hodně daleko, aby vás investoval do jejích postav a jejich vztahů. Možnost „Affinity Chart“ v nabídce vám umožní sledovat desítky a desítky NPC a to, co si o sobě navzájem myslí. Pokud vás to nebaví, můžete scény přeskakovat a pokračovat. Ale pro ty, kteří jsou? Je to asi hezké.

Je zajímavé vidět toto zaměření a pozornost na těchto odkazech, protože hlavním tématem hry je naučit se pustit a jít dál. Válčící frakce jsou neustále ve stresu kvůli omezené desetileté životnosti a časové tísni, která s tím souvisí. Nepřátelé se snaží za velkou cenu prodloužit své pozice a moc. Teze hry nakonec zní, že nemá cenu pokoušet se uchovat si útržky toho, jak věci byly, zvláště pokud to znamená pracovat pro příšerné šéfy, a že je lepší následovat příklady ostatních a jít vpřed. To se nám v tuto chvíli zdálo obzvláště důležité. Z nějakých důvodů.

kroniky xenoblade 3

Úkoly

Je tam kritická cesta Xenoblade Chronicles 3 je docela snadné ho sledovat, ale zdobí ho spousta vedlejších misí. Většina z nich není nijak zvlášť inovativní: mluvte s danou osobou, sbírejte předměty, porazte konkrétního nepřítele. Ale pro hru, která plně očekává, že budete její systém levelování používat skrz naskrz, je užitečné mít tyto věci na práci místo tradičního drcení.

Určitě byste mohli jít bojovat s hromadou věcí, ale se systémem bonusů za zkušenosti by to nebylo tak efektivní jako dotahování věcí do konce. Nalezení nových oblastí, mluvení s NPC a plnění nepodstatných úkolů vám přinese výrazně více zkušenostních bodů, které můžete uplatnit v kempech, abyste se dostali na vyšší úroveň. Drtící mobové mohou být stále užiteční pro zvyšování úrovně třídy a získávání ingrediencí atd., ale je dobré, že na dlouhé sezení nemusíte.

V seznamu úkolů je však několik škytavek. Zvláště nás dráždily mise „následuj člověka“ a „následuj vede“. Ty vás nutí chodit pomaleji než obvykle nebo riskujete, že vynecháte spouštěcí bod, aby se objevil další segment. Díky questům pro aport, přeskakování etap a rychlému cestování jsou docela bezbolestné. Tyto však? Tito nemají žádná taková řešení.

vaření manana

Články

La Xenoblade Chronicles 3 Systém je plný věcí ke sbírání, ale překvapivě málo o použití těchto věcí v bitvě. Ingredience tvoří jídla a sběratelské předměty lze vyměnit za zkušenosti a bonusy. A ano, je tam vybavení a drahokamy? Ale v naší hře jsme zjistili, že funkce automatického vybavování nám téměř vždy poskytla optimální nastavení pro to, co jsme měli, a naše strategie tím nebyly příliš ovlivněny. U franšízy, která se může nováčkům často zdát ohromující, odvádí dobrou práci při odstraňování některých prvků, které může být obtížné zvládnout během bitvy.

party dovednosti

Jako mnoho her v otevřeném světě, Xenoblade Chronicles 3 využívá odemykatelné pohybové schopnosti, které vám umožní vrátit se do starých oblastí a prozkoumat je jinak. Můžete brousit kolejnice na velké vzdálenosti! Nebo lézt po vinicích! Ty hojně využívají zvýšený důraz hry na vertikalitu. Pravidelně narazíte na vysokou věž nebo plovoucí ostrov a bude vám trvat tucet nebo dvě hodiny, než se tam dostanete.

Party dovednost, kterou nemůžete odemknout? Minimalizujte poškození při pádu. Velká část průchodu hrou na začátku hry je založena na omezení vašeho postupu, protože nemůžete přežít pád. Přáli bychom si, aby to bylo o něco méně trestající, protože jsme při běhu sklouzli z římsy a zemřeli… hodně.

scéna z příběhu o noah mio

systém

Technicky vzato, Xenoblade Chronicles 3 je docela působivá hra. Objevují se zde pop-in v otevřeném světě, kvalitní propady a podobně, ale vše působí uhlazeně a záměrně. Jezdí lépe než Pokémon Legends Arceus ou Dech přírody. A doby načítání byly obecně snesitelné. Měli jsme problémy s natahováním zátěže po obzvláště dlouhých sezeních, až jsme měli pocit, že by mohlo zamrznout. Tvrdý restart to ale vyjasnil.

A žádného zkušeného hráče nepřekvapí, když zjistí, že soundtrack je špičkový. Je to plné úsilí a energie. Měli jsme pocit, že tentokrát jsme se soustředili více na atmosféru než na ikonické melodie, ale kolik hodin v této hře strávíte? Jo, bez ohledu na to budeš mít poznámky zahrabané ve své lebce. Také hlasové herectví je jako obvykle okouzlující svou britskou citlivostí. (Ale ano, jak jsme řekli dříve, lidé v bitvě stále příliš mluví.)

xenoblade kroniky 3 recenze

I když je nepravděpodobné, že by překročila preference pohlaví, Xenoblade Chronicles 3 je dárek pro ty, kteří milují JRPG pasti. Existují země k prozkoumání, bojové systémy k optimalizaci a důsledky pro tradici pro dlouholeté fanoušky franšízy. A alespoň? Určitě si přijdete na své.

Xenoblade Chronicles 3 je vyvinut společností Monolith Soft a publikován společností Nintendo. Spustí se 29. července 2022. K dispozici je také Expansion Pass.