Recenze: Yomawari: Lost In the Dark (Nintendo Switch)

yomawari_lostinthedark-splash-jpg

Halloween už sice skončil, ale myslíte si, že lidé z Yuzuina rodného města už vyzdobili vánoční výzdobu? Oni ne. Spíše je město sužováno duchy a příšerami...a to může zahrnovat i samotnou Yuzu.

Yomawari: Lost In the Dark začíná tím, že mladá Yuzu je neúnavně šikanována svými spolužáky. Snáší to tichým a srdcervoucím způsobem, dokud ji neuvidíme na římse střechy její školy. Kamera se posune k obloze, pak se vrátí dolů a najde jen jeho zbývající boty. Vím dost o japonské kultuře, abych pochopil symboliku tohoto gesta.

O chvíli později se však Yuzu probudí v lese bez paměti, jak se tam dostala (nebo co možná právě udělala). Zdá se, že mladá žena říká Yuzu, že musí splnit slib do 6:XNUMX, aby zlomila svou kletbu, ale Yuzu si ani nepamatuje, co to slib je. Nemá co dělat, musí ve svém městě hledat předměty, které jí snad probudí paměť.

Je to skvělé nastavení a byl jsem překvapen, jak velký dopad to mělo vzhledem k jednoduché grafice. Hra se hraje z izometrického pohledu shora dolů a neschopnost vidět Yuzuiny reakce na šikanu a hrůzy kolem ní měla zvláštní účinek, že jsem s ní sympatizoval víc, než bych to udělal jinak. Zřeknutí se odpovědnosti hry týkající se jejího obtížného předmětu je zaručeno a oceňováno.

A přesto je to všechno trochu méně stresující, než si možná myslíte. Yomawari: Lost In the Dark je rozhodně děsivá hra se spoustou dobře umístěných lektvarů, ale je to také hra, která vám umožní pracovat svým vlastním tempem. Yuzu se může pustit do Ghost Stories v libovolném pořadí, takže hráč není nucen unikat jedním směrem s obligátními nepřáteli. Průzkum je klíčovou součástí zážitku.

Samozřejmě, že se jedná o hororovou hru, existuje několik překážek, které brání vašemu průzkumu. S duchy různých typů je třeba zacházet specifickým způsobem (zakrýt si oči, zasáhnout je paprskem baterky atd.) a naučit se správnou metodu, jak je předběhnout, bude mít za následek mnoho průběžných „smrtí“ na silnici.

Samozřejmě to přidává stres do vašeho hledání, ale vždy si můžete vybrat a zkusit něco jiného. Šéfové mají trochu více práce, protože je třeba je porazit místo útěku, ale často jsou k dispozici vodítka, abyste věděli, co máte dělat. Věnovat velkou pozornost prostředí a indicím, které obdržíte, vás připraví na bitvu.

Již dříve jsem zmínil, že grafika velmi dobře vytváří strašidelnou atmosféru. Osvětlení odvádí vaši pozornost od stínů a hra využívá tyto tmavší oblasti pro solidní strašení. Navíc množství detailů, které zasahují do různých částí města, skutečně pomáhá, aby vše působilo realističtěji, a tudíž působivě.

I přesto je zvuk Yomawari: Lost In the Dark tím, co hru posouvá na vrchol. Vývojáři doporučují hrát se sluchátky a je snadné pochopit proč. Mrazivý efekt vzdálených kroků bez těla nebo pláče dítěte je nejúčinnější, když je sotva slyšet, a je děsivé si uvědomit, že se přibližují. Zjistil jsem však, že hororové hry je nejlepší zažít na velké televizi. Jako takový jsem raději hrál v dokovaném režimu v noci, když byl zbytek rodiny v posteli a jediné, co rušilo prostorový zvuk, byly náhodné domácí zvuky, které jsem si nedokázal vysvětlit.

Samozřejmě nemůžu mluvit o konci. Nechci ani prozrazovat, jaký jsem z toho měl pocit ze strachu, abych hráče tak či onak nestáhl dolů. Řeknu však, že dostat se tam bude snazší, jakmile otevřete celou mapu. Bohužel i v tomto okamžiku hra začíná ztrácet na působivosti. Nastupuje opakování, děsy se rozplývají a emocionální intro začíná být méně důležité.

Lost in the Dark není první hrou ze série Yomawari, ve skutečnosti je třetí. Lze ji však hrát samostatně a je pravděpodobně dost dobrá na to, aby si znovu prohlédla Yomawari: The Long Night Collection, která je k dispozici také pro Switch. Hry v tomto balíčku jsem nehrál, takže nemohu říci, zda nabízejí stejně uspokojivou hratelnost a emocionální příběhy...zatím. Řekni mi o příštím Halloweenu.