Recenze: Xenoblade Chronicles 3 (Nintendo Switch)

xenobladehchronicles3d-jpg

Místo toho, abych to nazýval recenzí Xenoblade Chronicles 3, řeknu, že je to ocenění. Ještě dám hodnocení, ale hra už je měsíc venku. Každý, kdo to čte, už ví, že je to úžasné a měl by to mít na seznamu, který musíte koupit.

Důkladné prozkoumání všech pracovních částí hry by toho mělo příliš mnoho k pokrytí. Jako epické JRPG se Xenoblade Chronicles 3 vyznačuje melodramatickým dějem, složitými postavami, průzkumem světa, nádhernými monstry a složitým bojovým systémem. Fanoušci kterékoli z dalších her Xenoblade Chronicles vědí, co mohou očekávat, a tento nejnovější (a poslední?) záznam v sérii splňuje všechny požadavky.

Ale je lepší než ostatní? Záleží na vašich preferencích.

Stručně řečeno, příběh se točí kolem dvou skupinek tří vojáků na opačných stranách věčné války. Noah, Lanz a Eunie jsou kevesianští vojáci. Mio, Taion a Sena bojují o Agnus. Tady jde o to, že boj je skoro vše, co znají. Od chvíle, kdy se „narodí“ do světa Aionios (podle mého názoru na to, jaká by byla naše dospívající léta), jsou vycvičeni k tomu, aby „sloužili královně“ prostřednictvím boje. To trvá do jejich smrti nebo do 10 let. V tom okamžiku, prostřednictvím toho, co je uctíváno jako „Návrat domů“, se vrátí ke královně. Je to velmi včelí existence, opravdu, kromě celé povinné časové linie smrti.

Naše skupina vojáků z Kevese a Agnusu se zdá být v pohodě, dokud nejsou. Náhodné setkání je donutí se neochotně sjednotit a vydají se hledat ty nejhlubší a nejtemnější důvody svého osudu.

Problém je v tom, že Keves a Agnus je nyní vidí jako nepřátele, takže ve světě opravdu nemají přítele.

To se mění, jak postupujete přes Aionios a neustále se točící děj hry. Xenoblade Chronicles 3 naplní očekávání každého fanouška, ale dělá to s takovou mírou chytrosti a úcty, která nebyla vždy přítomná. Největším příkladem je, že Noah a Mio jsou oba v nedohlednu. Jejich úkolem je – prostřednictvím poněkud strašidelné melodie hrané na jejich flétnu – přenášet duchy mrtvých zpět ke své královně. To vede k poměrně těžkým a inteligentním rozhovorům o posmrtném životě a naší potřebě heroizovat padlé vojáky. Děláme to pro jejich pohodlí nebo pro naše?

Příběh k těmto otázkám většinou nezaujme stanovisko, jen si klade otázky a jde dál. Přesto, pokud hledáte dobrodružství, které zahrnuje jejich zabití a ponechání Bohu, aby je vyřešil, tady se toho nedočkáte. Ve skutečnosti máte za úkol v průběhu hry vidět duchy „skořápek“, které najdete rozeseté po celém světě. Válka je smrt konstantní smrt a Xenoblade Chronicles 3 vám na to nikdy nedovolí zapomenout.

Nevýhodou tohoto přístupu je, že příběh není tak zábavný jako u předchozích příspěvků. Mohlo to být způsobeno i postavami. Naše šestičlenná skupina jsou všichni zajímaví lidé, kteří se hrají úžasně, ale jsou mou nejméně oblíbenou skupinou ve hrách Xenoblade Chronicles (kromě X, která není součástí trilogie). Eunie a Lanz jsou hvězdy a Taion si mě po tuctu hodin opravdu získal, ale je v kapele Reyn? Mythra nebo Zeke? Ne, ale upřímně, Zeke a jeho Eye of Shining Justice jsou víc, než si zasloužíme.

Velká část herní osobnosti pochází od hrdinů, které můžete naverbovat během dobrodružství. Je jich spousta, které lze odemknout prostřednictvím hlavní příběhové linie nebo prostřednictvím vedlejších úkolů, přičemž jeden můžete do své party umístit téměř kdykoli.

To je skvělé pro bojovou strategii, protože každý bojovník může hrát tři hlavní role: útočník, léčitel/vyrovnávací paměť a obránce. Pokud vaše družina potřebuje pro konkrétního bosse trochu více obranného úderu, vyberte si hrdinu se silnými obrannými schopnostmi. Každý hrdina je při prvním hraní připojen k hlavní postavě, což této postavě umožňuje vyměňovat si role a učit se novým dovednostem a uměním, které pak lze použít s jinými rolemi. Třídy hrdinů mohou nakonec využívat i ostatní postavy v hlavní skupině, i když některé konfrontace jsou kontraproduktivní. Na první pohled to vypadá složitě, ale je to překvapivě snadné pochopit. Hlavní výhodou je, že můžete skutečně vyměnit svou hlavní postavu, aniž byste museli zcela přehodnotit své bojové strategie.

Nechci zacházet hlouběji do vícevrstvého soubojového systému ze strachu, že bych věci přetahoval, ale řeknu, že je to pravděpodobně nejsnáze zvládnutelná hra Xenoblade Chronicles.

Bitvy s bossy nejsou tak přínosné jako antisférický přístup Xenoblade Chronicles 2, ale budete mít pocit, že máte po celou dobu větší kontrolu. Výměna postav během boje je snadná a zábavná a ty, které neovládáte, jsou dostatečně chytré, i když jste jim nedali základní příkazy.

Zjistil jsem, že tyto bitvy, včetně těch proti skvěle pojmenovaným a navrženým „unikátním“ příšerám, se v Xenoblade Chronicles 3 vyhrávají snadněji než v předchozích hrách. Částečně je to způsobeno zjednodušeným bojem, ale je to hlavně proto, že je tak snadné se dostat příliš na úroveň. V předchozích hrách jste museli plnit vedlejší úkoly, abyste měli šanci proti nepřátelům řízeným zápletkami. Zde vás mnoho vedlejších úkolů a misí hrdinů posouvá daleko nad to, čím skutečně potřebujete být. V době, kdy jsem dosáhl střetnutí na konci hry, jsem byl téměř 20 úrovní nad svými nepřáteli. Nebylo to žádné drcení, jen moje odhodlání maximalizovat své hrdiny a „odpovídat“ na každý otazník, který jsem našel v terénu. To způsobilo, že závěrečné bitvy byly poněkud ohromující, ale vzhledem k tomu, že jsem ve hře strávil asi 140 hodin za měsíc, byl jsem docela rád, že jsem se dostal do závěru.

Dokončení příběhu – to stojí za zmínku – neznamená, že jste se hrou skončili. Otevírají se nové prvky a stále existují všechny ty jedinečné úkoly a monstra. Nadcházející DLC ​​(prostřednictvím Expansion Pass) přidá ještě více během příštích 16 měsíců a vítám tyto pravidelné pobídky k návratu do Aionios. Do té doby se mohu vrátit k hlavnímu příběhu a milovat ho tak moc, od jeho chytrého smyslu pro humor až po jeho emocionálně nejsilnější momenty. Aionios je nádherně zpracovaný svět plný zázraků k objevování, takže i bezcílné běhání mezi dějovými body je skvělá zábava.

Je také skvělé, že systém Hero nám poskytuje celou řadu postav, které můžeme potkat a používat, aniž bychom nás nutili do systému pastí Blades of Xenoblade Chronicles 2. A hej, žádné arkádové minihry, které by věci zpomalily!

Je mnoho dalších věcí, kterými bych mohl přispět – dobrých i ne tak dobrých – ale nic, co by změnilo můj názor; Xenoblade Chronicles 3 je fantastickou závěrečnou (?) kapitolou série. Jste naprosto oprávněni věnovat měsíc nebo dva herního času bojům Noaha, Mio a jejich přátel. Možná budete dokonce nuceni konečně začít tuto novou hru a kroniky Shulka a Rexe. Co je ještě pár měsíců herního času?