Recenze: Watcher Chronicles (Nintendo Switch)

watcherchronicles2-jpg

Ustaraní mrtví jsou zpět a vy musíte dát věci do pořádku. Je to náročný úkol, já vím, ale všichni věříme, že to dokážeš. Koneckonců, máte svůj věrný meč a pozitivní přístup!

Pokud jste již hráli plošinovky, dostanete od Watcher Chronicles to, co očekáváte. Pohybujete se levou pákou a váš skok a útok jsou tlačítka napravo. Vzhledem k tomu, že se jedná o bojovou plošinovku, získáte také „zaseknutý“ pohyb pomocí tlačítek L nebo ZL (velmi praktické) a uhýbání ve stylu „skoku zpět“ pomocí tlačítka A. Pokud jste na plošině nebo schodech a chcete se dostat dolů, stáhněte páku L dolů a současně stiskněte B – velmi praktické. To vše je docela snadné zjistit a to je důležité vzhledem k tomu, že je k dispozici místní multiplayer co-op. Watcher Chronicles je rozhodně ten typ hry, který si budete chtít zahrát s kamarádem.

Při útoku je třeba mít na paměti několik statistik; máchání mečem stojí body výdrže a střelba lukem (útok na dálku) stojí Umbru. S šermem si příliš hlavu nelámejte, protože vaše výdrž se časem a poměrně rychle regeneruje. Výstřel z luku však stojí Umbru a musíte zničit padouchy, abyste získali více tohoto zdroje. Umbra je také herní měnou, která zvyšuje vaše statistiky a zvyšuje úroveň, takže ji dobře utrácejte.

Jak postupujete očistcem (ano, hra říká, že to je místo, kde se nacházíte), existují body, kde si můžete odpočinout a použít Umbru ke zvýšení úrovně nebo ji použít jako systém rychlého pohybu. Existují také pokročilé zbraně a brnění, ke kterým máte přístup, pokud pro ně splníte předpoklady.

Bohužel vám hra neřekne, co potřebujete k ovládání této nablýskané nové zbraně – jen ji budete muset neustále brousit. Existuje spousta kostlivých válečníků k rozbití (a kdo nemá rád rozbíjení kostlivých válečníků?), stejně jako zajímavých nemrtvých bossů. Nechápejte mě špatně, šéfové dokážou našeho hrdinu připít jen velmi málo zásahy, takže si dejte rozum (a možná i nějaké léčivé lektvary).

Když už mluvíme o léčení, byl zde zmíněný bod na cestě. Na těchto místech se můžete zastavit a odpočinout si a během okamžiku obnovit veškeré své zdraví. Nevýhodou je, že se budou respawnovat i všichni padouši. Pokud vám dělali problémy dříve, chystají se vám dělat problémy znovu. Na druhou stranu je můžete použít ke sklizni více Umbry, takže to není tak hrozné. Jakmile objevíte útočiště a všechny tamní šikovné obchody, rychle si uvědomíte, jak moc budete muset v Umbře farmařit. Můžete upgradovat kouzla s Druidem, upgradovat své zbraně a brnění u Nephilim nebo si koupit nějaké skvělé drobnosti od obchodníka. To vše samozřejmě stojí hodně Umbry, tak do nich začněte narážet!

Vizuál této hry je trochu kreslený a lehce připomíná papírové loutky. Zvuk je minimální, ale celkově vše funguje docela dobře. Zdá se, že hra používá přístup „méně je více“, ale dělá to, aniž by byla tak minimalistická, že by to začalo být nudné. To, co máme, je zábavné dobrodružství, které se nebere příliš vážně, ale přesto se prezentuje velmi dobře.

Při procházení různými úrovněmi se setkáte s postavami, které vám odhalí prvky příběhu, které dodají hře určitou hloubku. Nezabere to mnoho, ale dá vám to chvíli pauzu, než se vrhnete na další. soubor padouchů. Nezapomeňte také, že můžete přistupovat k mapě, kde jste byli, pomocí tlačítka mínus ( – ). Sledujte to čas od času; možná si budete moci vybrat určité oblasti, které potřebujete prozkoumat (ty truhly s poklady se k vám nepřiblíží, víte). Můžete také použít tlačítko + k procházení inventářem předmětů, které můžete použít nebo vybavit. Obě tlačítka vyvolají nabídku inventáře, ale tlačítko minus je výchozí pro mapu.

Jako balíček je Watcher Chronicles vlastně docela dobrá hra, není nijak okázalá. Nemá to spletitý děj. Nic z toho nepotřebuje. Je to prostě plošinovka navržená tak, aby se hráč (nebo hráči) na chvíli pobavil.

Teď, když mě omluvíte, musím porazit strážce krypty.