Recenze: Undungeon (Nintendo Switch) –

název-jpg-2

Na papíře mi Undungeon vyhovuje; akční RPG zasazené do sci-fi světa s nádherným pixelartem. Spletitý příběh, příliš komplikovaný soubojový systém a bohapusté množství načítacích obrazovek však způsobují celkově špatný zážitek.

Příběh je příliš obtížné sledovat. Předpokladem je, že se sloučí sedm různých „alternativních vesmírů“, což způsobí kataklyzmatickou událost. Jste členem tajné společnosti odhodlané zabránit ničení světů. Přijímáte podobu postavy sekačky, která je přivedena zpět k životu. Nemáte žádnou vzpomínku na svou minulost a přijímáte rozkazy od vyšší moci. Alespoň si myslím, že se to děje.

Příběh začíná bez velkého vysvětlování. Obvykle nemám rád mnoho expozic, ale nějaké budování světa je zásadní; Je zřejmé, že jste součástí této vlivné vrstvy. Až na to, že nejsi mocný. Součástí vaší cesty je sbírání částí těla, abyste se znovu vytvořili, což je zajímavý RPG háček, ale zabíjí příběh.

Úkoly také potřebují více vysvětlení. Například první mise vyžaduje, abyste sbírali předměty pro božstvo. I když jsem postupovala podle návodu, spíše jsem pokročila v příběhu a chyběly mi předměty, které jsem musel sbírat. A je tam hodně textu. Pokaždé, když přijímáte novou žádost, procházíte několika odstavci. Nic z toho nedává smysl, protože chybí zázemí. Většinu této hry jsem hrál přes televizi, ale čtení všeho toho textu je v kapesním režimu nuda.

Ještě horší je složité schéma ovládání. Útok je jednoduchý a vyžaduje, abyste zmáčkli tlačítko Y, abyste poškodili své protivníky. Chcete-li použít předmět, musíte stisknout tlačítko X, které jej hodí před vás, poté jej musíte zasáhnout svým útokem na blízko. Chcete-li změnit prvky, musíte vybrat jiný objekt v poli přiřazeném tlačítku X. To platí pro všechna tlačítka; je tu spousta pauz, přepínání určených položek na každém tlačítku a pak pokračování v útoku na tlačítko.

Zmínil jsem se, že najdete různé části těla, abyste mohli upravit svou nemrtvou postavu. Použití vzácných mincí vám poskytne lepší statistiky. Ale abyste to zkomplikovali, najdete také runy, které mohou změnit vaše statistiky. Je to jiná obrazovka v menu. A na samostatném stole je rozložení vaší zbraně. Oceňuji, že vám tvůrci chtějí poskytnout spoustu přizpůsobení, ale je tu příliš mnoho dobrých věcí.

K tomu všemu jsou dlouhé načítací obrazovky. Úrovně mají jak nadsvět, tak oblasti, které prozkoumáváte. Při opuštění oblasti a opětovném vstupu do světa vydržíte dlouhé nabíjení. Tento zážitek vás vytrhne z příběhu a hře, která už tak trpí nedostatkem narativní výstavby, přilévá olej do ohně.

Undungeon má několik jedinečných funkcí. Ve hře je prvek karmy, který určuje, jak na vás postavy reagují, a určuje celkový osud dimenze. Pokud pomáháte lidem a plníte vedlejší úkoly, přidává to na vaší karmě. Nedokončení těchto úkolů sníží vaše skóre karmy. Je to zajímavá funkce pohřbená pod tíhou zbytku této hry