Recenze: Ultra Kaiju Monster Rancher (Nintendo Switch)

ultra-kaiju-monster-rancher-hrdina-jpg

Ultra Kaiju Monster Rancher mě překvapil. Přiznám se, že mě zaujal trailer, který ukazoval simulační hru zahrnující zvedání obřích monster. Překvapivé na tom je, kolik legrace v tomto předpokladu spočívá.

Obvykle nemám rád simulační tituly. V Ultra Kaiju Monster Rancher vám vypráví příběh kaiju, těch obrovských zvířat, které proslavily japonské sci-fi filmy a pořady s Godzillou. Ve hře tito monstra kdysi spolupracovali s lidmi, dokud událost nezpůsobila jejich krystalizaci. Nyní spí, ale mohou být probuzeni speciálním procesem zahrnujícím chovatele kaiju. Vaší rolí je nově vyškolený chovatel, připravený začít chovat své první gigantické stvoření.

Ultra Kaiju Monster Rancher - Nintendo Switch - obrazovka 3

Za prvé, miluji nabízené přizpůsobení a vše, co je možné udělat. Začnete tím, že pojmenujete sebe a své kaiju. Odtud se hra dělí na týdny, měsíce a roky. Můžete si vybrat, čím budete své monstrum každý měsíc krmit, která tréninková cvičení budete každý týden cvičit a kdy se zúčastníte turnajů. Můžete také svému obrovskému mazlíčkovi dávat pamlsky, mluvit s ním, chválit ho (nebo opařit) – je to čistě na vás.

Tato rozhodnutí ovlivňují náladu vašeho společníka. Každý týden budete muset sledovat hněv, únavu a dokonce i úroveň hmotnosti. Když se například úroveň hněvu příliš vyšplhá, vaše kaiju se zblázní. Vypadá to děsivě a může to zničit vaše bydlení, ale zdá se, že nikdo není zraněn a na opravu stačí trocha peněz.

To je něco jiného, ​​co mě bavilo; ačkoli je to hra o obřích příšerách, je to docela nevinná a téměř sladká hra. Velmi jsem přilnul ke svému kaiju a chtěl jsem ho vidět šťastného. Tvrdě trénoval a bojoval dobře a rád jsem viděl jeho pokroky. Dal jsem si čas na výběr chutných jídel a dopřál jsem si čas na odpočinek po náročném tréninku. Je to jako mít domácího mazlíčka nebo možná spíše jako mít Pokémona.

Ultra Kaiju Monster Rancher - Nintendo Switch - obrazovka 2

Bitvy toto srovnání částečně vysvětlují. Opět je to se všemi skvělá zábava, další kaiju raisers se scházejí, aby poštvali své kamarády proti sobě. Mezi trenéry často dochází k přátelským žertům (jako Ash s jedním ze svých konkurentů), a to slouží k tomu, aby se trenéři spojili. Nakonec si dokonce navzájem pomáhají tvořit kaiju. Je to rodinný přístup, který pravděpodobně osloví fanoušky kapesních monster. Vlastně osloví každého, kdo má rád japonskou kulturu obecně.

Graficky se hra prezentuje dobře, barevné pozadí vyskakuje z obrazovky jako dobré anime. Příšery také vypadají skvěle a jejich variace je úžasná. Fanoušci sci-fi pravděpodobně poznají některé z těchto kreativních návrhů, které mají podobu všeho od robotů po stvoření podobná krabům. Některé jsem dokonce sám poznal, jako superhrdinu Ultramana.

Ve hře jsou také prvky RPG Vaší úlohou je posilovat své kaiju a zlepšovat statistiky, jako je síla, obrana a inteligence. Trénink je nejjednodušší způsob, jak pracovat na těchto vlastnostech, ale vaše kaiju se může nudit, pokud budete opakovat stejné sezení příliš často – další vtípek, který těmto příšerkám dodává takovou osobnost.

Ultra Kaiju Monster Rancher - Nintendo Switch - obrazovka 1

Jsou nějaké nevýhody, slyšel jsem, že se ptáte? Jen pár nezletilých. Není to levná hra, za 49,99 $. To znamená, že můžete potenciálně potopit a balíček času v Ultra Kaiju Monster Rancher; je v podstatě nekonečný. Jakmile váš kaiju dosáhne zralého stáří tří nebo čtyř let (úkon, který v reálném životě zabere více než pět hodin), již není schopen bojovat. Když váš společník odejde do důchodu, je čas vychovat nové monstrum. S 200, které můžete nasbírat (včetně kombinací vytvořených spojením kaiju), vás jistě bude spousta práce.

Výraznou absencí je dotykové ovládání. Jedná se o hru navrženou pro sezení na gauči a sledování něčeho jiného nebo hraní ve vlaku na cestě do práce nebo školy. Existuje mnoho stisknutí tlačítka A k provádění nejrůznějších akcí, jako je posun textu vpřed nebo přijetí dalšího kroku. Zatímco samotné příkazy jsou v pořádku, je to jako promarněná příležitost; Bylo by super zábavné „krmit“ svého kaiju jídlem, podobně jako krmit své malé rostlinné kamarády v Pikmin Bloom nebo házet Poké Ball v Pokémon Go.

Další zvláštností je použití NFC karet ke kouzlení příšer. Nechápejte mě špatně, miluji tento nápad, ale jen bych si přál, abych ho mohl použít! Jediné NFC, které mám, jsou amiibo, ale z nějakého důvodu nejsou kompatibilní. Nevím, co tady vlastně funguje, a jsem si jistý, že je to zábavné, ale není mi jasné, že žiji v Austrálii. Je to jako další promarněná příležitost.

Jediným dalším problémem je neférovost některých bitev. Bitvy jsou obecně snadné, ale procentuální ukazatele jsou daleko. Každý útok má šanci dopadnout, ale použil jsem útoky nad 50 %, které minuly několikrát za sebou, což se zdá nespravedlivé. Není to porušení dohody – stejně jsem většinu bitev vyhrál – ale občas to bylo trochu nudné.

Celkově je Ultra Kaiju Monster Rancher hrou, která mě opravdu překvapila. Kdo věděl, že výchova Kaiju může být tak poutavá? Tato simulační hra nějakým způsobem promění obří stvoření v rozkošné společníky s něčím, co vás zabaví. Je to skoro provinilé potěšení.