Recenze: Trinity Trigger je okouzlující pohodlné RPG

U skromného a pohodlného RPG je co slavit. Je to ten typ RPG, který se sebou moc nedělá. Nepřináší revoluci do žánru, ale staví na tom, co funguje. Druh RPG, které zahrnuje všechny tropy žánru a hrdě je nosí na rukávu. Trinity Trigger je ztělesněním takové hry.

Je to něco od Three Rings, vývojáři Trinity Trigger, přiznejte se otevřeně. Na každé stránce obchodu je napsáno, že jde o návrat k RPG ze staré školy. Tým byl úspěšný i na této frontě. Klidně bych uvěřil, že to byl zapomenutý klenot z éry PS1, nebýt hlasového herectví, které nebylo skvělé.

Trinity Trigger se odehrává ve světě v sevření bitvy mezi bohy Chaosu a Řádu. Čas od času se rodí vybraní válečníci nesoucí emblémy bohů. Jejich osudem je bojovat na život a na smrt, přičemž vítěz zahájí novou éru, jíž vládne jejich příslušný bůh. Cyan, náš hlavní hrdina, zjistí, že je jedním z těchto válečníků, když se objeví orákulum jménem Elise. Řekne mu, že jeho status válečníka chaosu ho označil za smrt, takže se vydávají do světa pro jeho ochranu a pro něj, aby se dozvěděli více. Nakonec se k nim připojí třetí válečník Zantis, který byl záhadně vyslán na pomoc.

Třem členům party pomáhají spouštěče, malá stvoření podobná Pokémonům, která se mohou po vystavení speciálním oltářům proměnit ve zbraně. Velká část hry zahrnuje pouštění se skrz kobky známé jako Armas, všechny ve tvaru gigantických zbraní. Uvnitř každého najdete oltáře, které promění vašeho kamaráda v malou verzi této zbraně. Jak hra postupuje, každý člen party si sestaví arzenál osmi zbraní, mezi kterými může za chodu přepínat.

Každá zbraň je také užitečná svým vlastním způsobem. Každý nepřítel ve hře má silné a slabé stránky proti různým zbraním a přepínání mezi nimi za účelem maximalizace poškození je klíčem k vítězství. Ty jsou označeny buď velkými červenými čísly, které označují slabost dané zbraně, zatímco drobná modrá čísla označují imunitu vůči dané zbrani.

Je to zábavný malý bojový systém. Je to zcela v reálném čase, přičemž každá postava má jednoduchá komba pro každou zbraň a hod dodge. Zbraně se přepínají pomocí kolečka zbraně přivázaného k tlačítku na pravém rameni a tlačítko na levém rameni poskytuje kolečko předmětů léčení, buffů a předmětů pro správu poškození. Je to jednoduchý, ale intuitivní systém, který se bavil teprve s postupem hry. Nakonec mě svalová paměť donutila bleskově naskočit a vyskočit z těch kol.

Trinity Trigger Boj

Tříčlenná party je také plně ovladatelná. Stisknutím spouště můžete okamžitě přepínat mezi postavami, zatímco AI zvládne zbývající dvě. Pokud to nestačí, můžete místo toho přivést kamaráda nebo dva do spolupráce. Nemohu říci, jak zábavná je hra v kooperaci, protože jsem ji během své doby s hrou neměl možnost vyzkoušet, ale určitě existují nějaké problémy s postavami, které jsou ovládány AI.

Postavy s umělou inteligencí si nikdy samy nevymění zbraně, což často znamená, že se některé bitvy mohou otevřít, když přepnete mezi jednotlivými postavami, jen abyste jim zabránili zasáhnout slizké monstrum téměř bez poškození. Také nejsou skvělí v uhýbání a měl jsem pocit, jako bych jedl věci pro zdraví, protože se zdálo, že ani jeden z dalších dvou v mé skupině se nevzdaluje od nepřátelského meče nebo pařátu. To je však menší problém, jednoduše proto, že je snadné přeskakovat mezi všemi a vstup do kooperativního multiplayeru by to úplně zrušil.

Dalším menším problémem, který jsem měl se systémem soubojů, byla absence variací mezi postavami. Zatímco každý zpočátku používá jiné zbraně, s postupem hry to tak přestává být. Když mají všechny tři postavy stejné zbraně s malými vizuálními změnami v pohybu, všichni se cítí méně odlišní. Je to asi ústupek spolupráce, protože to drží všechny stejné. Pro sólo hráče je snadné držet se jedné postavy, čímž se zcela vyloučí mechanika přepínání.

Trinity Trigger Boj

Jinde v Trinity Trigger, prostředí je lahůdkou, protože každá oblast světa má svůj vlastní odlišný biom. V některých případech až trochu příliš zřetelné, jako když se na jediné obrazovce náhodně touláte ze zasněžené tundry do spalující pouště. Hra to snižuje tím, že obviňuje Armu z magické změny světa pomocí božských sil. Funguje to však, protože pomáhá rozlišovat mezi různými regiony. Jednou z těchto oblastí je také sopka rozdělená symetricky mezi červenou a modrou ohnivou stranu, a je nádherná. Pokud to božské síly dělají se světem, nemůžu si stěžovat.

Každá Arma také obsahuje unikátní dungeon. Ačkoli je procházení dungeonů standardní jízdné, každý dungeon nabízí svůj vlastní trik. Bowsong obsahuje houby, které mají různé účinky, když je zasáhnete. Kopí je kluzké kvůli ledu. Dualita se skládá ze dvou zrcadlených dungeonů naskládaných vedle sebe. To přidává více rozmanitosti tam, kde se hra mohla snadno opakovat.

Trinity Trigger Dungeon

Trinity Trigger dělá to hodně. Když to rozeberete, řídí se mnoha opakujícími se vzorci, ale ani jednou vám to nepřijde zdlouhavé. Kdykoli to mohlo být nudné a nikdy se to nestalo. Přičítám to dvěma věcem. Za prvé, žádná z oblastí není nijak zvlášť velká, takže nic nepřekračuje její přivítání. Za druhé, hra je tak krásná.

Jak již bylo zmíněno, příběh hry je známý. Je o mladém muži žijícím ve standardním RPG Starting Town, který zjistí, že on je ten vyvolený, a vydá se vstříc velkému dobrodružství. Nicméně jsem byl investován, protože psaní a hlasové hraní v anglické lokalizaci je tak sympatické. Postavy mezi sebou vtipkují, spouštěče jsou rozkošné a vše působí upřímně. Je si vědom, že je to jednoduché. Je si vědom, že je známý, a opírá se o tyto dvě věci, aby vás udržel na palubě.

Trinity Trigger Conversation

Celková atmosféra, kterou jsem měl Trinity Trigger byla pohoda. Je to teplé, přívětivé a známé. Vizuály jsou navrženy tak, aby vypadaly jako ručně kreslené, což mu dodává rustikální nádech. Hudba je chytlavá a sugestivní. Jeho hratelnost je jednoduchá a přitom poutavá. Je příjemné si to zahrát, protože vás to pohltí nostalgickou náladou.

Trinity Trigger nedělá nic nového. Žánrově neposouvá a veteránům žánru nenabízí mnoho překvapení. Nicméně, jak jsem řekl na začátku této recenze, je těžké nemilovat skromné ​​pohodlné RPG. Zvlášť když je tak okouzlující jako tenhle.

Trinity Trigger vyjde v Severní Americe 25. dubna 2023 pro PS4, PS5, Nintendo Switch a PC. Konzolové verze budou v Evropě vydány 16. května 2023.