Recenze: Trifox (Nintendo Switch) –

trifox-hrdina-jpg

Náš nový přítel Trifox si chce jen odpočinout doma, ale je zděšen, když zjistí, že padouši ukradli jeho ovladač. Tváře některých lidí!! Všichni víme, jak daleko váš průměrný muž zajde, aby našel svůj ovladač, a Trifox není výjimkou. Proč si nekoupit nový dálkový ovladač? Protože ke hraní potřebujeme hru, ne skutečný zdravý rozum, abychom nahlas plakali!

Trifox začíná obrazem života hlavního hrdiny, který prochází kolem, a scénou banditů, kteří připravují našeho hrdinu o jeho vzácné dálkové ovládání. Hra pak nabízí hráči tři možnosti pro povahu hrdiny: Bojovník, Mág nebo Inženýr. Každý má jiné schopnosti a herní styly. Existuje jakýsi strom dovedností, který můžete použít k přidání nových schopností nebo útoků. Nové dovednosti jsou založeny na typu hrdiny, ale nejste omezeni pouze na své dovednosti typu postavy. To otevírá velmi zajímavé možnosti týkající se strategie, taktiky a přehrávání. Jeden vtip, kterého jsem si všiml u úvodního filmu, byl ten, že jsem nemohl najít způsob, jak rychle vpřed. Zmáčkl jsem každé tlačítko a zkusil metodu stisknout a podržet, ale stačilo mi sledovat pár minut videa, abych se mohl vrátit do hry. Dobrou zprávou je, že to musíte vydržet, když začínáte nový díl; takže ne tak špatné.

Vizuální prvky jsou trochu fazetové (ne realistické/hladké), ale nejsou přehnaně pixelované. Efekt je téměř komický a dobře udělaný. Je zde spousta zajímavých vizuálních prvků se spoustou jasných barev a dobrým využitím světla. Hra také provede našeho hrdinu různými typy prostředí, takže vývojáři mohou trochu předvést své dovednosti.

Zvuk je opravdu povedený. Všechno prostě zní „dobře“ a spolupracuje s vizuálem, aby poskytl pohlcující zážitek.

Při kopání kolem hry najdeme spoustu dobrých a několik problémů, které se týkají. Nejprve se zbavme obav. Tato hra je plošinovka, takže je zde spousta skoků. Přestože je akce plynulá, skoky jsou trochu plavné. Skoro se zdá, že se dějí příliš pomalu. Není to opravdu odpudivé, jen to vyžaduje mentální přizpůsobení ve srovnání s jinými hrami, které se trochu blíží normálnímu gravitačnímu efektu.

Další starostí je fotoaparát. U některých plošinovek a adventur má hráč určitou kontrolu nad úhlem kamery. Trifox tuto funkci nemá. Konkrétně způsob, jakým kamera sleduje vaše pohyby, neposkytuje vždy dobrý úhel a neumožní vám vidět to, co chcete vidět. Jsou místa, kde uvíznete v úzkých místech nebo musíte skočit na malý cíl, a úhel kamery ztěžuje vidění, jak jste čelem, nebo zkresluje vaši perspektivu. To může být trochu frustrující, když bojujete s moby nebo musíte udělat záludný skok.

Nyní přejděme k dalším dobrým věcem. Trifox nabízí tutoriál, ale je omezený. V tomto případě to není špatné. Hra je docela jednoduchá, takže barebones tutorial funguje dobře. Hra nabízí velmi šikovnou funkci: existuje cvičný rozsah terčů, pomocí kterého si můžete zvyknout na míření a ovládání svých zbraní. Získáte také zmíněný strom dovedností. Jak se dalo očekávat, budete muset běhat a sbírat mince, abyste je mohli utratit za nové dovednosti/zbraně.

Existuje spousta padouchů, které lze střílet/rozbíjet/zap, a složitých hádanek, které je třeba vyřešit, jak postupujete každou úrovní.

Mezi úrovněmi získáte vystřiženou scénu, která posouvá příběh dopředu nebo vám ukáže váš další cíl šéfa. Jak jdou scénáře, Trifox není to, co nazýváme bohatým, ale je dost dobrý, aby splnil svůj účel.

Jak získáváte nové dovednosti, máte možnost přiřadit své čtyři oblíbené tlačítkům R, ZR, L a ZL. Existují tři základní třídy postav, které můžete hrát, ale můžete si koupit dovednosti od všech tří, abyste si mohli věci trochu zamíchat. Nezapomeňte prozkoumat své okolí a možná střílet krabice; na zajímavých místech jsou ukryté mince a lektvary. Lektvary? Ach ano, existují lektvary, které můžete použít k obnovení určitého zdraví a jako mág je použít jako zbraně. Stejně jako u jiných platforem se vyplatí prozkoumat vše.

Jedna věc, na kterou je třeba si dát pozor, je pád. Když musíte přeskočit rokli, abyste se dostali na druhou stranu, protože most je rozbitý (není to tak vždy?), očekáváte nebezpečí pádu do záhuby; je to přece plošinovka. Co byste možná nečekali, je schopnost spadnout z mostu, útesu nebo jiného srázu v nedotčeném stavu. Pokud spadnete do propasti, nebo dokonce do hluboké vody, jste toast. Budete se respawnovat, ale sbírku mincí budete muset začít znovu. Někteří padouši mohou spadnout z útesu (nebo být sraženi zpět), takže můžete vyhrát bitvu, ale ztratit kořist.

Mezi světy, které musí náš liščí přítel cestovat, patří skvělé krajiny, zábavní padouši, se kterými je třeba bojovat, a dobré hádanky. Existuje jen málo vodítek pro hádanky, takže tam a zpět je možné zjistit povahu věci a získat kroky ve správném pořadí. Funkce plošinovky jsou dostatečně náročné na to, aby vás udržely ve střehu, a je zde skvělá doba na hraní se třemi třídami postav a schopností kombinovat vaše dovednosti.

Každopádně, teď, když jsem s tím skončil, musím jít pro svůj ovladač. Myslím, že spadl na pohovku… alespoň v to doufám.