Recenze: Trash Sailors (Nintendo Switch)

trash_main-jpeg

Někdy je základní koncept hry pevný a přitažlivý, jako když se snažíte spolupracovat ve stále chaotičtější situaci, abyste přežili a prosperovali. Koncept teoreticky funguje, jako Overcooked, Moving Out a Unreliable Delivery Service to zkusili a uspěli. Veselá spolupráce a věci, které se pokazí, dělají z těchto her skvělé společné hraní. Mohou však také spadnout do pasti příliš tvrdé nebo zlomené na to, aby byla dostatečně zábavná na to, aby vynikla v přeplněném žánru. Trash Sailors bohužel spadá do té druhé kategorie. I když je v Trash Sailors zábava, je prostě příliš obtížná a příliš rozbitá, než aby se dala doporučit. Zvláště když na Nintendo Switch lze zažít mnohem lepší kooperativní zážitky.

Příběh Trash Sailors je docela jednoduchý: svět smetla obrovská vlna tsunami odpadků, která nechala plovoucí odpadky jen čekat na sebrání a použití. Zůstanete unášeni v moři odpadků na provizorní lodi. Odpadky jsou nyní vaším primárním zdrojem a nakonec klíčem k vašemu přežití. Můžete jej recyklovat na palivo, náhradní díly a dokonce i zbraně na další cestu. Zbraně vám umožní přežít bažinaté krokodýly, toxické žraloky, arktické piráty a další nebezpečí, která potopí vaši loď.

Trash Sailors okamžitě vyniká svým jedinečným uměleckým stylem. Člověk by si řekl, že hra, kde celou dobu zíráš na hromadu odpadků, nebude hezká. Nicméně malé detaily Trash Sailors, jako jsou značky záplat na lodi, dodávají zábavné kouzlo. Nechybí ani design různých stupňů a to, jak se liší od předchozích, aby udělal dojem. Jedinečné ilustrace v kombinaci s chaotickým vzhledem, který vývojáři do hry vložili, vytvářejí hned od začátku určité kouzlo.

Nechybí ani samotná hratelnost, která je trochu smíšená. Kooperativní povaha poskytuje velmi zábavný zážitek, když na výrobě lodi spolupracuje několik lidí. Byla to velká legrace křičet na sebe, když se něco děje strašně špatně nebo když jsme se chystali narazit do budovy. Díky rozdělení úkolů mezi přátele a rodinu je zážitek mnohem lépe zvládnutelný a zábavnější. Někdo řídí loď, někdo opravuje loď, někdo nevyhnutelně spadne z té lodi (nevím, proč byste si mysleli, že jsem to byl já. Nebyl jsem to já… pokaždé). Je tu dokonce role pro někoho, kdo bude bojovat s padouchy, kteří vás přijdou zabít. Bohužel tady se hratelnost hroutí.

Boj v Trash Sailors je přímo hrozný. Prostě to vůbec nefunguje a je to snadno nejhorší část hry. Je extrémně obtížné seřadit své rány a není možné zjistit, kolik škody jste způsobili. To je pro Trash Sailors docela zásadní problém, protože boj je součástí hry stejně jako sbírání surovin nebo opravování lodí. Je šílené popisovat tento problém, aniž bychom řekli, že celý boj musí být kompletně přepracován. Není to zábavné, neuspokojující a je to prostě rozbité.

Je třeba říci, že Trash Sailors je hra, kterou POTŘEBUJETE hrát v kooperaci, abyste našli potěšení, a to ze dvou důvodů. Zaprvé vás mnohem více baví křičet na sebe, abyste splnili úkoly, a zoufale se snažíte přežít. Zadruhé, v každém okamžiku je potřeba dělat tolik věcí, že je vlastně nemožné hrát sám. Tento poslední bod byl pro mě opravdu tím největším zklamáním a otravou. Ano, všechny tituly tohoto žánru (Převařené, Moving Out atd.) jsou navrženy tak, aby byly lepší při hraní s ostatními. Přesto je Trash Sailors skutečně nehratelný sám o sobě. V každém okamžiku se toho děje příliš mnoho na to, abyste to měli pod kontrolou nebo se bavili. Na vaši loď útočí ze všech stran všemožné, loď havaruje, snažíte se vyhnout tomu, abyste něco trefili, nezemřete atd. Na jednoho člověka je toho příliš mnoho, a co je horší, hra se nikdy nesnaží tento problém vyvážit. Ať už hrajete sami nebo ve čtyřech, hra si zachovává přesně stejný počet úkolů, obtížnosti a cílů. Prosté a jednoduché: Trash Sailors nelze hrát v režimu pro jednoho hráče.

Stojí Trash Sailors za váš čas? Bohužel v současném stavu ne. Trash Sailors má své zábavné momenty a extrémně jedinečný umělecký styl, který mu pomáhá vizuálně vyniknout. Navíc, stejně jako všechny kooperativní hry tohoto žánru, může být docela zábavné hrát s přáteli, protože následuje chaos a všichni na sebe křičí, aby splnili úkoly. Přesto je klíčový aspekt hry Trash Sailors zcela narušen. Combat nefunguje a není zábavný, i když je nedílnou součástí hry. Přidejte skutečnost, že je nehratelné v režimu pro jednoho hráče, a máte velmi smíšený zážitek, který nemusí stát za váš čas. Dokud se tyto problémy nevyřeší a boj nebude zcela přepracován, mohou být Trash Sailors spíše odpadem než pokladem. Zvlášť když na Nintendo Switch existují mnohem lepší kooperativní zážitky.