Recenze: Tokoyo dělá z vyhýbání se boji způsob života

Tokoyo: věž věčnosti je zvláštní malá hra! Je to nezávislý titul, který ohýbá žánry. Takový, který je účtován jako roguelike, i když bych řekl, že to není tak úplně pravda. Chce to zručnost a přesnost! Zejména proto, že na zvládnutí titulární věže věčnosti máte jen jeden den. Ale co mě opravdu drží, je, jak dobře tato plošinovka s únikem na první pohled zachycuje ducha střelby.

Kakao, Imibi, Kanae, Kukuri a Tail's Shippo všichni zjistí, že jsou přitahováni opuštěnou věží. Nevědí proč. Jediné, co vědí, je, že na něj musí vylézt a dosáhnout vrcholu. Jeho dispozice se však každým dnem mění. (Je to v reálném čase.) Nemluvě o tom, že uvnitř bude možné volit cesty, které dále určí rozvržení a vzory. Vaším cílem je dostat se na vrchol a potenciálně stoupat v online žebříčku stejně jako vy.

Mám pocit, že definují čtyři prvky Tokio a dejte to stranou. První je, že neexistuje žádný „útok“. Místo toho je vaším cílem snažit se co nejvíce vyhýbat nepřátelům a nebezpečím. Druhým je, že každá postava má své vlastní dovednosti. Ty jsou pro každého člověka jedinečné. Fungují také podobně jako střelecké útoky, přičemž různé vzory střel krátce způsobí poškození v určitých vzdálenostech. Třetí je systém Karma. Při procházení patrem věže se doporučuje, abyste byli rychlí, aby se nenahromadila karma a neobjevil se mocný nepřítel. A konečně, vypořádání se s většinou nepřátel zahrnuje buď uhýbání jejich útokům podobným kulkám, nebo vyhodnocování jejich pohybových vzorců. Což znamená, že když skáčete z plošiny na plošinu, zabýváte se místnostmi, které mají věci jako omezený výhled nebo skryté plošiny a stěny, dokud se nedostanete nad ně. Neustále pracujete na načasování a předpovídání útoků.

Obzvláště proto, že souboje s bossy vypadají jako vystřižené z přestřelek Projekt Touhou. Když na jednoho narazíte, uvidíte na zemi obrovského nepřítele. Obvykle mají na určitou dobu dočasné pole. Což znamená, že během těchto fází se musíte vyhnout několika typům kulkových útoků. Možná létají z pevných prostorů přes „jeviště“. Možná odlétají ve shlucích! Občas budou létat v kruzích s malými mezerami, do kterých mohou skákat. Jakmile je štít dole, obvykle budete mít krátkou pauzu, abyste se dostali na pozici a použili speciál postavy k útoku. Což přiměje štít k obnovení, člověk čeká, až se postava postavy doplní, než bude moci dovednost znovu použít, a další uhýbání.

Playism

Což znamená Tokio vypadá hodně jako arkádová plošinovka s kořeny shoot'em up. Chápu, proč s tím může souviset název „roguelike“. Při výstupu na věž narazíte na relikvie. Ty poskytují různá posílení. Možná kontrolní debuff succubusu nebude trvat tak dlouho, váš MP se zaplní rychleji nebo budete moci vidět obnovené zdraví při pohybu mezi patry. Když půjdete nahoru, uvidíte náhrobky ostatních hráčů, kteří cestou spadli. (Nahoře můžete dokonce vidět relikvii!) Po každém běhu se vám doporučuje vstát a znovu se pustit do procedurálně vytvořené věže dne. Je to také těžší, čím výše jdete. Ale ve skutečnosti je to jiný druh testu, který míchá další prvky hry.

I když jednu věc, kterou poznamenám, jsou zkoušky Tokio vás provede možná by se hodilo trochu více vyvážení a reliktové rozmanitosti. Toto je absolutně hra, ve které záleží na dovednostech. Čím více budete hrát, tím lépe to zvládnete. I když v podstatě každý den čelíte nové „věži“, mohou nastat některé společné rysy a situace. Postupně budete rozvíjet své povědomí a naučíte se, jak se vypořádat s konkrétními nepřáteli. Samotná platforma navíc není nikdy příliš náročná. Po několika dnech jsem měl někdy pocit, že neustále vidím ty samé relikvie a někdy čelím nerealistickým a nespravedlivým přesile. Ale pak je to ten druh hry, který může trvat několik týdnů, než se skutečně začne ovládat, takže může dojít k tomu, že potřebuji více času na aklimatizaci.

Ale i když to chvíli trvá, než se přizpůsobí, jedna dobrá věc je Tokio je, že jeho ovládání je docela těsné. Je to velmi citlivá hra. Nezaznamenal jsem žádné vstupní lagy. Což je podstatné, vzhledem k tomu, s kolika míčky byste se mohli na obrazovce vypořádat. Je také velmi přehledný po vizuální stránce. Okamžitě můžete určit, kde jsou nepřátelé. Na obrazovce budou dokonce výstražné indikátory, pokud jsou na stejném patře, ale ne na obrazovce. I když jsou postavy malé, jsou živé a docela dobře definované. Je tam i trocha humoru, lidé si mohou při pádu zvolit svá „poslední slova“ jako náhrobní kameny. Nejsem fanouškem soundtracku. Neklapalo mi to a občas mě to dráždilo. Ale obecně to funguje dobře.

Tokoyo: věž věčnosti je novou výzvou. Nutí vás to být kreativní, zvážit načasování a vzorce a tlačit se na zlepšení. Je tu také pocit naléhavosti, a to jak kvůli skutečnosti, že rozložení věže se denně mění a karma vás vybízí, abyste se nepoflakovali. Zároveň však není příliš velký tlak. Zítra je další den. Můžete být lepší v jiný den v týdnu nebo při použití jiné postavy. Nemluvě o tom, že za to, že nejste nejlepší, neexistuje žádný skutečný trest. Zní to jako druh hry, které by se někdo mohl věnovat na několik týdnů nebo měsíců, postupně se zlepšovat nebo se bavit na krátkou část dne.

Tokoyo: věž věčnosti bude k dispozici na Nintendo Switch a PC 2. června 2022.