Recenze: Taiko no Tatsujin: Rhythm Festival (Nintendo Switch)

taiko-feature-image-png

"Mám puchýře na prstech!"

Taiko no Tatsujin: Rhythm Festival je nejnovější hrou z 20 let staré hudební rytmické série. Ačkoli je primárně známý japonským hráčům, některé tituly byly lokalizovány na Nintendo Switch. Zvládl jsem bubny v úvodu k seriálu? Ne, ale baví mě Rhythm Festival.

Přiznám se, že jsem se na začátku cítil trochu ohromen. Tedy do té míry, že se člověk může cítit přemožen hudební videohrou s hodnocením E. Neříkám, že navigace je bolestná, ale chvíli mi trvalo, než jsem přišel na různá menu a podnabídky. Naučit se obecné a globální uspořádání, co se děje v Oniko City, kde se koná Rhythm Festival, byl můj první úkol.

Taiko no Tatsujin: Festival rytmu

Jako ústřední (a největší) ikona je režim Taiko, kde jsem začal. Zde můžete vy a volitelný přítel skočit přímo do bubnů. Existuje více než 70 písní „k dispozici při uvedení na trh“ a tato formulace mě nutí podezírat, že se budou objevovat odměny. K dispozici jsou také placené skladby prostřednictvím Taiko Music Pass, více než 500 skladeb dostupných měsíčně za 3,99 $ nebo čtvrtletně za 9,99 $. K zakoupení jsou také jednotlivé balíčky skladeb, výběr je omezen na 4 nebo 5 $ za pop. Ty bohužel nejsou kompatibilní s předchozí verzí Switch, i když pro majitele existují další výhody. Deluxe Edition hry vám dá tři měsíce za pouhých 5 $ navíc.

Hudba je jakkoli subjektivní, ale Rhythm Festival má dobrou rozmanitost se spoustou chytlavých písní, které osloví různé chutě. Dokonce i skladby, o kterých si myslíte, že by na bicí nefungovaly, to mohou dělat efektivně. Můžete třídit podle různých kategorií a žánrů (vše barevně odlišeno pro snadnou navigaci). Některé možnosti jsou anime, klasika, pop a mnoho originálů Namco. FYI, více než polovinu Vocaloidu tvoří Hatsune Miku.

Taiko no Tatsujin: Festival rytmu

Se čtyřmi obtížnostmi může naskočit každý a já jsem za to vděčný; můžete se pohybovat online, pokud/když se cítíte sebejistě. Doporučuji začít s písněmi, které znáte, které vám pomohou najít váš groove. Ale uvidíte, jak vaše komba rostou, jak se budete učit a klikat se všemi různými melodiemi. Osvojit si jednotlivé skladby a dostat se do rytmu se vyplatí.

Doddoko Town je o online hraní (pokud jste předplatitelem Nintendo Switch Online). Nicméně nutnost prokousat se 18 stránkami vysvětlivek je dalším příkladem menu, které se zdá být příliš komplikované na to, co by mělo být poměrně jednoduché procesy. Po dlouhém hledání soupeře jsem našel jednoho, který mě rychle porazil. Hra říkala, že jsou „jen o trochu lepší“, což jim jistě zní zdvořile, ale nečestně; Byl jsem důkladně zbit. Zkoušel jsem tento režim jen pro otestování (mnohem preferuji lokální hru). Ale pro ty, kteří plánují trávit většinu času online, nezapomeňte udržovat své předplatné Switch aktuální, mít vysokorychlostní přístup k internetu a spoustu praxe.

Taiko no Tatsujin: Festival rytmu

Taiko Land má pár deskových her, které se, pravda, až tak neliší od základní hry. Až čtyři přátelé se k vám mohou připojit v kooperaci v rámci party, což je skvělá zábava. Neboj se; Pokud vám dojdou přátelé, můžete sadu dokončit. Kolik budete mít koncertních fanoušků? Druhý vás nutí soutěžit s hračkami, které vypadají divně, ale odpovídají stylu. V režimu založeném na misích s trochou hádankového úhlu můžete svého soupeře přehrát tím, že zrychlíte jeho poznámky, vložíte špatné poznámky a další podobné triky. Tento režim můžete hrát také online.

Obchod, kde si můžete koupit klobouky, kostýmy a dokonce i minifigurky, které budete ladit s Don-Chanem, excentrickým antropomorfním vůdcem Drum World. Vidět Kirbyho visícího na zádech je zatraceně cool! Měna ve hře je efektivní pobídka k opakovanému hraní, která určitě přiláká finalisty k nákupu všeho, co je k dispozici.

Taiko no Tatsujin: Festival rytmu

Váš pokoj vám umožňuje měnit a sledovat vaše četné trofeje. Už jen tím, že si režimy poprvé vyzkoušíte, vyděláte hodně. Navíc je zde velmi oblíbené nastavení ovládání. Chcete si hrát s tradičním nastavením? Můžete, se třemi různými typy rozložení tlačítek. K dispozici je také pohybové ovládání, kterému fandím. Našel jsem je A-Okay pro pohybové sestavy, alespoň na nižších obtížnostech. Jen se ujistěte, že řemínky jsou bezpečné kolem vašich zápěstí.

Byl mi laskavě zaslán také bicí nástavec Taiko no Tatsujin: Rhythm Festival, který se potápí ještě více než ovládání pohybu. Stejně jako ve hrách, jako je Rock Band, i tento plastový doplněk přidává vrstvu zábavy. Pokud si myslíte, že do této hry budete investovat hodně času, možná budete chtít investovat i do této.

Taiko no Tatsujin: Rhythm Festival představuje jasný a živý svět. S tolika šílenými animacemi je skoro stejně zábavné sledovat jako hrát. Jen se ujistěte, že se nenecháte rozptylovat. Představení má skutečné kouzlo a vizuální rozmanitost se dobře hodí k hudbě.

Taiko no Tatsujin: Festival rytmu

Snad jediný problém, který bych si měl všimnout, je s některými specifiky notace. Všiml jsem si, že v soutěži proti mé ženě mě porazila. Přesto jsem měl více „dobrých“ not, méně „špatných“ a vyšší komba, bubnové role a procenta. Přiznám se, že mi jde spíš o spolupráci, ale u konkurence si všimněte, že něco není v pořádku.

Zatímco ti, kteří jsou obeznámeni se sérií, mohou mít nějaké výhrady, Taiko no Tatsujin: Rhythm Festival pro mě byl skvělý úvod. Nebojte se, že byste byli v těchto typech her příliš dobří; budete se skvěle bavit, zvláště pokud máte v místnosti přátele na párty. Ale ještě více sólových hráčů bude mít hlavní příběh a spoustu odemykatelných funkcí, které je zabaví. Ať už soutěžní nebo kooperativní, může to být skvělá zábava pro rodinná setkání.