Recenze: Splatter – Zombiecalypse Now (Nintendo Switch)

splattere-jpg

Jedna z mých oblíbených her bude vždy Hotline Miami. Podle mého názoru je čistý vysokooktanový, adrenalinový chaos střílení, úderů a bodání nepřátel spojený se super hladkou a uspokojivou hratelností téměř dokonalý. Proto, když jsem viděl Splatter - Zombiecalypse Now a jeho podobnosti s Hotline Miami, věděl jsem, že to musím zkusit. Bohužel jedinou skutečnou podobností s Hotline Miami je pohled shora dolů a vysoký krevní obraz.

Splatter je střílečka shora dolů, kde ovládáte „hrdinu“ a musíte se probojovat skrz nekonečnou hordu zombie v zombiekalypse (ano, také jsem to poprvé četl jako zombiepokalypsa). Z hlediska děje hry je to v podstatě vše. Existuje příběh, ale je neuvěřitelně tenký. Tolik, že byste to mohli shrnout do „všechny střílejte a jděte“.

To neznamená, že Splatter není zábavný. Přijdou chvíle, kdy budete doslova obklopeni a budete muset tančit, plést a proplétat svou cestu. Máte nekonečné množství střel, takže můžete být velmi šťastní, ať jste kdekoli. Mnoho předmětů v prostředí je také zničitelných, takže kousnutí a střepy zombie jsou reálnou možností. Ničení předmětů se vám někdy odmění penězi. Toho lze použít k upgradu vašich zbraní na určitých stanicích, aby byly při postupu silnější. Každá úroveň je rozdělena krátkým příběhem, který je doprovázen zrnitou grafikou ve stylu románu a velmi obecným nic neříkajícím hlasem „osamělého vlka“. Nyní jste v jiné oblasti a spamujete tlačítko ZR ve všech směrech. Ještě pořád.

Hlavním problémem této hry je, že jí chybí strategie. Sledováním Hotline Miami a toho, jak používal kameru shora dolů, můžete plánovat dopředu a sledovat pohyby svých nepřátel, stejně jako používat brány nebo zbraně na blízko, abyste si pomohli při útoku. S Splatterem neexistuje žádná jiná skutečná strategie než utíkat a střílet. Vzhledem k tomu, že všichni vaši protivníci jsou zombie, které se k vám doslova rozběhnou, existuje jen jedna cesta ven: zamířit a vystřelit. Existují tři úrovně obtížnosti, které vám pomohou přizpůsobit hru podle úrovně vašich dovedností. Jen to dělá tytéž zombie trochu těžším sundat.

Zpočátku je skvělá zábava střílet a procházet z místnosti do místnosti, od úrovně k úrovni, s různými zbraněmi, které máte k dispozici. Ale to je tak všechno. Po několika úrovních jste viděli téměř vše, co Splatter nabízí.

"Sledujte, jak se mění barvy a hladina se třese do rytmu hudby," stojí v propagačním popisu Splatter. Jsem zmaten, protože hudba nebyla zdaleka tak hlasitá, jak tento popis napovídá, a vůbec se netřáslo. Může být přítomen, ale jediné zvuky, které uslyšíte, pokud nezměníte nastavení, jsou výstřely, výbuchy a sténání zombie.