Recenze: Rhythm Sprout (eShop Nintendo Switch)

hrdina-jpeg-3

Stále miluji rytmické hry. Když se udělají správným způsobem, mohou být opravdu zábavné. Pamatuji si, že přístav GBA v Donkey Kong Country měl rytmickou minihru, kterou jsem hrál víc než skutečný příběh. Byla to moje první herní zkušenost, kdy jsem musel mačkat tlačítka včas na skladbu. Bylo to super návykové. V dnešní době jsou rytmické hry mnohem běžnější. Za poslední desetiletí vyšlo několik úžasných titulů se skvělou hratelností a úžasnými soundtracky. Jedním z nejnovějších přírůstků do eShopu Nintendo Switch je Rhythm Sprout.

Rhythm Sprout je akční rytmická hra, kde hrajete za Rytíře cibule, který se snaží zachránit království před armádou zlých sladkostí, která ovládla a unesla princeznu. Probojujte se nepřáteli a bossy s tématikou jídla stisknutím správného pořadí tlačítek, když k tomu budete vyzváni. Přesnost je klíčová a musíte se soustředit na rytmus skladby a na to, které tlačítko stisknout ve správný čas. Chcete se pokusit trefit co nejvíce dokonalých not a komb, abyste získali vysoké skóre.

Pomocí třítlačítkového rytmického systému budete hrát do rytmu každé skladby a postupovat každou zónou. Nejběžnější jsou růžové a žluté výzvy. Pro růžovou můžete stisknout kterékoli z hlavních tlačítek (A, B, Y nebo X); a když uvidíte žlutou výzvu, můžete stisknout libovolný směr na D-padu. Růžová a žlutá přiměje vaši postavu k pohybu vpřed a útoku. Třetí výzva je modrá a spustí se, když stisknete tlačítka L/R. Modrá znamená bránit, takže pokud tyto poznámky nezasáhnete, ztratíte nějaké HP. Jak budete postupovat vpřed, nepřátelé se k vám přiblíží. Hudba se trochu změní a spustí bojovou sekvenci. Útok a obrana ve správný čas sníží HP nepřátel. Po porážce se hudba vrátí do normálu a můžete pokračovat.

Samotná hratelnost je opravdu zábavná. Tohle je pravděpodobně jedna z nejlepších rytmických her, které jsem za dlouhou dobu hrál. Líbí se mi umělecký styl a design postav. Velmi dobrý je i samotný soundtrack. Užil jsem si tolik těchto skladeb a toho, jak se hudba vyvíjí a mění s tím, co se kolem vás děje. Celou dobu hraní se mi motala hlava. Příběh a postavy jsou stejně zábavné. Rhythm Sprout se nebere příliš vážně, a to je dobře. Mezi písničkami je spousta vtipných postaviček a veselých dialogů, na které se můžete těšit. Písmo mi připomíná jeden z mých oblíbených kreslených filmů, The Powerpuff Girls s nádechem Wario Ware.

Pokud si ale myslíte, že Rhythm Sprout je snadný, protože vypadá „roztomile“, mýlíte se. Tato hra je plná výzev a různých režimů, které můžete zvládnout. Je potřeba dokončit 30 úrovní (včetně bonusových) a mám pocit, že jsem každou hrál alespoň třikrát nebo vícekrát. Pokusit se získat dokonalé skóre je dost těžké (příliš těžké na mě, zdá se mi XD), ale pokusit se dokončit některé z pozdějších úrovní je výzva sama o sobě. A když říkám výzva, myslím tím, že to otestuje vaše schopnosti až k čisté frustraci. Pokud se náhodou stanete mistrem, můžete věci posunout o krok dále testováním zrcadlového režimu nebo ještě šílenějšího turbo režimu, díky kterému k vám poznámky přicházejí závratnou rychlostí.

Vaše skóre na konci úrovně určuje počet hvězdiček, které získáte. Sbíráním hvězd se vám odemknou různé skiny a zbraně, které můžete použít. Je zábavné přizpůsobovat si malou cibulku, ale když hrajete, je těžké soustředit se na něco jiného než na noty. Občas jsem měl problém s mrkáním, protože jsem měl pocit, že mi chybí výzva. Nakonec jsou přidány pastové poznámky, které věci ještě ztěžují. Jsou tu jen proto, aby vás zmátli a zmátli. Vždy můžete povolit režim pro začátečníky a díky tomu jsou věci o něco snesitelnější. Ale bylo by hezké mít pro každého hráče jiné nastavení obtížnosti. Někdy jsem si chtěl písničky jen užít, ale plýtval jsem tím, jak dobře zněly, protože jsem se nasral XD

Celkově miluji Rhythm Sprout. Toto je hra, kterou budu hrát ještě nějakou dobu po této recenzi. Může to být složité a jsou věci, které by to mohlo zlepšit, jako je režim chlazení pro lidi, kteří si chtějí jen užít hudbu. Nebo přidejte režim pro více hráčů (to by byla zábava!). Ale pokud hledáte něco se skvělou hudbou, která je optimistická, zábavná a rychle se hraje, vřele doporučuji vzít si Rhythm Sprout.