Recenze: Retro Goal (Nintendo Switch)

retrogoal-jpg

Někdy ty nejzábavnější hry jsou ty nejjednodušší hry. Nepotřebují přepychovou grafiku, super hloubkové ovládání nebo luxusní IP adresy (jako Mario, FIFA atd.). Zábavné je, že jsou jednoduché na pochopení a ještě jednodušší na hraní. Retro Goal do této kategorie docela dobře spadá. Možná to nevypadá, protože tomu tak není, ale jádro hry je jednoduché a dostatečně pevné na to, abyste se dobře bavili. Vaše zábava se může lišit v závislosti na vaší lásce k fotbalu (je to fotbal tady v USA, promiňte zbytek světa!), ale v Retro Goal je tu solidní hra, kterou si může užít každý.

Zjednodušená povaha Retro Goal znamená, že o hře není moc co říct, kromě toho, že si vyberete fotbalový tým, který budete ovládat a postupovat různými ligami, abyste se stali šampionem. Háček je v tom, že kontrolu nad děním na hřišti přebíráte pouze tehdy, když je váš tým v útoku. Zbytek akce (obrana) je vám sdělen prostřednictvím textu na obrazovce, což znamená, že nikdy neuvidíte, co se právě stalo vašemu týmu.

Zbytek hry je o řízení vašeho týmu. Je to překvapivě o něco hlubší, než si možná myslíte, protože máte na starosti rozpočet týmu. Zpočátku se to zdá jako docela snadný úkol. Můžete upgradovat terén a různá zařízení. Pokud si však nedáte pozor, dojdou vám peníze na podepsání/odstoupení hráčů do vašeho týmu pro příští sezónu. Nutí vás to přemýšlet o tom, co stojí za to během sezóny zlepšit a co byste měli očekávat. Opět se jedná o poměrně jednoduchý herní prvek, který přidává na zjednodušených fotbalových zápasech, které hrajete.

To znamená, že celý smysl toho, že Retro Goal je jednoduchá hra, z ní dělá hru, která postrádá tuny znovuhratelnosti. Nejsem vůbec fotbalový fanoušek, takže po několika hodinách jsem dostal opravu hry. Nebylo toho moc nového k prozkoumání a objevil jsem vše, co hra nabízí. Také díky tomu, že vám hra umožňovala „hrát“, když byl váš tým blízko ke skórování, bylo velmi těžké se v jednom ze zápasů obávat. Někteří lidé mohou tento styl naprosto milovat a považují ho za návykovou herní smyčku. Myslím, že to záleží na vaší radosti z fotbalu.

Retro Goal je nakonec solidní hra, která dělá jednoduchý fotbal dobře. Má jednoduché schéma ovládání (díky přímočaré hratelnosti) a nabízí překvapivě hluboký ovládací prvek. Její jednoduchost je jediné negativum, které mohu vyzdvihnout, jelikož všechno, co se ve hře děje, zažijete neuvěřitelně rychle. Vaše trvalé potěšení z této hry bude pravděpodobně záviset na vaší lásce k fotbalu. Pokud jste jako já a nejste velký fotbalový fanoušek, v Retro Goal najdete pár hodin zábavy.