Recenze: Resident Evil 4 Remake příkopů horor pro akci

Capcom, možná jedna z nejvlivnějších her všech dob, skutečně nasadil nový směr Resident Evil 4 s tímto remakem. Méně jako samostatná rekuperace originálu je tento záznam víceméně reimaginací klasického akčního hororového titulu. I když do hry zavádí některé zajímavé nové mechanismy, její otočení k akci z ní může pro fanoušky série udělat rozdělující vstup.

Le Resident Evil 4 předělat je Resident Evil 4 v duchu, ale nic jiného. Má jasný základ pro hru, na kterou touží, prostřednictvím známých lokací, designu úrovní a nepřátel. Funkčně to ale působí spíše jako akční hra vzhledem k zavedení parry systému a stealth zabíjení, na které hra hodně spoléhá pro vyváženější hráčský zážitek. I když stále můžete sestřelit nepřátele pomocí tradičnějších metod pomocí seznamu vracejících se zbraní, jako je Red9, Blacktail a dokonce i Killer7, je to jasné. Resident Evil 4 byla vytvořena s parry systémem jako součást jeho základní herní mechaniky.

Leon dokáže odrazit téměř cokoli. To zahrnuje řetězové pily - jak je ukázáno v předběžném traileru - a většinu útoků vržených do cesty, pokud jsou v dosahu na blízko. Resident Evil 4 remake opravdu chce, abyste si to užili. Toto je pravděpodobně nejlepší způsob, jak se vyhnout poškození a zabere pouze malou část výdrže vašeho nože v závislosti na jeho odolnosti. Ale načasování odražení může být někdy nekonzistentní, zvláště pokud dojde ke zpoždění vstupu. Někdy se okna zdají velkorysá, zatímco jiná se zdají preciznější, a někteří hráči mohou mít potíže, dokud nebudou mít dobrý pocit z této nové mechaniky. Problém je v tom, že většina hry působí vyváženě kolem odražení nožem, přičemž hráčům stále vnucuje trvanlivost předmětů a někdy jim bere jejich nejužitečnější nástroj.

Svůj nůž si samozřejmě můžete opravit nebo dokonce použít jiné méně výkonné nože, které najdete roztroušené po hře, abyste se bránili, ale s jednou ze základních mechanik remaku šitou na míru této konkrétní zbrani mi přijde jako chyba dát jí odolnost. Lze argumentovat pro přidání napětí prostřednictvím hraní, ale vzhledem k tomu Resident Evil 4 remake hraničí s akcí více než jeho předchůdci, vytváří umělou úroveň obtížnosti, která může být pro někoho frustrující.

Naštěstí se hra dá spustit i bez nože. Díky tomu bude vaše zkušenost mnohem těžší, ale remake umožňuje širší škálu sestavení. Ve skutečnosti jsem většinu hry prošel bez odstřelovací pušky, jen jsem si ji koupil, když jsem cítil, že je to absolutně nutné, což se stalo během posledních dvou hodin hry. V té době existovaly způsoby, jak ji používat, takže Většinou jsem se držel Red9, Bolt Thrower a Riot Gun – Riot Gun byl základem mých původních her. Resident Evil 4.

Navíc plochy působí více rytmicky. Mezi oblastmi není stejný druh klidu, přičemž vesnice je ve skutečnosti téměř úplným oživením toho, jak vypadala v originále. I když s hradem a ostrovem získali určité svobody, pravděpodobně se cítí lépe. To znamená, že hráči obeznámení s původní hrou mohou být překvapeni, když zjistí, že rozložení těchto oblastí se změnilo, spolu s příslušnými bossy, kteří se v těchto oblastech objeví. I když to většinou souvisí s tím, jak se některé souboje hrají mechanicky.

Zejména jeden souboj s bossem lze stále snadno provést s nožem, za předpokladu, že má plnou odolnost a používáte jej opatrně. Během tohoto specifického boje jsem se ale setkal s několika závadami, které způsobily, že jsem se několikrát restartoval z kontrolního bodu, protože použití vystřelovače s minovými nástavci způsobilo závadu v hitboxu protivníka ve zdi, což zabránilo zahájení závěrečné fáze. Tempo soubojů se však poněkud výrazně změnilo, aby vyhovovalo širšímu rozsahu pohybu, který remake poskytuje. To znamená, že se někdy zdá, že se Leon pohybuje mnohem pomaleji než někteří nepřátelé. To by nebyl problém, kdyby hra nebyla tak skoupá na neporazitelnost rámů, což je další problém, který je zmírněn odrážením na základě nepřítele nebo útoku. Nebo jestli vaše kamera občas nenarazila do zdi poté, co ji udeřil nepřítel. Naštěstí to lze většinou opravit změnou nastavení fotoaparátu v menu, ale může to být nepříjemné.

I když byly provedeny významné změny v tom, jak Ashley funguje jako doprovodná postava, zjistil jsem, že mi chybí, jak její AI fungovala v originále. (Už jí nemůžete říkat, aby zůstala někde mimo, abyste ji požádali, aby se schovala na velmi vybraných místech, ale místo toho jí řekněte, aby zůstala blízko vás nebo se držela zpátky. Díky tomu je docela zranitelná). Jednou změnou, která hráče potenciálně potěší, je to, že již nemá fond zdraví, ale místo toho může být nezpůsobilá. To ji nechá ležet na zemi, aby ji hráči sebrali, než ji druhý útok okamžitě zabije. Pro tuto animaci nejsou žádné rámečky neporazitelnosti, takže můžete být vyraženi z jejího zvednutí, což někdy vede k její smrti. Stejně jako v originále ji také můžete náhodně zabít sestřelením nepřátel, kteří ji odnesou.

Další velkou změnou je přidání „vedlejších úkolů“ distribuovaných obchodníkem. Hráči mohou získat spinely (což býval druh drahokamu s nízkou vzácností, který jste mohli prodat), aby mohli obchodovat s obchodníkem plněním vedlejších úkolů, aby získali mapy pokladů nebo cenné vylepšení zbraní. I když je to zajímavé, zamykání věcí, jako jsou silné akce nebo rozsahy, za touto měnou působí jako Resident Evil 4 remake vás nutí zapojit se do tohoto systému, abyste si hru prostě zahráli lépe. Máte pocit, že vám něco nafukuje čas s hrou, pokud nechodíte do oblastí s některými z těchto vedlejších úkolů. Některá vylepšení budou stát poměrně značnou částku, takže určité položky lze získat pouze při druhém nebo třetím hraní v závislosti na tom.

To znamená, že jedním z absolutních vrcholů hry byl nový soundtrack, který obsahuje stejný druh dramatických prvků Resident Evil: Code Veronica (X)a postavy jako Luis dostaly velké přepisy, aby byly zajímavější. Byl pravděpodobně jednou z nejlepších věcí na hře, podobně jako Capcom vyměnil Carlose Resident Evil 3 remake, díky kterému se cítil jako důležitější postava v celkovém příběhu. Existují také kývnutí na další Resident Evil hry, zejména Kroniky temné stranya velmi zjevný odkaz na jeden z konců originálu Resident Evil 2. Bylo skvělé vidět je poznávat. Některé narativní změny však způsobily Resident Evil 4 remake vypadá oproti originálu bezzubý, což je škoda.

Ve snaze udělat Resident Evil 4 s modernějším cítěním za sebou nechal to, co dělalo původní hru tak skvělou. Animace opětovného načtení jsou znatelně méně poutavé, Leonovy dialogy a psaní postav se občas zdají nekonzistentní, přičemž hlasové výkony některých postav jsou ve srovnání s tím hrubě nedostatečné. Je to dobrá hra a kvalitativně je obstojná, má sice skvělé možnosti přístupnosti, ale je těžké držet krok s něčím, co při prvním vydání zákonitě změnilo směr žánru hororových survivalů i stříleček z pohledu třetí osoby. To jistě osloví hráče, kteří si užili obojí Resident Evil 2 et Resident Evil 3 remake, ale fanoušci originálu mohou přijít vlažní. Nakonec mi to připadá jako vedlejší produkt současného stavu průmyslu, kdy inovace jdou na úkor zisku, což je ironické vzhledem k vlivu Resident Evil 4 měl na průmysl jako celek.

Resident Evil 4 remake dorazí na PS4, PS5, Xbox Series X a PC 24. března 2023.