Recenze: Remote Life (Nintendo Switch)

55893d5d-4d80-44b3-b071-39a5d2a364a7-jpeg

Miluji střílečky ze staré školy jako Asteroids, Centipede a Space Invaders. V průběhu let bylo vydáno mnoho podobných her, které obvykle nějakým způsobem zahrnují mimozemšťany nebo vesmír. Nyní můžeme do seznamu přidat Remote Life. Probojujte se přes 16 krásných 3D úrovní k mimozemské mateřské lodi, než dosáhne Země a přinese konec lidstva, jak ho známe. Ale stojí Remote Life za váš čas nebo jen další klon retro klasiky? Podíváme se.

Příběh je trochu hlubší, než byste čekali. Můžete sledovat malé cutscény mezi misemi a spouštět dialogy, jak postupujete úrovněmi.

Hráč poletí vesmírem jako kapitán John Leone, poslední naděje proti mimozemské hordě mířící na Zemi. Vyberte si mezi 3 různými a přizpůsobitelnými loděmi a použijte arzenál 18 zbraní, které máte k dispozici, včetně laserů, Gatlingových zbraní, bomb a dalších. Tato hra se hraje jako většina schmupů s bočním posouváním. Ovládací prvky jsou docela základní a snadno se ovládají po vyzkoušení nebo dvou. Nevýhodou je, že když vás cokoliv zasáhne nebo narazíte do zdi, okamžitě vás zabije.

Remote Life má sice jen 16 úrovní, ale ty je nijak nepřekročíte. Poté, co jsem několikrát zemřel, jsem si řekl, že snížím úroveň obtížnosti, abych mohl hrát alespoň tolik, abych hru znovu viděl, ale k mému překvapení jsem byl již na nejjednodušším nastavení, jaké bylo. Sotva jsem mohl projít první úrovní, aniž bych byl roztříštěn. Po frustrující, ale úspěšné noci s přáteli jsme se dostali přes prvního šéfa. Použití vylepšených (dočasných) zbraní, které můžete sbírat na každé úrovni, rozhodně pomohlo. Ale opravdu si musíte dát na čas a být trpěliví, pokud chcete vyváznout živí.

Jakkoli to zní nudně, ve skutečnosti je docela osvěžující mít tak náročnou a snadno schytatelnou hru na mém Switch. Není to špatné ani na oči. Grafika a malé detaily každé úrovně jsou úžasné. Je tam temné téma, které se mi opravdu líbilo, podobné sci-fi/hororu. Díky prostředí a příběhu je Remote Life více pohlcující než mnoho jiných arkádových schmups, které jsem hrál. V oddělení estetiky si mě Vzdálený život rozhodně získal.

Snadný režim vám umožní začít s pěti životy. Při postupu v každé úrovni můžete sbírat další. Pokud jste blázni a chcete ještě větší výzvu, můžete zvýšit obtížnost, čímž získáte méně životů a nepřátelé budou útočit agresivněji. Zkoušel jsem to a několikrát byl smazán, ale hej, možná budete mít větší štěstí. Držím se snadného režimu a nestydím se 😉

Toto je skvělá hra pro přenosné hráče. Na mém standardním Switchi vypadá skvěle. Se vším, co se děje a kolem poletujících mnoha nepřátel a projektilů, jsem si ani při hraní nikdy nevšiml problémů se snímkovou frekvencí. Remote Life funguje dobře a funguje hladce v režimu TV nebo handheldu. To je jedna z věcí, které se mi na této hře opravdu líbí.Moji jedinou stížností je, že někteří hráči nemusí zažít celý příběh kvůli šílené obtížnosti. Rád bych viděl různá nastavení pro hráče, kteří si chtějí hru užít na chladnější úrovni. I kdyby to mělo blahosklonný název, třeba "mód batolete", bral bych to.

Celkově vzato je Remote Life skvělá hra, zvláště pokud hledáte skutečnou výzvu. Ale pro ty z nás, kteří postrádají trpělivost nebo schopnost postoupit v tak obtížném prostředí, to může skončit frustrací. Život na dálku je více vzrušující než relaxace. Tuto hru doporučuji, pokud zvládnete horko, ale pokud ne, možná budete chtít zůstat mimo kuchyni.