Recenze: Fairy Elements (Nintendo Switch)

fairyelements4-jpg

Myslím, že je načase vypustit z herního průmyslu slovo „retro.“ Nyní je k dispozici tolik „retro“ her, že jsou to vlastně jen… hry. Důkaz nemusíte hledat dále než u KEMCO, jako u jejich nejnovějšího JRPG pro Nintendo Switch: Fairy Elements.

Fairy Elements, původně vydané v roce 2016, se soustředí na rytíře jménem Yamato, který se po porážce démonického krále nějak přenese 200 let do budoucnosti (podobně jako jistá vesmírná bitevní loď, kterou všichni známe). Rychle se setká s obligátním, upovídaným furballem, který by vás přivedl k šílenství, kdyby ho namluvil americký herec.

Yamato také potká ženu jménem Tusbasa, která hledá svého chybějícího mentora. Navzdory časovému skoku (o kterém je Yamato zvláštně plachý) se naznačuje, že tímto rádcem by mohla být žena, která pomohla Yamatovi porazit krále démonů.

Tak začíná vaše dobrodružství. Je to vlastně slušný předpoklad, protože umožňuje našemu hrdinovi na vlastní oči vidět, jak jeho činy formovaly království. Příběh sám o sobě není tak účinný, ale neposkytuje žádný emocionální dopad ani nečekané zvraty ve vyprávění. Již dříve jsem řekl, že známost her KEMCO z nich dělá komfortní potravu RPG, a to zde pokračuje. Obrázek vidíte na jídelním lístku, a to je přesně to, co dostanete, když to číšník přinese.

Tato známost není negativní. Součástí zábavy při výběru nového titulu KEMCO je objevování rozdílů, tak kde jsou tady? Začíná to zahájením bitev. Spíše než na náhodná setkání (myslel jsem, že něco není v pořádku, když jsem dokončil cestu do prvního města bez jediného boje), nepřátelé se zobrazují na mapách dungeonů s aggro poloměrem. Vstupte do okruhu a dojde k bitvě. Proplížte se, aniž byste spustili aggro, a možná získáte bonus k překvapení. Nepřítel samozřejmě dostane totéž, pokud se rádius útoku převrátí a překvapí vás. Nejlepší ze všeho je, že aggro je barevně odlišeno, aby vám pomohlo zjistit, komu se vyhnout. To je skvělé nejen k tomu, abyste se drželi dál od bojů, které pravděpodobně nevyhrajete, ale také k tomu, abyste se vyhnuli soubojům, které jsou příliš snadné, a proto vám nepomohou na vyšší úroveň.

Jakmile se dostanete do tahové bitvy, zobrazí se vám obvyklé možnosti: útočit, používat dovednosti specifické pro postavu, používat předměty nebo bránit. Pro vyšší poškození můžete použít i speciální útok, ale samozřejmě jen omezeně. Vyvážení těchto akcí k oslabení nepřátel nebo posílení vaší party je klíčem k vítězství v soubojích s bossy, ale většinu soubojů ve hře můžete dokončit bezmyšlenkovitě.

Skutečná variace přichází ve správě hardwaru. Levelování je více o vylepšování vašeho vybavení než postav, takže údržba vašeho brnění a zbraní je klíčová. Můžete tam umístit krystaly, abyste získali různé výhody pro bitvy, a náležitá příprava na konkrétní bitvy je velmi obohacující. Většinou to není nutné, ale zjistíte, že zvláště problematické bossy lze obvykle snadno sundat, jakmile objevíte jejich slabiny a náležitě se připravíte. To také znamená, že existuje několik způsobů, jak sestřelit nepřítele, takže nemusíte úplně opustit svůj přístup, když čelíte špičkám obtížnosti.

Samozřejmě, toto je verze KEMCO Switch, existují i ​​​​jiné způsoby, jak se vypořádat se špičkami obtížnosti. K dispozici je stahovatelný obsah, který vám umožní plně obnovit vaše postavy po bitvách, způsobit dvojnásobné poškození a trojnásobek získaných zkušeností. Ceny se pohybují od 3,99 $ do 4,99 $ za kus a každý z nich by měl stačit na to, abyste hru rychle prošli. Pokud věci příliš usnadňují, můžete je libovolně zapínat/vypínat. Například 3x zkušenost v průběhu hry odstraní jakoukoli výzvu, než se dostanete na konec. Takže pokud potřebujete jednou za čas trochu pomoci, 2X poškození lze snadno aktivovat, pouze když to potřebujete…

…nebo když se věci zvrtnou bez ohledu na to. Spousta vílích předmětů se utrácí v dungeonech za plnění úkolů nebo hledání předmětů, takže spoustu času strávíte bojem se stejnými monstry znovu a znovu. Většina z nich je každopádně docela snadná, takže jejich rychlejší zabalení pomáhá předejít nudě.

Je to také důležité, protože samotný příběh k udržení vašeho zájmu nestačí. Bez přesvědčivého vyprávění se dokončení Fairy Elements stává snahou „dokončení pro dokončení“.

Zda to stačí k tomu, aby se koupě vyplatila, bude záviset na vaší potřebě lehkého RPG. Konkrétně lehké RPG ve stylu KEMCO. Mají jich desítky, z nichž mnohé jsou lepší. Pokud jste je hráli, změny Fairy Elements vám pomohou cítit se trochu jinak. Rád bych viděl hru KEMCO, která by vypadala úplně jinak, ale tato nabídka zatím dělá dost k uspokojení.