Recenze: Penko Park (Nintendo Switch)

penkopark4-jpg

Penko Park je děsivá, ale roztomilá adventura, kde cestujete divokou přírodou na safari. Váš průvodce, Penki, vám vysvětlí pravidla této hry, která jsou velmi jednoduchá. Vaším hlavním cílem je vyfotografovat divokou zvěř, kterou najdete na svém safari, a dozvědět se o ní více. Můžete také získat vylepšení, která vám umožní komunikovat s parkem novými způsoby a také navštívit nové oblasti.

Když hru poprvé spustíte, Penki vám řekne, jak je park opuštěný. Přestože ve hře není žádný zásadní příběh, v průběhu hry o něm poskytne více podrobností. Park Penko je plný podivných tvorů, kteří se liší vzhledem i osobností. Někteří umí létat, jiní plavou, ale většina sedí nebo stojí. Přestože má hra děsivý styl, stvoření jsou ve skutečnosti velmi roztomilá a roztomilá. Nikdo z nich na vás neskáče ani se vás nesnaží vyděsit a vydávají velmi uklidňující atmosféru, podobně jako zvířata ve skutečném safari, která se nezdají obtěžovat.

Fotografování tvorů je snadné, i když některé je těžší zachytit než jiné. Když vyfotíte, odhalí se na stupnici od jedné do tří hvězdiček. Je zřejmé, že chcete získat tři hvězdy. Chcete-li to provést, musíte se ujistit, že stvoření je plně na obrázku, kamera je dostatečně přiblížená, aby viděla detaily a nic neblokuje stvoření. Opět je to snadné, když je tvor v otevřeném prostoru, zatímco sedí nebo spí, ale jak postupujete hrou, je to o něco těžší.

Všechny pořízené fotografie se přidají do vašeho alba, kde se vám zobrazí jejich jména. Získání tříhvězdičkových fotografií je důležité, protože získáte více zkušeností, které vám nakonec vynesou medaile. Medaile jsou přidány do vašeho zápisníku a odemykají vylepšení, jako je možnost vybrat si nové směry a místa, kam se obrátit, a také hák na sbírání rostlin nebo jiných věcí, na které narazíte. Park můžete prozkoumat vícekrát, a přestože máte omezený počet fotek, které můžete pořídit během jednoho běhu, vždy jich máte příště víc, abyste se mohli zúčastnit safari. Jeden prvek, který se mi na hře líbil, je, že musíte fotit stvoření v několika situacích, jako je fotografování v bdělém stavu, ale také fotografování, když spí.

Vizuální stránka této hry je naprosto úžasná. Má ilustrační styl, díky čemuž je svým způsobem ještě více potěšující. Ačkoli mohou stvoření vypadat divně a děsivě, způsob, jakým jsou nakresleni, zejména jejich tváře, a způsob, jakým se pohybují, je činí naprosto neškodnými a roztomilými. Prostředí, ve kterém žijí, je také krásné, díky čemuž je hra zábavná, protože je na co se dívat. Každý tvor velmi dobře ladí se svým prostředím, což velmi jasně ukazuje, že tvůrci do hry vložili hodně přemýšlení a úsilí.

Ovládací prvky jsou docela základní a snadno pochopitelné. Pokaždé, když se naučíte novou dovednost, získáte rychlý tutoriál a dokonce se můžete vrátit ke svému albu a znovu se naučit, pokud zapomenete.

Penko Park není moc dlouhý, možná jen pár hodin. Ale pokud chcete dokončit celou hru, jako je získání tříhvězdičkového obrázku pro každého tvora a sbírání všech rostlin a artefaktů (což je další část hry, která se mi líbila, protože přidala více věcí k práci a hledání) bude trvat déle.

Penko Park odvádí opravdu dobrou práci při kombinování strašidelného a roztomilého a dovoluje si být opravdu odpočinkový a zároveň náročný. Je to typ hry, ve které se snadno chytnete a utratíte čas a zároveň se v ní můžete ztratit. Jeho grafika je opravdu pěkná a nezaznamenal jsem žádné závady ani animace. I když je ve hře jasný a jednoduchý cíl, je v ní i něco víc. Navíc je Penki the Travel Guide super sladký, což také přispívá k celkovému tématu hry – že ne všechno, co vypadá děsivě nebo divně, je špatné.