Recenze: Paradise Marsh (Nintendo Switch)

paradise-marsh-feature-image-png

Další v rostoucí kategorii mírumilovných chodících simáků, Paradise Marsh Quelques rané kouzlo, ale to mizí, protože očekávání, která si klade, nejsou splněna a nastupuje opakující se povaha.

Vyklopýtal z brány s párem dlouhých časů načítání a závadou na první obrazovce, která mě donutila resetovat. Jakmile mě to shodilo z nebe do krajiny, poprvé jsem zahlédl „malebnou“ krajinu a vlastně ji nevidím. Svět Paradise Marsh je procedurálně generován, což vede ke spoustě opakujících se vizuálů. Cykly den/noc trochu zpestří, ale také vedou k tomu, že zvěř je ráno vyplavená a večer příliš tmavá. S barvami, které potřebují více živosti, spoustou vyskakovacích oken a celkově zastaralou prezentací, nedokáže zapůsobit.

To znamená, že existuje spousta zajímavých interakcí a můžete se bavit se všemi časovými omezeními. Tady Paradise Marsh ukazuje jisté kouzlo, i když bezcílně. Vrány, sojky a sovy chrlí krátké básničky, aby to trochu oživily. Balení semen vám umožní vypěstovat okamžité květiny. Různá jídla narušují pohyb a zrak vaší postavy. A rozházené odpadky vás přitahují k bližšímu pohledu. Je pravda, že žádný z nich nezanechává trvalý dojem a po prvních zkušenostech jsem je nevyhledal, ale oceňuji tento pokus.

Hlavní hra se skládá z plnění sbírek ve vašem deníku, abyste obnovili chybějící konstelace: je to zvláštní. Svou sítí většinou zajmete stvoření, ale chytit jednoho z nich vyžaduje více. Budete jich muset zajmout tři až pět, což dále zvýší opakovatelnost Paradise Marsh.

Na „příběhově bohatý“ titul drží Paradise Marsh děj až příliš na prsou. Dostanete povznášející frázi o každém tvorovi, kterého chytíte, najdete vzkazy v rozházených lahvích a uslyšíte zmíněnou poezii od svých opeřených přátel. Ale krátké trvání a záhadná povaha musí odpovídat slibům hry, a to zde nestačí.

„Krásný atmosférický zvukový design“ je aussi jemné pro své vlastní dobro. I když jsem měl zvýšenou hlasitost, bylo to jemné, dlouhé úseky nebylo nic moc slyšet. Líbí se mi efekty prostředí, ale chci se více zaměřit na zvuk. Vrcholem pro mě je audio spojení mezi tvory a souhvězdími. Kliknutí na hvězdu vypráví příběh ve zvucích řečeného tvora; včely bzučí zprávy, kvákají žáby atd. Celkově je ale zvuk příliš slabý.

Zdá se, že Paradise Marsh se méně zabývá tím, že je „dobrodružství“, a více předává pocity. Někteří jeho snahu bezpochyby ocení. Jiní jako já by si mohli myslet, že je třeba více pracovat, aby bylo dosaženo toho, co je inzerováno. Cítím se špatně, že jsem zaklepal na první vydání od sólového vývojáře, ale opravdu jsem si užil jen málo ze svého krátkého času s touto hrou, stejně jako náš přispěvatel, kterého jsem požádal o druhý názor. Vizuální a herní opakování se spojuje s dalšími nedostatky, aby se tento titul stal nezapomenutelným. Příště.