Recenze: Guardian Tales (Nintendo Switch)

opatrovnické-příběhy-titul-png

Za posledních deset let se model free-to-play videoher stal stále populárnějším. Hry jako Fortnite, Fall Guys a Genshin Impact se staly součástí jejich vlastního žánru „hry jako služba“. Takže s touto popularitou očekáváme dramatický příliv těchto lidí. Jeden z nich je předmětem naší recenze: Guardian Tales. I když hra spadá do typických tropů mnoha volně hratelných titulů, je dostatečně oddělená, aby to byla zajímavá hra – pokud jste ochotni investovat čas.

Guardian Tales je akční RPG shora dolů podobné The Legend of Zelda: A Link to the Past nebo nově Children of Morta. Monstra zahájila útok na zemi Kanterbury a je vaší odpovědností jako rytíře zastavit zlé vetřelce. Je to váš osvědčený příběh o „záchraně království“ s vedlejšími úkoly, svéráznými postavami a spoustou padouchů, se kterými budete bojovat.

Hlavní příběh je rozdělen do úrovní a světem se pohybujete podobným způsobem jako hry New Super Mario Bros. Zvolíte další krok a pustíte se rovnou do věcí. Každý z nich má dialog, který posouvá příběh kupředu, a vy budete trávit čas bojováním s padouchy, řešením hádanek a sbíráním předmětů. Existují také skryté předměty; pokud je všechny najdete před odchodem, získáte další odměny. Můžete si také vybrat různé možnosti dialogů a akcí, které přímo ovlivňují vaši „dobrou“ nebo „špatnou“ příslušnost.

Čím déle budete hrát každou úroveň Guardian Tales, tím více možností bude k dispozici. Nakonec si odemknete podzemí s výzvami, možnost vytvářet gildy a vstupovat do nich se svými přáteli online a dokonce se účastnit PVP bitev. Můžete si také postavit a zařídit svůj vlastní plovoucí hrad! Říct, že v Guardian Tales je toho hodně, je podcenění. Můžete se držet příběhu, ale herních možností je nepřeberné množství.

A když už mluvíme o hojnosti, rozmanitost podpůrných postav a zbraní je masiv. Můžete se vybavit nejrůznějšími zbraněmi, od mečů a luků až po kladiva a ano, raketomety. Zbraně se vydělávají hraním příběhu a prostřednictvím herních mechanismů gacha. Během her získáváte různé zdroje, které pak můžete utratit za vylepšování své postavy, vylepšování jejích zbraní a odemykání postav. Ty lze také zakoupit za skutečné peníze, stejně jako všudypřítomný Season Pass, který vám poskytuje další zdroje, oblečení, postavy a zbraně. Problém, který jsem s tím měl, je ten, že je toho tolik, že je to trochu ohromující. Ale musím říct, že miluji Karinu, moji 5hvězdičkovou podpůrnou postavu Succubusu.

Hratelnost a produkční hodnota Guardian Tales je špičková. Obvykle se u těchto druhů bezplatných her mohou cítit „rozhozené“ a nepříliš uhlazené. Guardian Tales nešetří na oddělení kvality, od úvodní anime sekvence po přísné ovládání, úžasnou hudbu a veselé dialogy. K dispozici je také spousta easter eggů a meta vtipů, které rozesmějí i toho nejtvrdšího hráče.

Hra je navržena tak, aby vás udržela v chodu, takže nečekejte mnoho výzev. V podstatě jsem zdecimoval každé monstrum ve své hře. Je to smíšená taška: je skvělá pro nováčky a děti, ale zkušenější hráč, který chce být otestován, může nakonec hledat jinde.

Nejdůležitější věcí, kterou byste měli vědět o Guardian Tales, je, že dostanete jen to, co do něj vložíte. Pokud si chcete projít pouze hlavní příběh, můžete všechny ostatní možnosti prostě přeskočit a pokračovat. Ale na druhou stranu, ti, kteří hledají hluboký a poutavý zážitek, se s touto hrou budou také cítit jako doma. Je zde spousta obsahu, který může některé hráče zpočátku zastrašit, ale nenechte se tím odradit – Guardian Pohádky jsou velmi příjemné chvíle.